;
coinex

چه چیزهایی به کاهش بهره وری منجر می شود و چطور می توان از آنها جلوگیری کرد؟

چه چیزهایی به کاهش بهره وری منجر می شود و چطور می توان از آنها جلوگیری کرد؟کاهش بهره وری از اصلی ترین دلایل افسردگی و سرخوردگی افراد در زندگی شخصی و حرفه ای به شمار می رود؛ اما چه روش هایی برای بهبود سطح کیفی زندگی وجود دارد؟

همه ما با این تجربه آشنا هستیم که از صبح، پشت میز کارمان می نشینیم و چند ساعتی را برای انجام دادن وظایفمان در اختیار داریم؛ در عین حال به این فکر می کنیم که ای کاش، امروز زودتر به خانه می رفتم و چند ساعتی را در خانه و پیش خانواده بودم.

درهمین لحظه است که یکی از نوتیفیکشن های شبکه اجتماعی پیش چشمان شما ظاهر می شود و با خود فکر می کنید که چک کردن آن ضرری ندارد. اما اینطور نیست؛ به زودی متوجه می شوید که سه ساعت از زمان ارزشمند خود را به چک کردن پست های دوستان، توییت کردن و نگاه کردن به ویدیوهای جذاب یوتیوب گذرانده اید.

در همین لحظه، زمان استراحت به پایان می رسد؛ اینجاست که باید بیشتر از زمان تعیین شده در دفتر کار خود بمانید و کارهایتان را انجام دهید، در غیر اینصورت مجبور می شوید آنها را به زمان دیگری موکول کنید.

اگر تا به حال چنین چیزی را تجربه کرده اید، بدانید که تنها نیستید. در عین دشواری زیاد، بزرگ ترین حواس پرتی های خود را بشناسید، چرا که از اصلی ترین عوامل کاهش بهره وری به شمار می روند؛ با جلوگیری از آنها می توانید بازده خود را افزایش داده و حتی وقت بیشتری برای کارهای مورد علاقه تان داشته باشد. اگر به دنبال راهی برای توقف کاهش بهره وری هستید، پس با تکراتو همراه شوید:

چه مواردی به کاهش بهره وری منجر می شوند؟

1. شبکه های اجتماعی

این یکی از بدیهی ترین مواردی است که به کاهش بهره وری منجر می شود؛ همه می دانند که شبکه های اجتماعی قاتل زمان هستند. یک فرد عادی به طور معمول، 3.2 ساعت از زمان روز خود را در این شبکه ها سپری می کند. این یعنی بیش از 21 ساعت در هفته. تصور کنید که با این 21 ساعت چه کارهای دیگری می توانستید انجام دهید.

اما چطور از آن جلوگیری کنیم؟ اول از همه باید تمامی اپلیکیشن های شبکه اجتماعی را از گوشی همراه خود پاک کنید. اگر نمی توانید و از آنها برای شغلی که دارید استفاده می کنید، پس حداقل نوتیفیکیشن ها یا اعلان های آن را خاموش کنید تا دوستان با ارسال پیام ها یا ویدیوهای متنوع موجب حواس پرتی و کاهش بهره وری شما نشوند. در مرحله بعد پیشنهاد می کنیم News Feed Eradicator را برای کامپیوتر خود دانلود و نصب کنید تا اگر هوس چک کردن شبکه های اجتماعی را داشتید، با پیام بلاک این برنامه مواجه شوید. برنامه های دیگری مثل Reduce Time نیز وجود دارند که در مدیریت زمان به شما کمک می کنند.

2. پیام دادن، چت کردن و اس ام اس دادن

پیام دادن، چت کردن و اس ام اس دادن

زمانی که این کار را انجام می دهیم، تصور می کنیم که در حال پاسخ دادن به پیام های دوستانمان در شبکه ها و چت ها هستیم؛ اما فراموش نکنید که با ارسال همان پیام اول، زنجیره گفتگوی شما شکل می گیرد. این زنجیره می تواند تا 30 دقیقه نیز ادامه داشته باشد و شاید حتی سه تماس تلفنی نیز در این میان با فرد مورد نظر برقرار کنید.

اما چطور از آن جلوگیری کنیم؟ پیشنهاد می کنیم حالت Airplane Mode گوشی خود را فعال کنید. با این کار از کاهش بهره وری خود جلوگیری می کنید. از زمان های استراحت خود برای پاسخ دادن به پیام های دوستانتان استفاده کنید.

3. ایمیل های فوری و ضروری

حتما تا به حال برایتان پیش آمده که با تمرکز کامل روی پروژه تان کار می کنید که یکباره با ایمیل فوری یا ضروری همکارانتان مواجه می شوید. از هر ده ایمیل، نه ایمیلی که دریافت می کنید، ضروری نیستند و یا اهمیت چندانی ندارند؛ با اینحال به آنها پاسخ می دهید و یک ساعت تمام به آن موضوع فکر می کنید.

اما چطور از آن جلوگیری کنیم؟ اینباکس خود را با قانون 80/20 مدیریت کنید. ایمیل ها را دو مرتبه در روز چک کنید؛ قبل از شروع کار در روز و چند ساعت قبل از پایان روز کاری. تنها به ایمیل هایی پاسخ دهید که به هدف کاری شما مربوط هستند و به لیست کارهایی که دیگران از شما انتظار دارند، توجه نکنید.

از یک خدمات بازاریابی ایمیلی ساده برای پاسخ دادن اتوماتیک به ایمیل هایتان استفاده کنید. یک پیام ساده اتوماتیک می تواند از کاهش بهره وری شما جلوگیری کند.

4. گفتگو با همکاران

شاید عاشق همکارانتان باشید و از معاشرت با آنها لذت ببرید؛ اما زمانی که حرف از بهره وری به میان می آید، معمولا از اصلی ترین موارد هدررفت زمان و کاهش بهره وری به شمار می روند.

شاید عاشق همکارانتان باشید و از معاشرت با آنها لذت ببرید؛ اما زمانی که حرف از بهره وری به میان می آید، معمولا از اصلی ترین موارد هدررفت زمان و کاهش بهره وری به شمار می روند. حتما گاهی اوقات درگیر صحبت های دوستانه با همکارانتان شده اید، اما متوجه نمی شوید که همکار عزیز شما در حقیقت به کاهش بهره وری روزانه منجر شده و در نهایت شما را از هدف نهاییتان دور کرده است. اگر از این موارد جلوگیری نکنید، به سرعت از هدف اصلی خود دور می شوید.

اما چطور از آن جلوگیری کنیم؟ زمانی که کار می کنید، با هدفون به یک موسیقی بیکلام و آرامبخش گوش کنید، با این کار همکارتان متوجه می شود که نباید مزاحم شود. اگر با این کار نتوانستید از آنها جلوگیری کنید، با یک پیام کوتاه به آنها بگویید که در حال انجام پروژه کاری تان هستید و از آنها بخواهید که در زمان نهار یا استراحت با شما معاشرت کنند. در کمال آرامش و ادب این کار را انجام دهید تا هیچکس از شما رنجیده نشود.

5. انجام دادن چندین کار به صورت همزمان

مغز انسان با انجام دادن چندین کار به صورت همزمان سازگاری ندارد؛ هیچکس از این قائده مستثنی نیست. شما نمی توانید با انجام دادن چندین کار به صورت همزمان از کاهش بهره وری خود جلوگیری کنید. اگر می خواهید زمان های از دست رفته خود را با انجام دادن متمرکز کارها جبران کنید، پس حتما از انجام دادن کارها به صورت همزمان پرهیز کنید.

اما چطور از آن جلوگیری کنیم؟ برای هر کدام از کارهای خود یک تایمر تنظیم کرده و برای آنها محدوده زمانی در نظر بگیرید. با این کار در حقیقت از موکول کردن کارها به زمان های دیگر نیز جلوگیری می کنید، چرا که در زمان های دیگر نیز کارهایی برای انجام دادن دارید.

6. هله هوله

یکی از موارد اصلی که به کاهش بهره وری منجر می شود، خوردن خوراکی هایی است که هیچ ارزش غذایی ندارند. به ویژه خوراکی هایی که با شکر مصنوعی تهیه شده اند.

یکی از موارد اصلی که به کاهش بهره وری منجر می شود، خوردن خوراکی هایی است که هیچ ارزش غذایی ندارند. به ویژه خوراکی هایی که با شکر مصنوعی تهیه شده اند. اما چرا این خوراکی ها به کاهش بهره وری منجر می شوند؟

شکر مصنوعی با افزایش سطح انرژی و ایجاد حالت سرخوشی مصنوعی به شما آسیب می زند. به محض اینکه این حالت تمام شود، انرژی شما کاملا تحلیل رفته و خستگی مضاعفی را تجربه می کنید. در نتیجه نمی توانید روی هیچ کاری متمرکز شوید.

اما چطور از آن جلوگیری کنیم؟ در صورت توان، سعی کنید تمامی خوراکی هایی که با شکر مصنوعی تهیه شدند را حذف کنید. سپس از غذاهای غنی از مواد طبیعی مثل سبزیجات و گوشت استفاده کنید.

فراموش نکنید که شکر اعتیاد آور است؛ بنابراین به محض کنار گذاشتن آنها به شدت وسوسه می شوید که باز هم این نوع خوراکی ها را بخورید. می توانید خوراکی هایی با شیرینی طبیعی را جایگزین کنید تا آرام آرام از این مرحله فاصله بگیرید.

نتیجه گیری نهایی

به نظر می رسد ما در نسل حواس پرتی ها زندگی می کنیم. بهره وری از مسائلی است که ذهن تعداد اندکی از افراد را به خود مشغول کرده و محدودی از افراد به آن مسلط هستند. اما فراموش نکنید که با کاهش حواس پرتی ها به کاهش سطح استرس، موفقیت بیشتر و افزایش کیفیت زندگی خود کمک می کنید.

.

منبع: entrepreneur

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر