;
coinex

کارما رورو به عنوان جانشین فیسکر کارما و رقیب اصلی تسلا مدل اس به میدان آمد!

کارما رورو ، رقیب اصلی تسلا مدل اس ، به میدان آمد!
فیسکر کارما (Fisker Karma) رقیب اصلی خودروی تسلا مدل اس (Tesla Model S) بود؛ اما شرکت فیسکر آتوموتیو (Fisker Automotive) در سال 2013 ورشکست کرد و تسلا به یکه تاز دنیای خودروهای الکتریکی بدل شد. ولی هم اکنون این خودروساز دوباره با یک خودروی جدید به نام کارما رورو (Karma Revero) بازگشته است تا قوانین را کمی تغییر دهد.

اگر می‌خواهید با یک خودروی الکتریکی سریع رانندگی کنید و باز هم ظاهر جذابی داشته باشید، بدون شک باید یک تسلا مدل اس بخرید؛ زیرا این خودرو همه آنچه از یک وسیله نقلیه آینده نگرانه را انتظار دارید، در خود دارد. اما موضوع این است که در اواخر دهه میلادی گذشته شرایط به گونه دیگری بود به این نحو که در سال 2010 میلادی تسلا هنوز به یک برند اتوموبیل سازی قدرتمند تبدیل نشده بود تا بتواند با جنرال موتورز، غول خودروسازی آمریکا، رقابت کند.

تسلا در آن سال‌ها یک شرکت نوپا بود با مدیریت شخصی از شرکت پی پال (PayPal) به دور از هر گونه فعالیتی در زمینه تولید انبوه خودروهای الکتریکی اسپورت، اما ناگهان این شرکت خودروی تسلا مدل اس را معرفی کرد. یک خودروی سدان 4 درب با کارایی بسیار بالا که برای افراد علاقمند به خودروهای بسیار کارآمد ساخته شده بود. تسلا مدل اس در آن زمان با وجود توانایی‌های فوق العاده خود نتوانست لقب پادشاه خودروهای الکتریکی را کسب کند؛ زیرا خودرویی به نام فیسکر کارما در میدان بود. یک خودروی سدان بسیار زیبای الکتریکی مجهز به یک موتور بنزینی که توسط یک طراح بسیار مشهور خودرو به نام هنریک فیسکر (Henrik Fisker) خلق شده بود.

در آن زمان هر دو خودرو برای جلب توجه طرفداران خودروهای دوستدار محیط زیست با یکدیگر رقابت می‌کردند. نتیجه این رقابت برای مدتی هم فیسکر را به خودروساز برتر دنیای اتوموبیل‌های الکتریکی تبدیل کرد، تا حدی که حتی افراد مشهوری مثل لئوناردو دی کاپریو، تایریس گیبسون و جاستین بیبر هم برای خریدن فیسکر کارما اقدام کردند یا به سرمایه گذاری در این شرکت خودروسازی روی آورند. اما در سال 2013 میلادی فیسکر آتوموتیو ورشکست شد و این امر باعث شد که تسلا مدل اس به رقیب بی‌بدیل دنیای خودروهای الکتریکی تبدیل شود.

با وجود این، هم اکنون کارما دوبار بازگشته است تا مقام خود را پس بگیرد. در سال 2014 میلادی یک شرکت به نام ونگشانگ آمریکا (Wanxiang America)، یکی از شرکت‌های زیرمجموعه گروه صنعتی ونگشانگ چین (Wanxiang Group)، حق مالکیت و تجهیزات شرکت خودروسازی فیسکر آتوموتیو را در ازای پرداخت مبلغ 150 میلیون دلار خریداری کرد. این معامله باعث شد که فیسکر آتوموتیو دوباره فعالیت‌های خود را شروع کند و در سال 2017 میلادی اولین نسل از خودروهای ارتقا داده شده فیسکر کارما را در اختیار طرفدارانش قرار دهد.

این سازنده هم اکنون یک خودروی جدید را با نام کارما رورو به علاقمندان دنیای خودرو معرفی کرده است. طبق اطلاعات موجود قیمت این خودرو در مدل پایه از 130,000 دلار شروع می شود و در پیشرفته‌ترین مدل به 140,000 دلار می‌رسد.

کارما رورو در دنیای امروز می‌خواهد همان نقشی را ایفا کند که فیسکر کارما در ده سال پیش اجرا کرد. این خودرو هنوز یک خودروی تمام عیار نیست و از نظر کارایی حرف اول و آخر را نمی‌زند. با وجود این، یک محصول بسیار زیبا و باشخصیت محسوب می‌شود.

وقتی که پشت فرمان کارما رورو می‌نشینید تمام 2,450 کیلوگرم وزن آن را حس می‌کنید؛ زیرا علی رغم این که موتور آن 403 اسب بخار قدرت و 981 فوت پوند گشتاور دارد، شتابی را که از این دو رقم انتظار دارید از موتور دریافت نمی‌کنید و این امر را تا حدی می‌توان ناشی از عملکرد خط انتقال قدرت و سیستم کنترل کشش خودرو دانست. به عبارت دیگر، می‌توان گفت که کارما رورو می‌تواند یک خودروی سریع باشد؛ اما جعبه دنده و سیستم کنترل کشش به کار رفته در این خودرو همچنین اجازه‌ای را به آن نمی‌دهند.

رورو توسط طراحان شرکت کارما به عنوان یک خودروی جی تی زیبا و راحت طراحی شده است، به همین دلیل نباید از آن عملکرد یک هیولای کارآمد و سریع را داشته باشید که بتواند با خودروی تسلا مدل اس P100D رقابت کند. این خودرو به دلیل این که به ازای هر گالن سوخت تنها 30.5 کیلومتر و به ازای یک بار شارژ تنها 82 کیلومتر پیمایش دارد؛ حتی نمی‌تواند یک تصویر اقتصادی خوب را از خود نشان دهد. با وجود این، وقتی که پشت فرمان کارما رورو می‌نشینید با یک فضای متراکم اما باشخصیت مواجه می‌شوید؛ فضایی که احساس قرار گرفتن در یک مکان دنج و دارای طراحی زیبا را به شما منتقل می‌کند.

رورو بر خلاف تسلا مدل اس و سبک طراحی خاص این خودرو، حس قرار گرفتن در یک خودروی لوکس را به شما منتقل می‌کند؛ زیرا طراحان کارما در داخل این خودرو از چرم باکیفیت، چوب طبیعی، سوییچ های زیبا و یک طراحی هنرمندانه استفاده کرده‌اند، به همین دلیل وقتی که داخل آن قرار می‌گیرید حسی را که باید از یک خودروی 130,000 دلاری دریافت کنید، تجربه می‌کنید.

کارما رورو از یک فرمان دقیق هم بهره می‌برد که احساس خوبی را به راننده منتقل می‌کند، اما باید اعتراف کرد که کارما رورو یک سدان بسیار کاربردی و یک خودروی الکتریکی که باید از نظر اقتصادی کارآمد باشد، نیست. این خودرو را نمی‌توانید بر حسب معیارهای سنتی و قدیمی قضاوت کنید، بلکه باید آن را در شرایط خاص خودش قرار دهید تا عملکرد آن را ببینید در غیر این صورت می‌توان گفت که کارما رورو یک خودروی تازه وارد از طرف یک شرکت نوپا محسوب می‌شود. یک خودروی مدل که بیشتر برای نشان دادن یک برند طراحی شده است تا بتواند مسیری را برای تولید نسل های بعدی خود باز کند.

کارما رورو به بیان خلاصه!

  • یک خودروی به‌روزرسانی شده بر حسب مدل محبوب فیسکر کارما که در سال 2012 میلادی وارد بازار شد!
  • محصولی که قرار است در کارخانه کارما در دره مورنو ایالت کالیفرنیا ساخته شود.
  • طراحی شده توسط یک هنرمند واقعی به نام هنریک فیسکر، خالق خودروهای آستون مارتین ونتیج و بی ام و Z8
  • مجهز به یک بدنه زیبا و کم ارتفاع، کاپوت منحصر بفرد و مهاجمانه و رینگ‌هایی برآمده
  • تزئین شده با جلوپنجره ای خاص کارما
  • دارای یک سبک طراحی آینده نگرانه در قسمت عقب

کارما رورو

  • فاقد آرم‌های “Fisker Karma EV”
  • تزئین شده با یک آرم زیبای کارما
  • دارای یک صندوق عقب با حجم مناسب و کابین لوکس چهار در با تجهیزات زیاد

کارما رورو

  • مجهز به یک صفحه نمایش دیجیتالی متفاوت، پنل زیبا، کابین متراکم اما لوکس، سیستم تفریحی – اطلاعاتی پیشرفته با سیستم عامل QNX بلک بری و سیستم ناوبری کاربردی

کارما رورو

  • مجهز به یک موتور قدرتمند، گیربکس پیشرفته، باتری لیتیوم یونی 8 kWh و سقف خورشیدی با قابلیت شارژ باتری
  • دارای توانایی پیمایش 483 کیلومتر، حداکثر سرعت 201 کیلومتر در ساعت، شتاب 0 تا 96 کیلومتر 4 ثانیه و توانایی پیمایش مسافت 400 متر در عرض 14.5 ثانیه با سرعت 150 کیلومتر در ساعت

کارما رورو

.

منبع: businessinsider

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر