;
coinex

کامیون الکتریکی تسلا با محدوده مسافتی 321 تا 482 کیلومتری کار خود را آغاز می کند

کامیون الکتریکی تسلا با محدوده مسافتی 321 تا 482 کیلومتری کار خود را آغاز می کندبه گزارش خبرگزاری رویترز، کامیون الکتریکی تسلا می تواند با یک بار شارژ کامل، مسافتی معادل 200 تا 300 مایل (321 تا 482 کیلومتر) را طی کند. کمپانی تسلا قصد دارد طی رویدادی که در شهریور ماه برگزار می شود، کامیون الکتریکی خود را به نمایش بگذارد؛ هرچند که تاریخ دقیق آن مشخص نشده است.

اطلاعات مربوط به محدوده مسافتی کامیون الکتریکی تسلا توسط اسکات پری، یکی از مدیران اجرایی Ryder منتشر شده است. پری به خبرگزاری رویترز گفته است که تسلا روی یک خودروی سنگین به نام day cab فعالیت می کند که می تواند مسافت 200 تا 300 مایلی را طی کند.

این احتمال وجود دارد که اسکات پری، شخصا این کامیون را از نزدیک دیده باشد و یا از برنامه های شرکت تسلا باخبر است. ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا در جلسه ای که ماه ژوئن گذشته با سهامداران داشت، بازخوردهای آنها پیرامون صنعت کامیون سازی را بررسی می کرد.

مایک در این باره گفته بود: “ما آنها را به پروسه طراحی نزدیک تر می کنیم، تا بزرگ ترین مشتریان خودروهای سنگین تسلا بتوانند از برآورده شدن نیازهای اصلیشان مطمئن شوند. پس این موشوع بر هیچکس پوشیده نیست. آنها می دانند که نیازهایشان برآورده می شود، چرا که دقیقا ما را از آنها مطلع کرده اند. بنابراین، تنها چیزی که باقی می ماند، فراهم کردن شرایط برای تولید آنهاست.”

محدوده مسافتی 200 تا 300 مایلی برای خودروهای سواری یا اس یو وی الکتریکی کاملا قابل قبول است، اما این میزان برای خودروهای سنگین چندان تعریفی ندارد. از زمانیکه ایلان ماسک این ایده را مطرح کرده، متخصصان سوالاتی را پیراون ظرفیت باتری مورد نیاز برای این کامیون ها مطرح کرده اند، همچنین قیمت این باتری ها نیز تاثیر مستقیمی در قیمت نهایی کامیون الکتریکی تسلا خواهد داشت. پری در گفتگو با رویترز بیان کرد: “فکر نمی کنم که برانامه ای برای افزایش محدوده مسافتی داشته باشند؛ اما مساله اینجاست که کار خود را رسما آغاز کرده اند.”

سخنگوی تسلا نیز در این باره به رویترز گفت: “سیاست تسلا این است که به کامنت ها و پیش بینی ها پاسخی نمی دهد، حتی اگر درست باشند. این در روش کاری ما جایی ندارد.”

به گزارش خبرگزاری رویترز، کامیون الکتریکی تسلا همچنین به قابلیت های خودران مجهز می شود.

.

منبع: theverge

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر