;
coinex

سازه های ساختمانی جدید و هوشمندانه و کاهش هزینه های ساخت در ایران

سازه های ساختمانی جدید و هوشمندانه و کاهش هزینه های ساخت در ایرانسازه های ساختمانی جدید با طراحی هوشمندانه در کاهش هزینه‌ها و البته افزایش سرعت روند ساخت تاثیرگذار هستند. یکی از شرکت‌های دانش بنیان که در پارک فناوری پردیس فعالیت می‌کند، از سازه ساختمانی جدیدی رونمایی کرده که می‌تواند نمای خارجی و دیوارهای داخلی را پوشش دهد.

مهرناز فتاح حصاری، مدیرعامل این شرکت دانش بنیان مدعی است که این شرکت دانش بنیان، به بیش از 10 محصول در زمینه سازه های ساختمانی نوآورانه دست یافته است. مهندسان این شرکت با ترکیب دو تکنولوژی مختلف توانستند روش جدیدی را ابداع کنند که در نهایت به تولید یک محصول جدید منجر شده است.

محصول جدید در حقیقت دیواری ده سانتیمتری است که برای استفاده در نمای خارجی و پوشش داخلی کاربرد دارد؛ دیوارهای داخلی این سازه‌های ساختمانی جدید، بسیار سبک بوده و در برابر حریق مقاوم هستند، از دیگر مشخصات این دیوار می‌توان به عایق صدا و عایق حرارت اشاره کرد. این دیوار در نمای بیرونی از جنس بتن بوده و ضخامت اندکی دارد.

مهرناز فتاح حصاری همچنین به برخی از انگیزه‌های ساخت سازه های ساختمانی جدید اشاره کرد؛ او معتقد است که در روند ساختمان سازی‌های امروزی، ابتدا دیوارکشی‌ها در ساختمان‌های بلند انجام می‌شود و سپس سازه‌های نما به آن اضافه می‌شود، این یعنی افزایش هزینه و زمان؛ همین مساله انگیزه و ایده طراحی سازه‌های ساحتمانی را ایجاد کرده است.

خانم فتاح حصاری مدعی است که روندی که در بالا به آن اشاره شد، با استفاده از سازه‌های ساختمانی جدید این شرکت دانش بنیان، بسیار سریع‌تر و کم‌هزینه‌تر انجام می‌شود؛ چرا که این سازه از داخل، دیوارها را تشکیل می‌دهد و از خارج نیز نمای بیرونی ساختمان را به وجود می‌آورد. او همچنین اضافه کرد که استفاده از فناوری جدید به افزایش 50 درصدی در سرعت ساخت و کاهش 30 درصدی در هزینه‌ها منجر می‌شود. علاوه بر این، ضخامت‌ها دیوارها نیز 30 درصد کاهش یافته و مقاومت بتن آن به میزان دو برابر از بتن‌های عادی بیشتر است.

منبع: isna

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر