;
coinex

انتخاب دارا خسروشاهی به عنوان مدیر عامل جدید اوبر

انتخاب دارا خسروشاهی به عنوان مدیر عامل جدید اوبر

ساعاتی پیش تراویس کالانیک به دلیل تحت فشار قرار گرفتن از طرف هیات مدیره‌ی اوبر از سمت خود استعفا داد و هیات مدیره شرکت اوبر در یک تصمیم، دارا خسروشاهی را به عنوان مدیرعامل جدید این شرکت انتخاب کردند.

خسروشاهی متولد ایران و مقیم کشور آمریکاست و اکنون مدیر اکسپدیا است. دارا خسروشاهی در مدت 12 سال اخیر توانسته است مدیر موفقی برای اکسپدیا باشد.

زندگینامه دارا خسروشاهی

دارا خسروشاهی از یک خانواده کارآفرین و خانواده‌ای که جزو شناخته‌شده‌ترین فعالان حوزه‌ی صنعت در ایران بودند، متولد شده است. خانواده وی در سال 1357 و پس از انقلاب به آمریکا مهاجرت کرده‌اند. وی از سال 2015 در هیات مدیره کمپانی نیویورک تایمز عضو است. خانواده‌ی دارا خسروشاهی جزو شناخته‌شده‌ترین فعالان حوزه‌ی صنعت در ایران بودند. تاسیس کارخانه‌ها و برندهایی نظیر تولیددارو و تولی‌پرس توسط خانواده‌ی خسروشاهی انجام گرفته است.

خسروشاهی فارغ التحصیل مهندسی بیوالکتریک دانشگاه براون در سال 1991 است و از سال 2005 به بعد در شرکت اکسپدیا که بزرگترین شرکت مسافرتی آنلاین جهان به عنوان مدیر مشغول به فعالیت است. به خاطر پشتکار و مدیریت درست دارا خسروشاهی، اکنون این شرکت در 60 کشور جهان فعالیت دارد. وی با دنیای کسب‌وکار و تجارت آشنایی بسیار خوبی دارد.

افتخارات دارا خسروشاهی

درآمد اکسپدیا در سال 2005 نزدیک به 2.1 میلیارد دلار بود و اکنون دارا خسروشاهی موفق شده است در سال 2016 این درآمد را به بیش از 8.7 میلیارد دلار برساند. وی موفق شده است که این شرکت را به بزرگ‌ترین آژانس مسافرتی آنلاین کشور آمریکا تبدیل نماید.

از جمله سایر پست‌های مدیریتی دارا خسروشاهی که توانسته است در آنها نیز موفق باشد می‌توان به مدیریت IAC/InterActiveCorp، مدیریت BET و عضویت در هیئت مدیره نیویورک تایمز اشاره نمود.

خسروشاهی در سال 2016 با دریافت حقوق سالیانه 96 میلیون دلار، رتبه نخست را در بین مدیران حوزه تکنولوژی آمریکا به دست آورده است و یکی از پر درآمدترین مدیران آمریکا محسوب می‌شود.

صحت انتخاب دارا خسروشاهی به عنوان مدیر اوبر

دکتر فیروز نادری در صفحه رسمی اینستاگرام خود، انتخاب خسروشاهی را به عنوان مدیر عامل جدید اوبر تایید کرده اما به صورت عمومی این خبر هنوز منتشر نشده است و گویا فقط  افراد این شرکت در حال آشنایی با مدیر جدید خود هستند.

دارا خسروشاهی با قبول این سمت، صندلی مدیریت با ارزش‌ترین استارتاپ خصوصی جهان را به دست خواهد آورد زیرا در حال حاضر ارزش اوبر بیش از ۶۰ میلیارد دلار برآورد می‌شود.

افراد دیگری نیز غیر از خسروشاهی برای در اختیار گرفتن این سمت معرفی شده بودند که از جمله می‌توان به مگ ویتمن از اچ‌پی و همچنین جف ایملت، مدیرعامل پیشین جنرال الکتریک اشاره کرد. جالب اینجاست که نام دارا خسروشاهی حتی در فهرست اسامی نامزد شده هم دیده نمی‌شد.

باید دید که خسروشاهی می‌تواند اوبر را سر و سامان دهد و این شرکت بزرگ را از بحرانی که دارد نجات دهد!

دارا خسروشاهی مدیر عامل جدید اوبر

.

منبع: تکراتو

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر