;
coinex

افزایش بهره وری و بازدهی بالا با حذف این عادت های رفتاری غلط امکان پذیر می شود

افزایش بهره وری و بازدهی بالا با حذف این عادت های رفتاری غلط امکان پذیر می شودهمه ما مجموعه ای از عادت هایمان هستیم؛ اگر کفه عادت های بد سنگین تر باشد، آرام آرام در مسیر موفقیت ما تاثیر می گذارد. متاسفانه این عادت ها بسیار موذیانه عمل می کنند، به آهستگی به درون شما راه پیدا می کنند تا جاییکه حتی آسیب هایی که وارد می کنند را احساس نمی کنید. افزایش بهره وری یکی از مواردی است که قربانی عادت های رفتاری غلط ما می شود.

وارن بافت می گوید: زنجیر عادت بسیار سبک است که اصلا احساس نمی شود، تا زمانیکه آنقدر سنگین شود که می شکند.”

شکست دادن عادت های بد به کنترل شخصی نیاز دارد. تحقیقات نشان می دهند که تلاش برای ترک عادت های بد ارزش سختی هایش را دارد، چرا که کنترل شخصی در رسیدن به موفقیت نقش ویژه ای را ایفا می کند.

دو تن از روانشانان دانشگاه پنسیلوانیا به نام های آنجلا داکورث و مارتین سلیگمن، آزمایشی را طراحی کردند که در آن، میزان آی کیو و کنترل شخصی دانشجویان را در زمان ورود آنها به دانشگاه، اندازه گیری می کردند. چهار سال بعد، آنها با بررسی میانگین نمره های دانشجویان به این نتیجه رسیدند که نقش کنترل شخصی به مراتب بیشتر از آی کیو در به دست آوردن نمرات بالاست.

برای کنترل شخصی به گسترش و پرورش عادت های خوب و ترک عادت های بد نیازمندیم که در حقیقت پیش نیازهای اخلاق کاری و افزایش بهره وری هستند. کنترل شخصی بیشتر به ماهیچه شباهت دارد؛ برای پرورش آن باید تمرین های مناسب را انجام دهید. برای افزایش بهره وری و پرورش ماهیچه کنترل شخصی می توانید از ترک عادت های بد شروع کنید. در ادامه مواردی از این عادت های رفتاری غلط را معرفی می کنیم؛ با تکراتو همراه شوید:

1. استفاده از گوشی موبایل، تبلت یا کامپیوتر در تختخواب

آسیب های این عادت های رفتاری غلط در میزان بهره وری و بازدهی افراد بسیار بالاست که حتی درک آن برایمان دشوار است. صفحه نمایش این نوع از دستگاه ها، نور آبی رنگی را با طول موج کوتاه از خود متساعد می کند که در کیفیت روحیه، میزان انرژی و سلامت خواب تاثیر می گذارد. تا زمانی که خورشید در آسمان می تابد، سطح زیادی از این نور متساعد می شود؛ قرار گرفتن در معرض این نور به توقف روند تولید هورمون ملاتونین منجر می شود که در نهایت هوشیاری ما را به همراه دارد. با گذر زمان در روز، میزان تابش این نور آبی کمتر می شود و روند تولید ملاتونین نیز به آرامی از سر گرفته می شود. با این اوصاف، زمانی که آفتاب به طور کل غروب کرده باشد، بدن ما به صورت طبیعی نباید در معرض این نور قرار بگیرد، در نتیجه نسبت به آن واکنش نشان می دهد.

اکثر این دستگاه های هوشمندی که این روزها از آن استفاده می کنیم، مستقیما این نور آبی را به صورت ما منعکس می کنند. در نتیجه، روند تولید ملاتونین دچار اختلال می شود و در کیفیت خواب ما تاثیر می گذارد. لازم به ذکر است که خواب نامناسب و بی کیفیت، تاثیرات مخربی را به همراه دارد. یکی از بهترین روش ها برای داشتن خوابی آرام، عدم استفاده  از این دستگاه هاست؛ می توانید چند ساعت قبل از خواب این ابزارها را کنار بگذارید؛ گفتنی است تلویزیون جزء این موارد نیست، البته تا زمانیکه فاصله خود را با نمایشگر آن حفظ کنید.

2. وب گردی های بیش از اندازه

تمرکز کامل روی هر چیزی به 15 دقیقه زمان نیاز دارد. زمانی که کاملا متمرکز شوید، حالتی از بهره وری مضاعف به نام “جریان” را تجربه می کنید. تحقیقات نشان داده است که افراد در این حالت، 5 برابر بیشتر از حالت طبیعی بازدهی دارند. زمانیکه برای چک کردن موبایل، اخبار، فیس بوک و غیره از کار دست می کشید، در واقع از این حالت خارج شده اید. در نتیجه، برای ورود به حالت جریان و افزایش بهره وری به 15 دقیقه دیگر نیاز دارید. اگر این روند تکرار شود، در پایان روز متوجه می شوید که افزایش بهره وری را قربانی گشت و گذار در وب و شبکه های اجتماعی کرده اید.

3. توجه به اعلان های موبایل در زمانی که با دیگران صحبت می کنید

3. توجه به اعلان های موبایل در زمانی که با دیگران صحبت می کنید

زمانی که در طول روز با دیگران گفتگو می کنید، نباید گوشی همراه خود را چک کنید و یا به اعلان های آن توجه کنید، این مساله شدیدا موجب برهم خوردگی تمرکز شما می شود. در حین مکالمه ها باید کاملا به موضوع بحث توجه کنید. گفتگوهای دو طرفه ای که لذت بخش باشند به افزایش بهره وری منجر می شوند.

4. چک کردن نوتیفیکشن های متعدد

نوتیفیکیشن ها یا اعلان هایی که دائما به دستگاه های هوشمند شما ارسال می شوند، بازدهی را نابود کرده و هیچ تاثیری در افزایش بهره وری ندارند. تحقیقات نشان داده اند که با هر بار چک کردن اعلان های متعددی که هر چند لحظه یکبار دریافت می کنید، به مرور بهره وری خود را کاهش می دهید. شاید فکر کنید که این مساله تاثیری در بازدهی و افزایش بهره وری شما ندارد، اما اینطور نیست. پیشنهاد می کنیم که زمان مشخصی را برای این کار در نظر گرفته و برای مثال در زمان استراحت به بررسی آنها بپردازید. پیاده سازی این روش به افزایش بهره وری در محیط کار منجر می شود.

5. “بله” گفتن بی موقع و اجتناب از رد کردن درخواست های نامناسب

تحقیقاتی که در دانشگاه سانفرانسیسکو انجام شده نشان می دهد در شرایطی که باید به درخواست های بی موقع دیگران پاسخ منفی بدهید، استرس، خستگی و افسردگی زیادی را تجربه می کنید و در نتیجه فرایند کنترل شخصی تحت تاثیر قرار می گیرد. یکی از چالش های بزرگی که بر سر راه کنترل شخصی وجود دارد، استفاده درست از عبارت “نه” است. این کلمه بسیار قدرتمند است که نباید از گفتن آن بترسید. افراد باهوش در زمانی که باید از “نه” استفاده کنند، از به زبان آوردن عبارت هایی مثل “فکر نمی کنم بتوانم” یا “خیلی مطمئن نیستم” استفاده نمی کنند. اگر به درخواست های بی موقع پاسخ منفی بدهید، در حقیقت برای تعهدهای فعلی خود ارزش قائل شده اید. همچنین می توانید در فرصت مناسب آنها را انجام دهید. “نه” گفتن تمرین کنترل شخصی است که می تواند تکرار آن در آینده را ساده تر کند که در نتیجه به افزایش بهره وری منجر می شود.

6. اهمیت دادن به حرف های افرادی با افکار مسموم

6. اهمیت دادن به حرف های افرادی با افکار مسموم

اینگونه از افراد همیشه و در هر جایی که حضور داشته باشند، تلاش می کنند در ذهن اطرافیان خود نفوذ کرده و ذهن دیگران را نیز همانند خود مسموم کنند. اگر همکار، دوست و یا هر فرد دیگری در لحظه باعث عصبانیت شما می شود، تلاش کنید افرادی که قدردان آنها هستید را در فکر خود جایگزین کنید. بدون شک افراد زیادی را می شناسید که لیاقت توجه شما را دارند. با فکر کردن به حرف ها و رفتارهای افراد منفی باف، ذهن خود را اشغال نکرده و مانع افزایش بهره وری خود نشوید.

7. انجام دادن چندین کار به صورت همزمان در طول جلسات و ملاقات ها

پیشنهاد می کنیم که هرگز نیمی از توجه و تمرکز خود را روی یک کار قرار ندهید، به ویژه مواردی مثل جلسات کاری که به تمامی تمرکز شما نیاز دارند. اگر جلسه ای تا این اندازه اهمیت ندارد، پس نباید در آن حضور داشته باشید. بنابراین اگر در جلسات مهمی شرکت می کنید، باید کاملا به آن توجه کرده و نقش خود را تمام و کمال اجرا کنید. انجام دادن چندین کار به صورت همزمان در اینگونه از جلسات باعث می شود که دیگران تصور کنند که شما خودتان را مهم تر از دیگران می دانید.

8. بدگویی و غیبت پشت سر دیگران

8. بدگویی و غیبت پشت سر دیگران

کسانی که از دیگران بدگویی می کنند در حقیقت حس خوبی را از شکست ها و بدشانسی های دیگران دریافت می کنند. شاید احساس کنید که صحبت کردن درباره زندگی دیگران می تواند حالت روحی خوبی را در شما ایجاد کند، اما مطمئن باشید که به مرور زمان از این موضوع خسته می شوید و برعکس، حالت بدی را در روحیه خود ایجاد می کنید. می توانید وقت ارزشمند خود را صرف یادگیری کنید و آن را هدر ندهید. النور رزولت در این باره می گوید: “ذهن های بزرگ درباره ایده ها حرف می زنند، افرادی با افکار متوسط درباره رویدادها بحث می کنند و افراد کوچک درباره زندگی دیگران.”

9. منتظر ماندن برای عمل کردن در زمانیکه از موفقیت مطمئن می شوید

نویسنده ها برای شخصیت پردازی داستان های خود زمان زیادی را صرف می کنند، هزاران کاغذ را سیاه می کنند که شاید هرگز از آنها در کتابشان استفاده نکنند. آنها به خوبی می دانند که ایده ها برای بزرگ شدن به زمان نیاز دارند. اما این در مورد همه آدم ها صدق نمی کند؛ بیشتر افراد تا زمانی که ایده خوبی نداشته باشند، هیچ تلاشی نمی کنند. آنها به بهانه اینکه ایده بی نقصی ندارند و محصول خوبی ارائه نمی دهند، از حرکت باز می ایستند. اما باید از خودتان بپرسید که اگر هیچ تلاشی نکنید، چطور می توانید از مفید بودن ایده خود مطمئن شوید؟ جودی پیکو در این باره گفته است: “می توان یک صفحه بد را ویرایش کرد، اما ویرایش یک صفحه خالی امکان پذیر نیست.”

10. مقایسه کردن خود با زندگی دیگران

10. مقایسه کردن خود با زندگی دیگران

اگر با مقایسه خود با افراد دیگر احساس خوبی به شما دست می دهد، بدانید که خوشبختی نهایی را به دست نمی آورید. اما اگر کار خوبی کرده اید که احساس خوشایندی در شما ایجاد کرده، پس اجازه ندهید دیگران این حس خوب را از شما بگیرند. هرچند که نادیده گرفتن عکس العمل های منفی دیگران کار آسانی نیست؛ اما حداقل می توانید خودتان را با دیگران مقایسه نکنید؛ مطمئن باشید که این کار به افزایش بهره وری شما منجر نمی شود. ارزش شما از انرژی های درونیتان شکل می گیرد؛ فراموش نکنید که شما به اندازه ای که دیگران از شما تعریف می کنند، خوب نیستید و به اندازه ای که از شما بدگویی می کنند، بد نیستید.

با تلاش برای حذف این عادت های رفتاری غلط درحقیقت کنترل شخصی خود را تقویت کرده اید، علاوه بر اینکه روش های موثری را برای افزایش بهره وری آموخته اید.

.

منبع: entrepreneur

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر