;
coinex

از فیلتر کانال های غیراخلاقی تلگرام تا تلاش برای حل تحریم اپل؛ وزیر ارتباطات اعلام کرد

فیلتر کانال های غیراخلاقی تلگرام ؛ تلاش برای حل تحریم اپل

آذری جهرمی وزیر فناوری اطلاعات و ارتباطات از بررسی 8000 کانال تلگرامی و فیلتر کانال های غیراخلاقی تلگرام خبر داد و اعلام نمود که با بررسی‌های انجام شده مشخص شده است که بعضی از این کانال ها حاوی مسائل غیراخلاقی هستند و مسدود خواهند شد.

آذری جهرمی در اولین همایش ملی فناوری‌های کوانتومی اعلام کرد یکی از بهره‌برداران فناورری کوانتوم، وزارت ارتباطات است و تاکید کرد که باید اولویت‌های پژوهشی در این زمینه تعریف گردد. وی همچنین اشاره کرد که باید این اولویت‌ها به مراکز پژوهشی وابسته به وزارت ارتباطات ارائه گردد.

به گفته وی وظیفه وزارت ارتباطات، ارتقای فناوری است و به منظور حرکت از فناوری فعلی به سمت فناوری‌های نوین باید پروژه‌هایی تعریف گردد و همچنین از آنها نیز حمایت شود.

او همچنین اعلام کرد که قرار است در مورد کاربردی کردن فناوری کوانتوم در عرصه‌ فناوری نشستی با سازمان انرژی اتمی داشته باشد و تلاش خواهد کرد تا از پروژه‌های این حوزه به عنوان طرح‌های زیرساختی حمایت کند.

فیلتر کانال های غیراخلاقی تلگرام

آذری جهرمی از وضعیت تعدادی از کانال های تلگرامی سخن گفت و اشاره کرد که بعضی از آنها محتوایی مخالف با ارزش‌های کشور دارند. وی تاکید نمود که ملاحظات فرهنگی باید در فضای مجازی مورد توجه قرار گیرد چون بسیار مهم هستند.

به گفته جهرمی رسانه‌ای کردن تعداد کانال‌های در دسترس و یا تعداد کانال‌های بسته شده به حل مسائل موجود کمک نخواهد کرد. وی اعلام نمود که به جای دعوا در عرصه رسانه بهتر است هماهنگی‌هایی نیز داشته باشیم.

به گفته آذری جهرمی، دادستانی لیستی را که شامل 8000 کانال است به وزارت ارتباطات ارسال کرده تا با آنها برخورد و اقدام لازم انجام شود. وی ادامه داد که این کانال‌ها دارای مصادیق غیر اخلاقی بودند و نسبت به مسدود کردن آنها اقدام شده است.

اجرای مدل جدید فروش اینترنت

جهرمی همچنین در صحبت هایش به اجرای مدل جدید فروش اینترنت اشاره کرد. وی تاکید کرد که قرار است تا ظرف مدت یک ماه آینده این مساله حل شده و اینترنت کشور به سمت غیر حجمی در عرصه خانگی حرکت کند.

اختلاف نظر وزیر ارتباطات با قوه قضاییه

وزیر ارتباطات و قوه قضاییه در مورد فیلتر کانال های غیراخلاقی تلگرام اختلاف نظری ندارند و اعلام کرد که برای این اقدام لازم است تا حکم قاضی را داشته باشند. وی در ادامه تاکید نمود که البته اختلاف نظرهایی نیز وجود دارد که این مورد نیز اقتضاعات خود را طلب می‌کند.

تحریم اپل توسط ایرانی ها

جهرمی درباره اتفاق اخیر مربوط به شرکت اپل در مورد ایران نیز اعلام کرد که کشور با حرکت به سمت رشد و توسعه باعث شده تا دشمن مردم را از این فرایند محروم نماید. وی تاکید کرد که اقدام اپل کار درستی نبوده است و این کار را مقابله با حرکت ایران در عرصه فناوری دانست.

وی اظهار داشت که این مساله توسط وزیر امور خارجه در حال پیگیری است و امید است تا این مشکل حل شود و مانعی برای ارائه دهندگان خدمات در عرصه‌های فناوری‌های فضای مجازی نباشد. وی تاکید کرد که ایران به مقررارت بین‌المللی پایبند است و امیدوار است که آنها نیز به این مقررات پایبند باشند.

.

منبع: isna

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر