;
coinex

نمایندگی‌های مجاز واردات خودرو ؛ پلمپ نمایندگی ولوو توسط پلیس در ایران


نمایندگی‌های مجاز واردات خودرو ؛ پلمب نمایندگی ولوو توسط پلیس در ایرانسایت ثبت سفارش واردات خودرو مسدود است و این سایت فقط برای نمایندگی‌های مجاز واردات خودرو قابل دسترس است؛ به گونه ای که پیش فروش خودرو فقط توسط نمایندگی‌های مجاز واردات خودرو امکان پذیر است.

به دلیلی برخی مشکلات و به دستور وزارت صنعت، معدن و تجارت و همچنین برای حمایت از حقوق مصرف‌ کنندگان خودروهای داخلی و خارجی، مقرراتی برای پیش فروش خودرو و ثبت سفارش واردات خودرو وضع گردیده است.

آماری که از طرف گمرک منتشر شده، نشان می دهد که در 4 ماه اول سال جاری بیش از 26 هزار دستگاه خودرو به ارزش ۷۵۲ میلیون و ۶۸۹ هزار و ۵۳ دلار، وارد کشور شده است. این میزان واردات نسبت به سال گذشته افزایش قابل توجهی داشته و نشان از افزایش فروش خودرو در کشور دارد.

یکی از مقررات موجود در این زمینه که نیاز به رعایت دارد، این است که هیچ یک از اشخاص حقیقی و حقوقی در صورتی که نمایندگی رسمی نداشته باشند، نمی توانند خودرویی در قالب پیش فروش به خریداران عرضه کنند و فقط  نمایندگی‌های مجاز واردات خودرو می‌توانند نسبت به پیش فروش خودرو اقدام نمایند.

سازمان حمایت مصرف کنندگان نیز از تمام افراد خواسته است تا قبل از هرگونه انعقاد قرارداد یا پرداخت هرگونه وجهی در مورد پیش فروش خودرو، ابتدا توجه کنند که آن شرکت از وزارت صنعت، معدن و تجارت مجوز دارد یا خیر.

پیش فروش خودرو با وجود مسدود بودن سایت ثبت سفارش واردات خودرو

اطلاعیه ای که سازمان حمایت از تولیدکنندگان و مصرف کنندگان منتشر نمود، به اطلاع عموم رساند؛ اما تعدادی از شرکت‌ها با تبلیغ در زمینه پیش فروش خودرو، ابهاماتی را برای خریداران به وجود آوردند.

اکنون این سوال مطرح است که آیا با وجود مسدود بودن سایت ثبت سفارش واردات خودرو و انتشار چنین تبلیغاتی مبنی بر پیش فروش خودرو توسط شرکت‌های مختلف، این شرکت‌ها مجوز خود را از کدام سازمان دریافت کرده‌اند؟ از وزارت صنعت یا سازمان حمایت مصرف کنندگان؟

نمایندگی های مجاز واردات خودرو ؛پلمپ نمایندگی ولوو توسط پلیس در ایران

جدیدا شرکت داتیس خودرو تبلیغاتی را مبنی بر پیش فروش خودروی ولوو منتشر کرده بود. این شرکت ادعا می کرد که مجوز واردات خودرو را از شرکت هایکو اسپورتیو دریافت کرده است. لازم به ذکر است که این شرکت در اصل نمایندگی تیونینگ کردن خودروهای سوئی ولوو را در کشور آلمان دارد.

داتیس خودرو مجوز واردات و پیش فروش ندارد!

یک مقام آگاه در این مورد اعلام نمود که اولین راهی که از طریق آن مردم می‌توانند از داشتن نمایندگی یک برند خارجی، مطلع شوند مراجعه به سایت دبیرخانه هیات نظارت بر سازمانهای صنفی کشور به آدرس http://www.gatc.ir  است. پیگیری‌هایی در مورد این ادعا انجام شد و پرونده شرکت داتیس بررسی گردید تا اینکه مشخص شد داتیس خودرو، نماینده رسمی ولوو نبوده است.

داتیس خودرو نمایندگی هیکو اسپورتیو را داشت که البته هیکو اسپورتیو یک شرکت تیونینگ است و وزارت صنعت با درخواست داتیس خودرو مبنی بر واردات خودرو از طریق این نمایندگی مخالفت کرده بود.

 نمایندگی های مجاز واردات خودرو کدامند؟

با وجود اینکه با درخواست این شرکت برای واردات خودرو مخالفت شده بود، اما داتیس خودرو به تبلیغات خود در مورد پیش فروش سواری ولوو ادامه داد. بعد از اینکه سازمان حمایت مصرف‌کنندگان از اقدام با خبر شد، پرونده تخلفات این شرکت را به سازمان تعزیرات حکومتی ارسال کرد.

شرکت داتیس خودرو پلمپ شد!

به دنبال شکایات افرادی که از این شرکت خرید کرده بودند، نهادهای نظارتی وارد عمل شده و بالاخره حکم پلمپ نمایشگاه داتیس خودرو توسط پلیس اجرا شد. یک مقام مسئول در این زمینه اعلام نمود که اگر نظر بر اجرای قانون باشد، تفاوتی بین شرکت‌های مشهور و کوچک در حوزه خودرو وجود ندارد.

وی ادامه داد که در مقابل عملکرد شرکت داتیس خودرو، حکم پلمپ برای این شرکت اولین مرحله در اجرای قانون بود. به گفته وی به زودی اقدامات دیگری نیز در این زمینه انجام خواهد شد. این مقام مسئول در پایان از خریداران خواست تا فقط از طریق نمایندگی‌های مجاز واردات خودرو ، اقدام به خرید نمایند.

داتیس خودرو از نمایندگی های مجاز واردات خودرو نبود!

واکنش داتیس خودرو نسبت به پلمپ

بعد از پلمپ، شرکت داتیس خودرو برای اینکه مشتریان این شرکت متوجه نشوند که شرکت آنها پلمپ شده است، اطلاعیه ای را مبنی بر تعطیلی این شرکت به علت تعمیرات، منتشر کردند.

.

منبع: iranjib

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (5 نظر)

    با سلام متاسفانه اصحاب رسانه در این کلاه برداری سهیم هستند- واقعا تبلیغ برای پرداخت سود واهی سی و سه درصدی- خدمت به اقتصاد کشور است؟ کسب درآمد از طریق جذب آگهی خوب است ولی نه به قیمت به روز سیاه نشاندن مردم در دستان کلاهبردان خودروئی، آیا سایت جام جم و سایر جراید نمی داند که در این وضعیت اقتصادی- تبلیغ سود واهی سی و سه درصدی از سوی داتیس خودرو – نشدنی و غیر واقعی است؟
    شرکت داتیس خودرو فقط زرق و برق و کارمندای چرب زبون داره پول مردم میگیرن بعد چندین ماه تازه اصل پول خودتم نمیتونی بگیری من خودم از این شرکت خرید کردم ولی بیش از 9 ماهه نه تونستم ماشینی بگیرم نه اصل پولمو. فریب این تبلیغات نخورید داتیس خودرو فقط با پول مردم کار میکنه سو استفاده میکته از دولت میخوام جلو این جور موارد بگیره نذاره یه عده سود جو از اب گل الود ماهی بگیره و به ریشش بخنده. تعجب میکنم این شرکت با اینکه اصلا مجوزی برای واردات خودرو و لیزینک و فروش اقساطی نداره چطور اجازه میدن حتی نمایشگاه بزنه و توی نمایشگاه شرکت کنه .فریب این شرکت نخورید. 09019090212

    پاسخ

    داتیس هنوز بدهکار  به  طلبکاران مال باخته قبلی  است- تولید یا واردات  خودرو شوخی است.ولوو آپارات چرخ و لاستیک را هم به داتیس نمی دهد!

    پاسخ

    به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ سازمان حمایت پیش از این اعلام کرده بود: «با توجه به تکرار تبلیغات پیش فروش سواری ولوو توسط داتیس خودرو و اطلاع سازمان حمایت مصرف کنندگان از اقدام این شرکت به ثبت نام افراد برای پیش فروش این خودرو، پرونده تخلفات آنها به سازمان تعزیرات حکومتی ارسال شده است.»

    این در حالی است که با پیگیری های متعدد خبرنگار از مسوولین ذی ربط این شرکت مبنی بر درخواست مصاحبه و طرح این سوال که آیا داتیس خودرو تاکنون مجوز رسمی نمایندگی ولوو و پیش فروش محصولات این شرکت را دریافت کرده است یا خیر، بعد از گذشت حدود 2 هفته همچنان بی پاسخ مانده است.

    گفتنی است شرکت داتیس خودرو در تبلیغات خود، با اعلام دریافت مجوز واردات از یک شرکت به نام “هیکو اسپورتیو” که در اصل نمایندگی تیونینگ کردن خودروهای سوئدی ولوو، در کشور آلمان است، اقدام به تبلیغات پیش فروش این خودرو کرده بود.

    این در حالی است که مدیران شرکت داتیس خودرو مدعی هستند داتیس خودرو نماینده رسمی ولوو در ایران است.

    تنها یک نمایندگی خدمات پس از فروش در کشور!

    جالب ماجرا انجاست که این شرکت در معرفی خود در سایت رسمی شرکت آورده است: ارائه خدمات گسترده پس از فروش، در کنار واردات بی واسطه و مستقیم قطعات یدکی از شرکت های تولید کننده خودرو این اطمینان را به شما می دهد که با خیالی آسوده از انتخاب خود لذت ببرید.

    اما با مراجعه به قسمت خدمات پس از فروش سایت رسمی این شرکت تنها آدرس یک نمایندگی وجود دارد و یک نمایندگی هم قرار است به زودی فعالیت خود را آغاز کند!

    منبع: خودروکار

    پاسخ

    در سایت رسمی شرکت ولو سوئد volvocars هیچ نماینده ای برای ایران تعریف نشده است- باید مراقب کلاه و جیب خود باشیم- خطر در کمین است!!

    پاسخ

    عاقبت فریب دادن مردم و کلاه برداری- چیزی جز بی آبرویی و بی اعتبار شدن نیست

    پاسخ