;
coinex

4 ویژگی که نوکیا 8 را به یک گوشی پرچمدار خاص تبدیل می‌کنند

4 ویژگی که نوکیا 8 را به یک گوشی پرچمدار خاص تبدیل می‌کنند

نوکیا 8 چند روز پیش توسط شرکت اچ ام دی گلوبال (HMD GLOBAL) در معرض عموم قرار گرفت. این گوشی هوشمند ویژگی‌های خاصی دارد که آن را در مقایسه با سایر محصولات بهتر نشان می‌دهد.

نوکیا همیشه یادآور کیفیت بسیار خوب و ویژگی‌های بسیار کاربردی در یک گوشی همراه بوده است؛ این سازنده در نظر دارد که این گوشی پرچمدار جدیدش را در ماه سپتامبر (10 شهریور تا 9 مهر) وارد بازار سازد تا به کمک آن با سایر گوشی‌های پرچمدار موجود در بازار رقابت کند.

نوکیا 8 شاید از نظر ظاهری تفاوت چندانی با مدل‌های رنج متوسط نوکیا 6 یا نوکیا 5 که هم‌اکنون در بازار موجود هستند، نداشته باشد؛ اما اگر که دقیق‌تر آن را بررسی کنید متوجه می‌شوید که این گوشی هوشمند آلومینیومی یک محصول منحصر بفرد محسوب می‌شود. در این مطلب به معرفی 4 ویژگی خاص این گوشی هوشمند پرداخته شده است.

اولین گوشی اندروید مجهز به دوربین‌های زایس

اچ ام دی گلوبال در ساخت دوربین سلفی و اصلی 13 مگاپیکسلی گوشی نوکیا 8 از لنزهای زایس (Zeiss) استفاده کرده است. به همین دلیل می‌توان گفت که این محصول اولین گوشی اندرویدی محسوب می‌شود که در ساخت آن از دوربین‌ها و لنزهای برند زایس استفاده شده است.

در گذشته لنزهای برند زایس تنها در گوشی‌های مجهز به سیستم عامل ویندوز و سیمبین مورد استفاده قرار می‌گرفتند اما هم اکنون کاربران اندروید هم می‌توانند به واسطه گوشی نوکیا 8 تجربه عکس برداری با دوربین‌های این برند را داشته باشند؛ البته باید به این نکته هم اشاره کرد که شرکت زایس تنها در زمینه ساخت دوربین فعالیت ندارد بلکه محصولات منحصر بفرد دیگری را هم در اختیار علاقمندانش گذاشته است.

نوکیا 8

اولین گوشی مجهز به قابلیت ضبط صدای 360 درجه اوزو (OZO)

نوکیا 8 اولین گوشی هوشمندی محسوب می‌شود که به صدای اوزو مجهز شده است و می‌تواند این فناوری هالیوودی منحصر بفرد را در اختیار کاربران دنیای گوشی‌های همراه بگذارد.

این گوشی هوشمند 3 میکروفون دارد که به الگوریتم صوتی نوکیا مجهز شده‌اند تا بتوانند یک صدای سه بعدی 360 درجه را در فیلم‌های گرفته شده با دوربین خود تولید کنند. این قابلیت کاربران را قادر می‌سازد تا به کمک گوشی جدید نوکیا فیلم‌های خود را با کیفیت صوتی بسیار بالایی حتی بر روی دستگاه‌هایی که صدای اوزو را هم پشتیبانی نمی‌کنند، پخش کنند.

سازنده فنلاندی برای مجهز ساختن گوشی نوکیا 8 به این قابلیت صوتی از فناوری به کار رفته در دوربین‌های گران قیمت 360 درجه VR خود که برای فیلم سازان تولید می‌کند، استفاده کرده است. مجهز شدن یک گوشی هوشمند به چنین قابلیتی توانایی‌های زیادی را در آن ایجاد می‌کند به همین دلیل بسیاری از کاربران منتظر هستند تا گوشی پرچمدار جدید نوکیا وارد بازار شود و آن را تست کنند.

نوکیا 8

اولین گوشی مجهز به قابلیت فیلم و عکس برداری همزمان با توانایی پخش زنده

حالت فیلم و عکس برداری دوال سایت (Dual Sight) یکی از ویژگی‌های منحصر بفرد گوشی پرچمدار جدید سازنده فنلاندی محسوب می‌شود. این قابلیت می‌تواند توجه آن دسته از افرادی را که به شبکه‌های اجتماعی علاقه زیادی دارند، به خود جلب کند زیرا آن‌ها را قادر می‌سازد تا به طور همزمان با استفاده از دوربین سلفی و اصلی گوشی از منظره مورد نظر خود عکس و فیلم بگیرند.

نوکیا به این قابلیت بوتی (bothie) گفته است زیرا کاربر هم‌اکنون می‌تواند با استفاده از دوربین جلوی گوشی خود علاوه بر این که از خود عکس می‌گیرد، فیلم برداری هم کند. کاربران می‌توانند عکس‌ها و فیلم‌های خود را در فیس بوک لایو (Facebook Live) یا یوتیوپ لایو (YouTube Live) هم به اشتراک بگذارند.

نوکیا 8

اولین گوشی پیشرفته نوکیا با سیستم عامل اندروید

ویژگی دیگری که در کنار موارد فوق از نوکیا 8 یک گوشی خاص می‌سازد این است که گوشی پرچمدار جدید سازنده فنلاندی اولین محصول پیشرفته این برند محسوب می‌شود که به سیستم عامل اندروید مجهز شده است.

نوکیا تا قبل از این که نسل جدید گوشی‌های خود را عرضه کند از سیستم عامل‌های ویندوز و سیمبین استفاده می‌کرد اما هم اکنون می‌تواند با استفاده از سیستم عامل اندروید توجه کاربران بیشتری را به خود جلب کند.

نوکیا 8 به یک نمایشگر 5.3 اینچی QHD، پردازشگر کوالکام اسنپدراگون 835، رم 4 گیگابایتی و حافظه داخلی 128 گیگابایتی با قابلیت پشتیبانی کارت حافظه میکرو اس‌دی مجهز شده است تا بتواند همه نیازهای کاربران را برطرف سازد.

نوکیا 8

.

منبع: phonearena

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر