;
coinex

بررسی نوکیا 3 از نگاه تکرادار

بررسی نوکیا 3
برند نوکیا پس از یک تاخیر چند ساله بالاخره در سال 2017 با مدل‌های جدیدی ورود خود را به بازار گوشی‌های هوشمند جشن می‌گیرد. نوکیا 6، نوکیا 5 و نوکیا 3 مدل‌های موجود از این برند نوستالژیک در بازار موبایل است و به تازگی نیز با معرفی پرچمدار نوکیا 8 این مجموعه کامل‌تر نیز شده است.

در این مطلب بررسی نوکیا 3 را از دیدگاه وب سایت تکرادار برایتان آماده کرده‌ایم. نوکیا 3 هم اکنون یکی از بهترین گوشی‌های ارزان قیمت بازار موبایل است و اگر قیمت و ظاهر گوشی برایتان اهمیتی ندارد، پس شاید ناین دستگاه، گوشی چندان مناسبی برای شما نباشد.

نمایشگر 5 اینچی با کیفیت اچ دی (رزولوشن 720 در 1280 پیکسل) تصاویر واضحی ارائه می‌دهد؛ اما ممکن است احساس کنید که این تصاویر کمی تیره هستند. شاید شما در هنگام تماشای فیلم در صفحه نمایش این گوشی هوشمند، کیفیت تصویری آن را دوست نداشته باشید، اما یادتان نرود که نوکیا 3 یک گوشی هوشمند مقرون به صرفه است و باید انتظارتان در حد و اندازه چنین محصولی باشد.

بررسی نوکیا 3

عمر باتری گوشی نوکیا 3 چندان تعریفی ندارد؛ بنابراین ممکن است که این دستگاه خیلی سریع خاموش شده و از کار بیفتد، در ضمن به مانند نوکیا 5 هیچ سنسور اثر انگشتی نیز در آن وجود ندارد. دوربین نوکیا 3 برای یک گوشی هوشمند ارزان قیمتی به مانند این دستگاه، دوربین قابل قبولی است.

نوکیا 3 گوشی هوشمندی است که با هدف ارائه به مشتریانی عرضه شده که قصد دارند برای خرید یک گوشی هوشمند کمترین هزینه را پرداخت کنند؛ اما با این وجود، تمامی برنامه‌هایی که از یک اسمارت فون با چنین قیمتی انتظار می‌رود در دسترس شما قرار خواهد گرفت.

اگر عاشق طراحی‌های خاص هستید و می‌خواهید که یک گوشی هوشمند با ظاهری زیبا، اما با قیمتی پایین در اختیار داشته باشید، پس گوشی نوکیا 3 می‌تواند انتخاب مناسبی برای شما باشد، اما می‌توانید با پرداخت کمی هزینه بیشتر، به گوشی نوکیا 5 نیز فکر کنید.

قیمتی پایین، اما ظاهری ارزشمند

نوکیا 3 جذاب ترین طراحی را ندارد، اما با توجه به قیمت آن (این دستگاه چیزی در حدود 170 دلار قیمت دارد) دارای کیفیت ساخت بسیار خوبی است و در مقایسه با برخی از رقبای خود در بازار، بسیار درخشان است. طراحی مربع شکل آن یادآور دستگاه‌های نسل اول ویندوز فون نوکیاست، اما به جای داشتن پنل پشتی پلاستیکی رنگی، دارای لبه‌های فلزی است که ظاهر فوق العاده‌ای به آن بخشیده است.

بررسی نوکیا 3

پنل پشتی پلی کربنات است؛ اما هنوز هم ظاهر زیبایی دارد. گوشی نوکیا 3 در چهار گزینه رنگی عرضه می‌شود. مشکی، آبی تیره و دو گزینه سفید رنگ. هر دو نسخه سفید رنگ آن دارای پنل پشتی سفید است، اما یکی از نسخه ها، لبه‌هایی رنگی دارد.

در سمت راست این گوشی دکمه پاور قرار گرفته و کمی بالاتر کلیدهای تنظیم صدا دیده می‌شود. در لبه بالایی گوشی، جک هدفون 3.5 میلی‌متری جاسازی شده و این امکان را می‌دهد تا با استفاده از هدفون‌های سیم دار به موسیقی مورد علاقه خود گوش کرده و یا تماس‌های خود را پاسخ دهد. در لبه پایینی و درست در مرکز آن، پورت میکرو یو اس بی دیده می‌شود که از آن می‌توان برای شارژ گوشی و یا انتقال داده‌ها استفاده کرد.

بررسی نوکیا 3 نشان می‌دهد که این دستگاه به راحتی در دست جای می‌گیرد، اما عدم وجود اسکنر اثر انگشت در آن، به معنی این است که باز کردن قفل آن زمان بیشتری نیاز دارد، چرا که شما باید برای روشن و یا خاموش کردن صفحه نمایش آن، دکمه پاور را فشار دهید.

بررسی نوکیا 3

نوکیا 3 دارای یک نمایشگر 5 اینچی با وضوح تصویری 720p است. این اندازه با چنین رزولوشنی، تراکم پیکسلی 294 پیکسل بر هر اینچ را برای آن به ارمغان آورده که کمی کمتر از آن چیزی است که در گوشی‌های مدرن امروزی دیده می‌شود. روشنایی صفحه نمایش در مقایسه با سایر گوشی‌ها چندان چشمگیر به نظر نمی‌آید؛ بنابراین اگر به دنبال نمایشگری روشن‌تر می‌گردید، شاید موتو ای 4 (Moto E4) با همان رزولوشن گزینه بهتری باشد.

اندازه گوشی نوکیا 3 نیز بسیار مناسب است. این گوشی به راحتی در دست جای گرفته و تقریبا به آسانی می‌توان به تمام نواحی آن دسترسی داشت.

عمر باتری نوکیا 3

عمر باتری ویژگی درخشانی در این گوشی نخواهد بود. هنگامی که به لیست مشخصات نوکیا 3 نگاه می‌کنید، باتری 2630 میلی‌آمپر ساعت آن را خواهید دید که ظرفیت زیادی نیست. البته این گوشی هوشمند به دلیل وجود نمایشگر اچ دی، به باتری چندان بزرگی هم نیاز نخواهد داشت، اما با در نظر گرفتن این موضوع نیز عمر باتری آن چنگی به دل نمی‌زند.

با بررسی‌هایی که کارشناسان تکراتور انجام داده‌اند، استفاده از برنامه‌هایی همچون اسپاتیفای و یا ارسال پیام و همچنین گشت و گذار در شبکه‌های اجتماعی باعث می‌شود این گوشی در اوایل شب، حدود ساعت 7 و یا 8 بعداز ظهر دیگر کارایی نداشته و ظرفیت باتری آن تمام شود. عملکردی این چنینی، معمولا برای کاربران رضایت بخش نخواهد بود.

حالت ذخیره باتری نیز گزینه‌ای است که می‌تواند در این مورد به شما کمک کند، اما این موضوع نیز نمی‌تواند زمان شارژ زیادی به این دستگاه اضافه کند. اگر شما کارهای سنگینی با این گوشی انجام ندهید، می‌توان گفت که عمر باتری برایتان کافی خواهد بود.

در آزمایشی که برای تست عمر باتری نوکیا 3 انجام گرفت، این دستگاه در پخش ویدیویی 90 دقیقه‌ای با روشنایی کامل در حالی که وای فای نیز در دسترس بود، تنها 16 درصد از شارژ را از دست داد. این آزمایش نتیجه بهتری از گوشی موتو ای 4 رقم زد. در همین شرایط گوشی موتو E4 حدود 18 درصد از شارژ خود را از دست داد.

در هنگام پخش ویدیو، عملکرد نوکیا 3 نسبت به سایر رقبای خود بهتر بود، اما عمر باتری برای گشت و گذار در فضای مجازی، یک روز کامل دوام نخواهد آورد. هیچ تکنولوژی شارژ سریعی در این دستگاه وجود ندارد، بنابراین احتمالا زمان زیادی را برای شارژ کامل صرف خواهد کرد. اگر گوشی را یک شب تا صبح به شارژ بزنید، می‌توانید در اول صبح یک باتری با شارژ کامل در اختیار داشته باشید.

دوربین نوکیا 3

دوربین‌های نوکیا 3 چه در پنل پشتی و چه در پنل جلویی دارای سنسور 8 مگاپیکسلی هستند. دوربین‌ در نوکیا 3 بخش ناامید کننده‌ای در این دستگاه به حساب می‌آید. در نورپردازی خوب، دوربین نوکیا 3 می‌تواند تصاویر واضحی را ثبت کند. یک فلاش  LEDقدرتمند در فضاهای کم نور به کمک دوربین این اسمارت فون می‌آید.

بررسی نوکیا 3

ویژگی‌هایی از قبیل HDR، ضبط ویدیویی 4K و یا تثبیت کننده تصویر نوری در هیچ جایی دیده نمی‌شود، پس اگر به دنبال عکاسی با دوربین گوشی هوشمند خود هستید، هرگز به سراغ نوکیا 3 نروید. به دلیل فقدان تثبیت کننده تصویر نوری به دنبال ضبط ویدیوهایی ثابت و ایستا نباشید. شما با این دوربین تنها قادر خواهید بود که ویدیوهایی با کیفیت اچ دی ضبط کنید.

دوربین سلفی جلو نیز وضعیت تقریبا مشابهی دارد. البته 8 مگاپیکسل رزولوشن چندان بدی برای یک دوربین سلفی نیست. شما می‌توانید برای گرفتن سلفی و یا برقراری ارتباط تصویری از این دوربین به خوبی استفاده کنید.

چیزهای بیشتری که باید درباره گوشی نوکیا 3 بدانید

نوکیا 3 با آخرین نسخه از نرم افزار اندروید 7 از جعبه خارج خواهد شد. تمام ویژگی‌های اندروید 7 در این گوشی نیز در دسترس خواهد بود. با این وجود عملکرد گوشی نوکیا 3 فوق العاده نخواهد بود و شما ممکن است که در برخی مواقع از کار کردن با این گوشی ناامید شوید، به خصوص اگر قبل از این گوشی، از موبایل گران قیمت‌تری استفاده کرده باشید.

بررسی نوکیا 3

این دستگاه قدرت پردازشی خود را از یک تراشهMT6737  مدیاتک به دست می‌اورد که توسط 2 گیگابایت حافظه رم پشتیبانی می‌شود. با تست نرم افزار گیک‌بنچ 4 بر روی این گوشی نتیجه رضایت بخشی حاصل شد، نوکیا 3 در آزمون این بنچمارک تنها توانست امتیاز 1464 را به دست آورد.

برخلاف رزولوشن پایین و نمایشگر نه چندان بزرگ، تجربه دیدن فیلم در نوکیا 3 تجربه لذت بخشی بود. صدای خوبی از طریق جک هدفون منتقل می‌شود، اما بلوتوث آن قدرت زیادی ندارد، حتی گاهی اوقات با اینکه نزدیک این گوشی قرار دارید، اما باز هم بلوتوث کارایی خود را به درستی نشان نمی‌دهد.

نوکیا 3 بلندگوهای چشمگیری نیز ندارد. شما به آسانس می‌توانید با نگه داشتن انگشتان خود بر روی آن، صدای خروجی را کاملا خفه کنید. تجربه گوش کردن به موسیقی نیز در نوکیا 3 تجربه چندان بدی نیست. درست است که گاه و بیگاه بلوتوث آن قطع می‌شود، اما از طریق هدفون سیمی، نگرانی خاصی وجود نخواهد داشت.

بازی در گوشی نوکیا 3

بازی کردن در نوکیا 3 نیز تجربه شگفت انگیزی برایتان به ارمغان خواهد آورد. در مقایسه با گوشی‌های سطح بالاتر، زمان بارگذاری کمی بیشتر است، اما این در این دستگاه تقریبا تمامی بازی‌های مدرن به راحتی انجام می‌شود.

رقبای نوکیا 3

اگر گوشی نوکیا 3 نتوانسته تا شما را متقاعد کند، پس ما به شما سه گزینه دیگر را پیشنهاد می‌کنیم.

موتو جی 5

موتو جی 5

شما برای خرید موتو جی 5 باید کمی بیشتر از نوکیا 3 هزینه کنید، اما شاید این هزینه اضافی ارزش آن را داشته باشد. طراحی بخش فلزی این گوشی زیباست و ظاهری شبیه به نوکیا 3 دارد و نمایشگر آن نیز دارای کیفیت فول اچ دی است.

با پرداخت هزینه اضافی شما یک سنسور اثر انگشت نیز در اختیار خواهید داشت، چیزی که نوکیا 3 فاقد آن است. برای خرید موتو جی 5 چیزی در حدود 40 تا 50 دلار اضافه لازم خواهید داشت.

نوکیا 5

نوکیا 5

قیمت نوکیا 5 نیز بیشتر از نوکیا 3 است، اما این گوشی نیز ویژگی‌های اضافی در اختیارتان قرار خواهد داد. کیفیت ساخت این گوشی نسبت به مدل نوکیا 3 بهتر است، پردازنده قوی‌تری در دل آن جای گرفته و یک اسکنر اثر انگشت نیز در زیر نمایشگر آن وجود دارد.

البته نوکیا 5 هم بدون اشکال نخواهد بود. حافظه داخلی 16 گیگابایتی آن چنگی به دل نمی‌زند و صفحه نمایش اچ دی آن نیز کیفیت تصویری بالایی را ارائه نمی‌دهد، اما به طور کلی گزینه مناسب‌تری از نوکیا 3 خواهد بود.

موتو ای 4

موتو ای 4

شاید اگر به دنبال گوشی بهتری از نوکیا 3 می‌گردید، این مدل موتورولا بتواند تا حدودی شما را قانع کند. با پرداخت کمی هزینه اضافه‌تر، گوشی هوشمندی را در اختیار خواهید داشت که به سنسور اثر انگشت نیز مجهز است. به طور کلی موتورولا موتو E4 جایگزین مناسبی برای گوشی نوکیا 3 خواهد بود.

منبع: techradar

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر