;
coinex

قیمت گذاری اسنپ و تپ سی توسط شورای رقابت؛ دو اپلیکیشن تاکسی یاب آنلاین

قیمت گذاری اسنپ و تپ سی توسط شورای رقابت؛ دو اپلیکیشن تاکسی یاب آنلاین

قبل از اینکه در ایران نامی از اپلیکیشن های درخواست تاکسی آنلاین وجود داشته باشد، این اپلیکیشن‌ها در کشورهای دیگر استفاده می‌شدند. با استفاده از سرویس درخواست آنلاین تاکسی، می‌توان به راحتی مبدا و مقصد خود را مشخص نمود و هزینه سفر را مشاهده کرد و تاکسی مورد نظر را درخواست داد.

اپلیکیشن‌های تاکسی یاب اکنون در ایران نیز مورد استفاده قرار می‌گیرند. اولین مورد از این اپلیکیشن اسنپ است که بسیار محبوب بوده و استفاده از آن همه گیر شده است. اما علاوه بر اسنپ، مردم از اپلیکیشن تپ30 نیز برای درخواست تاکسی آنلاین استفاده می‌کنند.

قیمت گذاری اسنپ و تپ سی توسط شورای رقابت

محمد عزیزی که عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی است از تشکیل شورایی برای بررسی موانعی که بر سر راه کسب و کارهای اینترنتی مخصوصا در زمینه حمل و نقل وجود دارد خبر داد. به گفته وی این شورا قرار است تا بر قیمت گذاری اسنپ و تپ سی نظارت کند و با تشکیل جلساتی در این مورد، از نحوه فعالیت این تاکسی‌های اینترنتی گزارشاتی تهیه کند و در اختیار کمیسیون صنایع و معادن مجلس قرار دهد.

بر اساس اطلاعات موجود، این شورا در روز دوشنبه 13 شهریورماه سال جاری برگزار می‌شود و قرار است تا قیمت گذاری اسنپ و تپ سی را که دو اپلیکیشن تاکسی یاب آنلاین هستند، مورد بررسی قرار دهد. در واقع در این جلسه، وضعیت قیمت گذاری خدمات تاکسی اینترنتی آنلاین مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.

اسنپ و تپ سی هر دو اپلیکیشن تاکسی یاب آنلاین هستند که توسط مردم بسیاری مورد استفاده قرار می‌گیرند. بنابراین بررسی قیمت گذاری اسنپ و تپ سی علاوه بر اهمیت آن برای دولت، برای مردم نیز که به عنوان مصرف‌کننده محسوب می‌شوند، بسیار مهم است. بر این اساس است که شورای رقابت تصمیم گرفته تا وضعیت فعالیت این دو اپلیکیشن و همچنین نرخ قیمت‌گذاری اسنپ و تپ سی را بررسی کند.

هدف شورای رقابت از این بررسی و تعیین وضعیت، درواقع تسهیل کردن فعالیت‌ها در بخش خصوصی و عرصه اقتصادی است. همچنین کاهش ریسک در این بخش نیز دلیل دیگری برای بررسی قیمت گذاری اسنپ و تپ سی است. به طور کلی هدف شورای رقابت این است که بخش خصوصی با ورود به بازار، نگران انحصار و وجود رقبا نباشد.

محمد عزیزی در پایان تاکید نمود که لازم است به موضوع اشتغال در زمینه به‌کارگیری تاکسی‌های اینترنتی توجه شود و این مشاغل به صورتی اطمینان بخش گسترش یابند. وی ادامه داد این مساله نباید در روند کاری و فعالیت سایر مشاغل موجود خلل یا مشکلی ایجاد کند.

.

تهیه و گرداوری: تکراتو

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر