;
coinex

کانفدریت موتورز با یک نام جدید و موتورسیکلت‌های الکتریکی پیشرفته برمی‌گردد!

کانفدریت موتورز با یک نام جدید و موتورسیکلت‌های الکتریکی پیشرفته برمی‌گردد!

کانفدریت موتورز (Confederate Motors) همان سازنده‌ای بود که موتورسیکلت زیبای پی ۵۱ کامبت فایتر (P51 Combat Fighter) را تولید کرد؛ این سازنده می‌خواهد به زودی برگ جدیدی را در صنعت موتورسازی باز کند.

کانفدریت موتورز دیگر یک شرکت ورشکسته نیست. این سازنده که در شهر برینگهام ایالت آلاباما قرار دارد، به گفته سایت خبرگزاری آسفالت اند رابر (Asphalt and Rubber) برای یک مدت کوتاه شرایط سختی را سپری کرد اما اخیرا تصمیم گرفته است که در کنار یک شرکت موتورسازی دیگر به نام کرتیس موتورسایکلز (Curtiss Motorcycles) بعد از فروختن آخرین دستگاه از مدل پی ۵۱ کامبت فایتر خود شروع به ساختن موتورسیکلت‌های الکتریکی پرقدرت کند.

کانفدریت موتورز در سال ۱۹۹۱ میلادی توسط یک وکیل به نام اچ. متیو چمبرز (H. Matthew Chambers) تاسیس شد. این شرکت حال در تلاش است تا خود را به یک کارخانه موتورسازی مشهور که توانایی بالایی در ساختن موتورسیکلت‌های زیبا با استفاده از موتورهای قدرتمند و سیلندرهای خورجینی بزرگ دارد، تبدیل کند.

چمبرز چند وقت پیش به منابع خبری گفته بود که کانفدریت موتورز به طور رسمی زمانی بسته می‌شود که آخرین دستگاه موتورسیکلت پی ۵۱ کامبت فایتر خود را بفروشد اما بعد از آن دوباره با یک نام جدید فعالیت‌های خود را شروع می‌کند. وی اخیرا در یک مصاحبه خبری با روزنامه لوس آنجلس تایمز مطلب زیر را بیان کرده است:

نام کانفدریت موتورز به زودی به یک اهمیت سیاسی تبدیل می‌شود. ما متاسفانه فرصت‌های کاری زیادی را با این نام از دست دادیم به همین دلیل زمان آن رسیده است که این نام را کنار بگذاریم و شروع جدیدی داشته باشیم.

پی ۵۱ کامبت فایتر هنوز در چند تعداد از سری بلک ادیشن باقی مانده است. این موتورسیکلت تهاجمی در رنگ طلایی هم ساخته شده بود.

پی ۵۱ کامبت فایتر به طور کامل از شمش‌های فلزی سخت منحنی شکل از جنس آلومینیوم نظامی ساخته شده است تا توانایی و مقاومت بیشتری داشته باشد. کانفدریت موتورز در ساخت این موتورسیکلت از یک فریم ۱۸ سانتی متری بهره برده است که نقش یک باک سوخت را با ظرفیت حجمی ۱۴.۱۱ لیتر ایفا می‌کند.

پی ۵۱ کامبت فایتر به یک موتور خورجینی دوقلوی هوا خنک ۵۶ درجه با حجم ۲,۱۶۳ سی سی و توان تولید ۱۴۵ اسب بخار و گشتاور ۱۶۰ پوند فوت مجهز شده است. این محصول می‌تواند به کمک این موتور به میانگین سرعت ۲۵۶ کیلومتر بر ساعت دست یابد اگرچه که کانفدریت موتورز اعلام کرده است که سرعت این موتورسیکلت به ۲۶۵.۵ کیلومتر بر ساعت هم رسیده است.

پی ۵۱ کامبت فایتر در قسمت جلو و عقب خود از یک کمک فنر قابل تنظیم بهره می‌برد؛ این موتورسیکلت علاوه بر این در قسمت جلوی خود به یک تکیه گاه محکم و در قسمت عقب خود به یک ساختار شبکه‌ای دوبل مجهز شده است.

پی ۵۱ کامبت فایتر ۲۵۴ کیلوگرم وزن دارد؛ فاصله بین محور چرخ جلو و عقب این موتورسیکلت ۱۵۹ سانتی متر و ارتفاع صندلی آن از سطح زمین به ۷۵ سانتی متر رسیده است. این موتورسیکلت زیبا در قسمت جلویی خود از یک رینگ کربنی ۱۹ اینچی با لاستیک ۱۲۰/۷۰XR19 و در قسمت عقب خود از یک رینگ ۱۷ اینچی با لاستیک ۲۴۰/۴۵XR17 بهره می‌برد.

کانفدریت موتورز تخمین زده است که موتورسیکلت الکتریکی که می‌خواهد براساس مدل پی ۵۱ بسازد، بتواند ۱۷۰ اسب بخار قدرت و ۲۹۰ پوند فوت گشتاور تولید کند. این سازنده هنوز اطلاعاتی را در رابطه با زمان عرضه و مکان ساخت این موتورسیکلت منتشر نکرده است.

جزییات مختصری در مورد شرکت کرتیس موتورسایکلزف همکار جدید کانفدریت موتورز!

نام شرکت کرتیس موتورسایکلز از روی نام یک هوانورد به نام گلن کرتیس (Glenn Curtis) برداشته شده؛ شخصی که علاقه زیادی به ساختن موتورسیکلت و مسابقه دادن با آن‌ها داشته وعلاوه بر این یکی از رقبای برادران رایت بوده است.

گلن کرتیس در سال ۱۹۰۷ لقب سریع‌ترین مرد روی کره زمین را به خود اختصاص داد زیرا توانست با یک موتورسیکلت هرکولس (Hercules) مجهز به یک موتور خورجینی هشت سیلندر در ساحل اورموند فلوریدا به رکورد سرعت ۲۱۹.۳۵۴ کیلومتر بر ساعت دست یابد.

شرکت کرتیس موتورسایکلز اولین موتورسیکلت الکتریکی خود را با نام هرکولس ساخت؛ این موتورسیکلت به یک بدنه با طراحی اسپورت و ارتفاع کم و دو موتور الکتریکی مجهز شده بود.

منبع: digitaltrends

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر