;
coinex

ویژگی های جدید اندروید ۸ اوریو

ویژگی های جدید اندروید ۸ اوریو

اندروید ۸ با نام اوریو بالاخره رسما معرفی شد. هرچند که پیش از رونمایی رسمی گوگل نیز روز معرفی مشخص بود و همچنین نام این سیستم عامل جدید نیز فاش شده بود اما حالا که همه چیز رسمیت پیدا کرده است تنها باید منتظر تجربه ی این نسخه جدید اندروید گوگل در دستگاه های مختلف باشیم. در ادامه به برخی ویژگی‌های جدیدى که این سیستم عامل به همراه خواهد داشت می‌پردازیم. با تکراتو همراه شوید.

یکی از بزرگترین تغییراتی که در اندروید ۸ اوریو ایجاد شده حالت تصویر در تصویر آن است. هرچند که این ویژگی نیز چندان برای ما غافلگیرکننده نبود و پیش از این توسط برخی توسعه دهندگان این سیستم عامل فاش شده بود اما ممکن است گوگل در آخرین لحظات پیش از عرضه‌ی عمومی سیستم عامل خود تصمیم به حذف این ویژگی در نسخه نهایى بگیرد.

در مجموع ویژگی تصویر در تصویر تفاوت چندانی با امکان چند پنجره‌ای موجود در اندروید نوقا ندارد. در هر دو حالت کاربر می‌تواند به دو اپلیکیشن به صورت همزمان دسترسی داشته باشد؛ فقط در حالت تصویر در تصویر شما می‌توانید یک اپلیکیشن را به صورت تمام صفحه داشته باشید درحالی‌که یک اپلیکیشن دیگر به صورت یک لایه کوچکتر بر روی آن اجرا می‌شود.

تغییر مهم دیگری که کاربران با آن روبرو خواهند شد نقطه‌های اعلان نام دارد. این نقطه‌ها برروی اپلیکیشن‌ها در صفحه اصلی ظاهر می‌شوند و نشان دهنده‌ی اعلان‌ها و تغییرات آن اپلیکیشن هستند؛ با انتخاب این نقطه‌ها منوی اعمال سریع در اختیار شما قرار می‌گیرد و به این وسیله می‌توانید به پیام‌های خود پاسخ دهید و یا امکانات به اشتراک‌گذاری را در اختیارتان قرار می‌دهد.

اندروید ۸ نیز مانند دیگر نسخه‌های جدید سیستم عامل گوگل از لحاظ امنیتی پیشرفت داشته و امکانات امنیتى نظیر حفاظت داخلی گوگل پلی و کنترل بیشتر کاربران برروی نصب نرم افزارها را به همراه خواهد داشت. تنظیمات امنیتی نیز به راحتی از طریق صفحه تنظیمات گوشی در دسترس خواهد بود.

این روزها وقت طلاست و همه دوست دارند فرمان‌هایشان با سرعت هرچه تمام‌تر بر روی گوشی هوشمند اجرا شود. در راستای تحقق این نیاز کاربران گوگل سرعت بوت اندروید اوریو را افزایش داده و در دستگاه‌های پیکسل به دوبرابر رسانده است. همچنین با بهبود امکان ذخیره سازی اطلاعات کاربری و پرکردن خودکار فرم‌های ورود به سامانه‌های مختلف موجب صرفه‌جویی در وقت خواهد شد. به لطف امکان اپلیکیشن فوری اندروید نیز می‌توانید برخی اپلیکیشن‌ها را بدون نصب کردن استفاده کنید؛ امیدواریم که هر چه زودتر اپلیکیشن‌های بیشتری به لیست این ویژگی افزوده شوند.

فراموش نکنید که ما تنها به مهمترین ویژگی‌های اندروید ۸ اشاره کردیم و قطعا لیست تغییرات بیش از اینها است.

منبع: androidheadlines

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر