;
coinex

سامسونگ بیکسبی به زودی برای کاربران بیش از 200 کشور دنیا فعال می‌شود!

سامسونگ بیکسبی به زودی برای کاربران بیش از 200 کشور دنیا فعال می‌شود!سامسونگ بیکسبی (Samsung Bixby)، رابط کاربری جنجالی سازنده بزرگ کره‌ای، چند وقت پیش در آمریکا و کره جنوبی در اختیار کاربران قرار گرفت و حال نوبت به سایر کاربران جهان رسیده است. سامسونگ اخیرا گفته است که کاربران بیش از 200 کشور در سر تا سر جهان به زودی سامسونگ بیکسبی و قابلیت پشتیبانی فرامین صوتی این رابط کاربری را برای گوشی‌های خود دریافت می‌کنند. ظاهرا انگلستان، استرالیا، آفریقای جنوبی و کانادا تعدادی از این کشورها هستند.

منابع خبری اعلام کرده‌اند که هنوز محدودیت‌هایی بر سر راه استفاده از سامسونگ بیکسبی وجود دارد به این ترتیب که کاربر باید یکی از دو گوشی گلکسی اس 8 یا گلکسی اس 8 پلاس را داشته باشد و علاوه بر این از طریق زبان کره‌ای یا انگلیسی آمریکایی با این رابط کاربری ارتباط برقرار کنند. یکی از منابع خبری دیگر هم به نام سم موبایل (SamMobile) گفته است که کاربر همچنین باید دیتای این برنامه را فعال کند تا بتواند از آن استفاده نماید. ظاهرا بعد از انجام این اقدامات می‌توانید کلید بیکسبی را روی گوشی گلکسی اس 8 خود فشار دهید و با دادن فرامین صوتی به این کاربر هوشمند از قابلیت‌های آن استفاده کنید.

سازنده کره‌ای گفته است که فراهم سازی امکان استفاده از رابط کاربری سامسونگ بیکسبی تنها یکی از قدم‌هایی محسوب می‌شود که برای گسترش و ارتقاء دادن این رابط کاربری برداشته است. طبق خبرهای منتشر شده سامسونگ در نظر دارد که در آینده‌ای نزدیک رابط کاربری خود را در اختیار کشورها، گوشی‌ها و نرم افزارهای واسط دیگری هم بگذارد و علاوه بر این امکان پشتیبانی سازی زبان‌های دیگری را هم برای آن فراهم سازد.

سامسونگ بیکسبی و نحوه همگام شدن آن با سایر نرم افزارها برای عده زیادی از کاربران جالب توجه است اما بعضی از کاربران حس چندان خوبی در رابطه با یاد گرفتن شیوه استفاده از رابط‌های کاربری مختلف و این که کدام رابط چه توانایی‌هایی دارد، ندارند. علاوه بر این موارد باید به این نکته هم اشاره کرد که تغییر کردن کلید بیکسبی بین دستگاه‌های مختلف می‌تواند برای کاربران خسته کننده و مشکل آفرین باشد؛ با همه این تفاسیر گسترش میزان پشتیبانی رابط کاربری سامسونگ بیکسبی در گوشه و کنار جهان شاید بتواند چشمان گوگل را نسبت به لزوم ارائه APIهای بیشتر برای فراهم سازی امکان استفاده از تنظیمات کنترلی درون برنامه‌ای در اکوسیستم اندروید بازتر کند؛ البته این اقدام هم می‌تواند یک فرآیند چند مرحله‌ای باشد زیرا ابتدا سازنده کره‌ای باید محبوبیت رابط کاربری خود را افزایش دهد سپس سازندگان گوشی‌های همراه قابلیت پشتیبانی این رابط را به گوشی‌های خود اضافه کنند و در نهایت گوگل باید آن را برای اکوسیستم اندروید تعریف کند تا در آخر همه بتوانند از این قابلیت سودمند استفاده کنند.

.

منبع: androidpolice

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر