;
coinex

خرید و فروش مجوز ثبت سفارش واردات خودرو در بازار

خرید و فروش مجوز ثبت سفارش واردات خودرو در بازار
مدتی است که سایت مربوط به ثبت سفارش واردات خودرو مسدود است و روند واردات خودرو متوقف شده است. در این میان رئیس انجمن صنفی واردکنندگان خودرو از ایجاد بازار سیاه و خرید و فروش مجوز ثبت سفارش واردات خودرو، آن هم با قیمتی بالای 15 میلیون تومان، در این بازار خبر داد.

به گفته میثم رضایی، اکنون که سایت ثبت سفارش واردات خودرو متوقف شده است، دلالان  به واردکنندگان خودرو پیشنهاد خرید و فروش مجوز ثبت سفارش واردات خودرو را می‌دهند و بابت هر یک ثبت سفارش واردات خودرو، 15، 20 و یا حتی 30 میلیون تومان را درخواست می کنند.

وی ادامه داد دلالانی که چنین پیشنهادی را مطرح می‌کنند ادعا دارند که به سازمان توسعه تجارت وابسته هستند. به گفته وی خرید و فروش مجوز ثبت سفارش واردات خودرو در بازار تاکنون به 3 تا 4 هزار دستگاه رسیده است و واردات این خودروها از طریق بندر بوشهر انجام می‌گیرد.

به گفته رضایی این رقمی که برای خرید و فروش مجوز ثبت سفارش واردات خودرو توسط دلالان درخواست می‌شود بر مبنای ارزش خودرو بوده و از 15 میلیون تومان به بالا است.

رضایی در ادامه تاکید نمود در سال گذشته به دلیل شایعات موجود حجم بالایی از سفارشات ثبت شد و البته لزوما هر کالایی که ثبت سفارش می‌شود، وارد نشده، بلکه ابتدا وضعیت و نیاز بازار بررسی می‌شود.

ثبت سفارش واردات خودرو با کارمزد پایین

وی در ادامه در مورد کارمزد ثبت سفارش واردات خودرو اعلام کرد که این رقم پرداختی بسیار ناچیز است، زیرا فقط یک میلیون تومان برای ثبت سفارش هزار دستگاه خودرو پرداخت می‌گردد. پس به گفته وی تمام خودروهایی که سفارش داده شده‌اند وارد نمی‌شوند و واردات براساس وضعیت تقاضا و بازار انجام می‌شود.

به گفته رئیس انجمن صنفی واردکنندگان خودرو و براساس ابلاغیه معاون اول رئیس‌جمهور قرار شد تا واردات خودرو فقط از طرف نمایندگی‌های مجاز انجام گیرد؛ هرچند این کار باعث انحصار در بازار خودروهای وارداتی می‌شود.

رضایی در ادامه اعلام نمود که واردات خودرو به کشور از امارات تا بندرعباس به 48 ساعت زمان نیاز دارد و در مدت 2 تا 3 روز وارد کشور می‌شوند. به گفته وی خودروهای وارد شده به کشور دقیقا قبل از واردات ثبت سفارش شده‌اند. وی همچنین از واردات برندهای مختلف خودرو در طول چند روز گذشته خبر داد.

توقف واردات خودرو و ثبت سفارش واردات تویوتا

به گفته رضایی در شرایطی که سایت ثبت سفارش واردات خودرو بسته شده است و خرید و فروش مجوز ثبت سفارش واردات خودرو در بازار سیاه توسط دلالان انجام می‌شود، اما سایت برای نور چشمی‌ها باز است و محصولات تویوتا در زمان توقف ثبت سفارش واردات خودرو نیز به کشور وارد می‌شوند.

وی دلیل این امر را سیاست دولت برای حمایت از خودروسازان داخل عنوان کرد و ادامه داد که دولت و وزارت صنعت برای اینکه خودروسازان داخلی را از ورشکستگی نجات دهند سعی کرده‌اند تا واردات خودرو برای مدتی متوقف شود. وی همچنین تاکید کرد که خودروسازان داخلی نیز بیش از گذشته در زمینه واردات خودرو فعال شده‌اند و خودروهایی متفاوت با قابلیت و کیفیت بالا را وارد می‌کنند.

به گفته رئیس انجمن صنفی واردکنندگان خودرو دولت با این کار خودروسازان داخل را به واردکنندگان خودرو تبدیل کرده است و این کار به ضرر مشتریان خواهد بود و همچنین باعث فساد در جامعه نیز خواهد شد.

افزایش قیمت خودروهای خارجی در بازار کشور از 20 تا 50 میلیون تومان

به گفته رئیس انجمن صنفی واردکنندگان خودرو، این خرید و فروش مجوز ثبت سفارش واردات خودرو در بازار و همچنین متوقف شدن ثبت سفارش خودرو باعث شده تا قیمت خودروهای خارجی در بازار به صورت چشمگیری افزایش پیدا کند.

به عنوان مثال می توان به سانتافه مدل 2017 اشاره نمود که قیمت آن از 225 میلیون تومان به 245 میلیون تومان رسیده است. و همچنین قیمت خودروی سراتو نیز از 132 میلیون تومان به 150 میلیون تومان در بازار رسیده است.

به گفته رضایی قیمت تویوتا راوفور که 215 میلیون تومان بود اکنون به دلیل مشکلات موجود به 255 ملیون تومان افزایش پیدا کرده است. همچنین قیمت خودروی اکسنت نیز افزایش پیدا کرده و از 95 میلیون تومان به 115 میلیون تومان رسیده است. وی در ادامه به قیمت توسان نیز اشاره نمود و اعلام کرد که قیمت این خودرو نیز از 185 میلیون تومان به 210 میلیون تومان رسیده است.

.

منبع: farsnews

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر