;
coinex

گوشی هوشمند شیائومی ردمی نوت 5 ای در سه مدل مختلف رسما معرفی شد

کمپانی شیائومی از نسل پنجم گوشی های سری ردمی با نام شیائومی ردمی نوت 5 ای رونمایی کرد. این موبایل را می توان نسخه جدید شیائومی ردمی نوت 4 ای به شمار آورد که در نوامبر سال گذشته عرضه شده بود. مدل 4 ای، ارزانترین گوشی شیائومی به شمار می رفت؛ شیائومی ردمی نوت 5 ای کمی گرانتراز نسخه قبلی بوده، اما با مشخصات رده بالاتری همراه است.

طراحی شیائومی ردمی نوت 5 ای

این کمپانی در طراحی سری ردمی، تفاوت زیادی ایجاد نکرده است. ردمی نوت 5 ای در حقیقت نسخه بزر تر مدل های قبلی بوده؛ هرچند که بدنه پلی کربنات در آن حذف شده است.

اسپیکرها در این مدل، برخلاف نسخه های قبلی که در پنل پشتی قرار می گرفتند، در لبه پایینی تعبیه شده اند و پورت میکرو یو اس بی نیز در کنار آنها قرار دارد. دوربین اصلی همچنان روی نوارهای آنتن قرار گرفته، اما فلاش LED در سمت راست آن تعبیه شده است.

اسمارت فون شیائومی ردمی نوت 5 ای نیز همانند سایر مدل های ردمی با دکمه های خازنی همراه است. دکمه های پاور و تنظیم کننده های صدا در لبه سمت راستی قرار گرفته و جایگاه نصب سیمکارت در لبه سمت چپی قرار دارد. جک هدفون نیز در لبه بالایی دستگاه تعبیه شده است.

مشخصات شیائومی ردمی نوت 5 ای

بزرگ ترین تغییر این مدل، نمایشگر آن محسوب می شود. به جای نمایشگر 5 اینچی در ردمی نوت 4 ای، گوشی هوشمند شیائومی ردمی نوت 5 ای از نمایشگر 5.5 اینچی با رزولوشن 720p برخوردار شده است. شیائومی مدعی شده که علیرغم بزرگ شدن اندازه نمایشگر، همچنان می توان با یک دست با این موبایل کار کرد.

شیائومی ردمی نوت 5 ای در ابعاد 153 در76.2 در 7.7 میلی متر ساخته شده است. با وجود اینکه افزایش چشمگیری در طول و عرض این موبایل ایجاد شده، اما همچنان از ردمی نوت 4 ای باریک تر است.

شیائومی ردمی نوت 5 ای در سه نسخه عرضه می شود:

  1. رم 2 گیگابایتی، حافظه 16 گیگابایتی، اسنپدراگون 425 و فاقد اسکنر اثرانگشت
  2. رم 3 گیگابایتی، حافظه 32 گیگابایتی، اسنپدراگون 435، اسکنر اثرانگشت در پنل پشتی و پوشش نمایشگر با شیشه 5D.
  3. رم 4 گیگابایتی، حافظه 64 گیگابایتی، اسنپدراگون 435 و اسکنر اثرانگشت در پنل پشتی.

نسخه های رم 3 و 4 گیگابایتی این موبایل با دوربین سلفی 16 مگاپیکسلی و فلاش که در پنل جلویی آن تعبیه شده، همراه هستند. اینطور که به نظر می رسد، این موبایل با قابلیت های سلفی خوبی همراه است. این دوربین از دیافراگم گسترده f/2.0 بهره می برد.

نسخه رم 2 گیگابایتی نوت 5 ای از دوربین سلفی 5 مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.0 برخوردار شده، اما از فلاش خبری نیست. دوربین اصلی در هر سه مدل، 13 مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.2 بوده و از PDAF، HDR و عکاسی پیشرفته در نور کم پشتیبانی می کند.

گوشی شیائومی ردمی نوت 5 ای ، اولین دستگاه شیائومی است که از کارت میکرو اس دی پشتیبانی می کند. بنابراین با خریداری هر  کدام از نسخه های این موبایل، می توانید در همان سینی نصبسیمکارت، علاوه بر دو سیمکارت، یک کارت میکرو اس دی (ماکسیمم 128 گیگابایت) نیز نصب کنید.

سیستم عامل MIUI 9 به صورت پیش فرض روی این اسمارت فون اجرا می شود و قابلیت هایی مثل اسپلیت اسکرین برای انجام دادن چند کار به صورت همزمان، جستجوی عکس و دستیار هوش مصنوعی را ارائه می دهد. یک باتری 3080 میلی آمپر ساعتی از دیگر مشخصات این موبایل به شمار می رود.

قیمت و تاریخ عرضه شیائومی ردمی نوت 5 ای

ردمی نوت 5 ای در رنگ طلایی شامپاینی، نقره ای و رز گلد عرضه می شود. نسخه رم 2 گیگابایتی با قیمت 699 یوان معادل 105 دلار به فروش می رسد؛ نسخه رم 3 گیگابایتی نیز با قیمت 899 یوان (135 دلار) عرضه می شود و برچسب قیمتی 1199 یوان معادل 180 دلاری برای نسخه رم 4 گیگابایتی در نظر گرفته شده است.

فروش این موبایل از فردا در وب سایت رسمی شیائومی (JD.com) آغاز می شود.

.

اخبار موبایل را با تکراتو دنبال کنید.

منبع: gizmochina

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر