;
coinex

مقایسه گلکسی نوت 5 با گلکسی نوت 8 : آیا وقت آن رسیده قلم اس پن خود را به‌روز کنید؟

گلکسی نوت 5 در برابر گلکسی نوت 8با توجه به ظهور و افول سریع گلکسی نوت 7 بسیاری از کاربران گلکسی نوت 5 از همان زمان تاکنون بشدت در حسرت یک گوشی هوشمند جدید باقی‌مانده‌اند؛ و حالا با عرضه‌ی گلکسی نوت 8 شاید زمان این تغییر فرارسیده باشد. اما سوال اینجاست که آیا این به‌روزرسانی برای کاربران نوت 5 تصمیم درستی خواهد بود؟

تغییرات و پیشرفت‌ها

تغییراتی که نوت 8 به نسبت نوت 5 داشته است
تغییرات گلکسی نوت 8

به واقع بزرگ‌ترین و چشمگیرترین تغییر گلکسی نوت 8 را پس از دو سال باید افزایش سایز این پرچم‌دار جدید دانست. با حرکت به سمت نسبت ابعاد صفحه‌ی جدید 18.5 به 9 و یک نمایشگر تمام صفحه، گلکسی نوت 8 به محصولى کاملا سنگین‌تر و کشیده‌تر از گلکسی نوت 5 تبدیل شده است. نوت 8 حدودا یک سانتیمتر بلندتر و 14 درصد سنگین‌تر شده و باید اعتراف کرد که با یک گوشی هوشمند سنگین وزن سروکار داریم. هرچند که حاشیه بسیار کم و لبه‌های خمیده‌ی نمایشگر این دستگاه به خوش‌دست‌تر شدن آن کمک کرده و با تمام این تفاسیر اگر شما از کاربران فعلی گلکسی نوت 5 هستید احتمالا با بزرگ‌تر بودن این محصول نیز مشکلی نخواهید داشت.

در ازای این افزایش سایز شما یک گوشی قدرتمندتر با نمایشگری چشم‌نوازتر خواهید داشت. می‌توان گفت که گلکسى نوت 8 با در نظر گرفتن پردازنده قدرتمندتر، 2 گیگابایت رم بیشتر، حافظه داخلی 64 گیگابایتی و باتری ده درصد بزرگ‌تر، از نظر مشخصات فنی پیشرفت نسبتا محسوسی داشته است. همچنین نمایشگر نوت 8 به لحاظ حداکثر روشنایی و اشباع رنگ‌ها ارتقاء پیدا کرده اما از آنجایی که نمایشگر گلکسی نوت 5 نیز با رزولوشن مشابه کیفیت تصویر بسیار خوبی دارد بنابراین احتمالا نمایشگر دستگاه به تنهایی نمی‌تواند دلیل قانع‌کننده‌ای برای ارتقاء به گلکسی نوت 8 باشد.

به علاوه ویژگی ضد آب بودن با کسب گواهی نامه IP68 به گلکسی نوت 8 اضافه شده و یک پیشرفت بسیار خوب در مقابل نوت 5 به حساب می‌آید که مطمئنا هر کاربری از این امکان رضایت خواهد داشت. کانکتور این قلم دار جدید سامسونگ به USB نوع C ارتقاء یافته که یکی دیگر از تغییرات مثبت آن محسوب می‌شود. سامسونگ با افزودن اسکنر عنبیه چشم و قابلیت تشخیص چهره به نوت 8 تلاش کرده علاوه بر افزایش امنیت، کاربران به راحتی هرچه تمام‌تر قفل گوشی خود را باز کنند؛ اما در مقابل سنسور اثرانگشت نوت 5 که به خوبی در پنل جلویی دستگاه جای گرفته است به یک نقطه‌ی تقریبا دور از دسترس در پنل پشتی نوت 8 منتقل شده است، آیا این تغییر را می‌پسندید؟ تصمیم با شماست.

وقتی نوبت به مقایسه دوربین این دو محصول می‌رسد خواهید دید که بدون هیچ اغماضی دوربین‌های گلکسی نوت 8 یک سر و گردن بالاتر از نوت 5 ایستاده‌اند و به راحتی در این زمینه پیروز میدان خواهند بود. هرچند که دوربین دوگانه پشتی نوت 8 رزولوشن پایین‌تری نسبت به دوربین نوت 5 دارد اما در عوض پیکسل‌های بزرگ‌تر و سرعت بالاتر این لنزها تصاویر بسیار دیدنی را ثبت خواهند کرد. دوربین جلویی دستگاه نیز به خوبی ارتقاء یافته و حالا می‌توانید بدون نگرانی از افت رزولوشن در حالت زوم از خودتان سلفی‌های باکیفیت‌تری بگیرید و حتی به صورت نرم‌افزاری پس زمینه تصاویرتان را محو کنید و سلفی‌های خود را از همیشه حرفه‌ای‌تر کنید.

مواردی که تغییر نکرده‌اند

مواردی که تغییر نکرده اند
ویزگیهای همیشگبی خانواده نوت

خب طبیعتا بسیاری از ویژگی‌های مشترک دنیای نوت نیز در گلکسی نوت 8 تغییر چندانی از دو سال قبل تا به امروز نداشته‌اند. قلم مخصوص اس پن سامسونگ در پرچم‌دار جدیدش از لحاظ ردیابی کمی پیشرفت داشته اما جهش بزرگی نسبت به گلکسی نوت 5 رخ نداده است. همین‌طور از لحاظ نرم‌افزاری نیز امکانات قلم نوت 8 خوب هستند اما تقریبا تمامی این ویژگی‌ها با دریافت به‌روزرسانی اندروید 7 نوقا به گلکسی نوت 5 نیز افزوده شدند. البته پیشرفت‌های نرم‌افزاری متعددی در گلکسی نوت 8 ایجاد شده که شما در نوت 5 از آن‌ها بهره‌مند نخواهید بود اما هیچ کدام از این تغییرات انقلابی محسوب نمی‌شوند.

در مورد تجربه رابط کاربری نوت 8 نیز اوضاع تقریبا به همین صورت است؛ با در نظر گرفتن اینکه گلکسی نوت 5 خود را به اندروید نوقا به‌روزرسانی کرده باشید، باید بگوییم که 90 درصد از نرم‌افزار دستگاه شما با گلکسی نوت 8 شباهت دارد. البته این موضوع نشان می‌دهد که سامسونگ برای اینکه تلاش دارد تا پرچم‌داران قدیمی خود را نیز به‌روز نگاه دارد، مستحق یک تشویق درست و حسابی است؛ اما در عین حال بدین معنی است که کاربران یک تجربه نرم‌افزاری کاربری کاملا ویژه و جدید در نوت 8 را تجربه نخواهند کرد. اما اوضاع به زودی تغییر خواهد کرد زیرا به احتمال فراوان گلکسی نوت 5 از این پس، دیگر یک به‌روزرسانی عمده‌ی نرم‌افزاری دریافت نخواهد کرد و در عوض گلکسی نوت 8 از اولین گوشی‌های هوشمندی خواهد بود که اندروید 8 اوریو را دریافت خواهد کرد.

شکی نیست که سخت‌افزار گلکسی نوت 8 از هر لحاظ فوق‌العاده است اما فراموش نکنید که حتی با استانداردهای سال 2017 نیز گلکسی نوت 5 یک دستگاه کند به حساب نمی‌آید و به خوبی تقریبا از عهده‌ی هر کاری برمی‌آید. بدنه‌ی شیشه‌ای و فلزی نوت 5 نیز امروز همچنان مانند سال 2015 جذابیت داشته و حتی با توجه به قاب فلزی قطورتر و صفحه‌نمایش تخت آن آسیب‌پذیری کمتری نسبت به نوت 8 دارد.

اکنون پس از توضیحات بالا وقت آن رسیده که سوال اصلی این متن پاسخ دهیم:

آیا برای کاربران نوت 5 ارتقاء گوشی خود به گلکسی نوت 8 تصمیم درستی خواهد بود؟

آیا ارتقاء به نوت 8 تصمیم درستی خواهد بود
مقایسه دو قلم دار

سامسونگ هر سال به خوبی نسل جدیدی از محصولات خود را با تغییرات دوست داشتنی در کنار حفظ ویژگی‌های خوب آن‌ها روانه بازار می‌کند. در باب مقایسه گلکسی نوت 5 و گلکسی نوت 8 نیز همان‌طور که گفته شد، قلم دار جدید سامسونگ نمایشگر بهتر، مشخصات سخت‌افزاری قدرتمندتر، ضد آب بودن و دریافت به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری در آینده را برای کاربران به همراه خواهد داشت. در آن روی سکه نیز گلکسی نوت 8 به مراتب بزرگ‌تر از نوت 5 است و محل قرارگیری سنسور اثرانگشت آن نیز به خوبی نسل گذشته نیست.

با این وجود اگر شما یکی از کاربران فعلی گلکسی نوت 5 هستید و همچنان به داشتن یک عضو از خانواده گلکسی نوت سامسونگ افتخار می‌کنید بهتر است بدون تردید دستگاه خود را به گلکسی نوت 8 ارتقاء دهید. اما اگر با وجود رضایتی که از نوت 5 دارید لزوما عاشق آن نبوده و به دیگر گزینه‌های موجود نیز فکر می‌کنید؛ گلکسی S8 سامسونگ نیز تجربه‌ای کاملا مشابه با نوت 8، البته بدون قلم اس پن و دوربین دوگانه، را در یک گوشی هوشمند کوچک‌تر به شما ارائه خواهد کرد؛ بنابراین اگر از اندازه بزرگ گلکسی نوت 5 خود نیز خسته شده‌اید بهتر است به دیگر خانواده‌ی پرچم‌دار سامسونگ فکر کنید. البته از سال 2015 تا کنون رقابت در دنیای گوشی‌های هوشمند نزدیک‌تر از همیشه شده و محصولات دیگر شرکت‌ها از جمله ال‌جی، HTC و غیره نیز با مشخصات و امکانات عالی مشابه گلکسی نوت 8، البته مجددا به غیر از قلم استایلوس اس پن، در بازار حضور دارند که می‌توانید آن‌ها را نیز در نظر داشته باشید. بنابراین اگر قیمت بالای هشتمین قلم دار سامسونگ اشک شما را هم درآورده و دل‌بستگی خاصی به قلم اس پن نیز ندارید حتما پیش از خرید یک گلکسی نوت جدید دیگر محصولات بازار را نیز بررسی کنید.

.

منبع: androidcentral

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (3 نظر)

    سلام. عکس های نوت ۸ همسر بنده با افکن closeup و Angel تا یه ماه پیش داخل نوت ۵ من میامد. با هر دوافکت . ولی الان یه ماه وقتی روی Angel wide .کلی میکنم باز نمیشه و مینویسهnot enough space. چرا قبلا میام. چه کنم که این قابلیت مهم درست بشه. حتی گالری هم آپدیت کردم ولی فرقی نکرد. ممنونم

    پاسخ

    پیغام Not Enough Space به معنی پر شدن ظرفیت حافظه است، ممکن است پاک کردن برخی فایل‌های غیرضروری مشکل شما را برطرف کند.

    پاسخ

    من چند سال که از انواع گوشی های سری نوت استفاده میکنم و باید اعتراف کنم که دل کندن از نوت ۵ برایم سخت است و همچنین بنظر میرسد که پرداخت بیش از دومیلیون تومان برای ارتقاء آن به s8 اصلآ صحیح نبوده و ارزش آن را ندارد.

    پاسخ