;
coinex

معرفی سونی اکسپریا ایکس زد 1 و سونی اکسپریا ایکس زد 1 کامپکت در نمایشگاه IFA 2017

معرفی سونی اکسپریا ایکس زد 1 و سونی اکسپریا ایکس زد 1 کامپکت در نمایشگاه IFA 2017
بالاخره سونی از دو پرچمدار جدید خود رونمایی کرد. ساعتی پیش، معرفی سونی اکسپریا ایکس زد 1 (Sony Xperia XZ1) و سونی اکسپریا ایکس زد 1 کامپکت در (Sony Xperia XZ1 Compact) نمایشگاه IFA 2017 انجام شد و دو پرچمدار جدید این کمپانی ژاپنی به طور رسمی رخ نشان دادند.

این گوشی‌های جدید به دنبال مدل اکسپریا XZ سال گذشته تولید شده، اما با ارتقا و بهبودهای قابل توجهی همراه شده‌اند. واقعا جالب است که هر دو گوشی جدید سونی سیستم عامل اندروید 8 اوریو را اجرا می‌کنند.

در هر صورت اندروید اوریو نقطه اصلی فروش این دو گوشی هوشمند نخواهد بود؛ چرا که این دو مدل بیشتر با دوربین‌های خود قدرتنمایی می‌کنند. این دو مدل از سونی اکسپریا ایکس زد نه تنها با تکنولوژی معمول دوربین سونی همراه هستند، بلکه توانایی دارند تا تصاویر سه بعدی ضبط کنند. تصاویر 3D در این دو گوشی بدون آنکه نیاز به سخت افزار یا نرم افزار خاصی داشته باشد، در کمتر از 60 ثانیه به ثبت می‌رسد. این قابلیت منحصر به فردی است که می‌تواند بازار گوشی‌های هوشمند را تحت تاثیر خود قرار دهد.

تصاویر 3D در گوشی‌های جدید سونی

هنگامی که یک تصویر سه بعدی گرفته می‌شود، اسکن‌ها می‌توانند برای مقاصد مختلفی از جمله چاپ سه بعدی مورد استفاده قرار گیرند. هر چند که سونی تاید کرده است که به زودی چاپ 3D می‌تواند به عنوان یک ویژگی اصلی درون یک گوشی‌ هوشمند در دسترس باشد.

با نگاهی به لیست مشخصات هر دو دستگاه می‌توان دید که تفوت چندانی بین سونی اکسپریا ایکس زد 1 و سونی اکسپریا ایکس زد 1 کامپکت وجود ندارد. به عنوان مثال هر دو گوشی دارای 4 گیگابایت حافظه رم و 64 گیگابایت حافظه داخلی هستند و هر دو از اسنپدراگون 8365 کوالکام قدرت می‌گیرند.

تنها تفاوت عمده و قابل توجه علاوه بر اندازه آنها در بین این دو مدل، این است که نسخه کامپکت یک دستگاه تک سیم کارت است، در حالی که سونی اکسپریا ایکس زد 1 از دو سیم کارت پشتیبانی می‌کند. هر دو اسمارت فون انرژی مورد نیاز روزانه خود را از یک باتری با ظرفیت 2700 میلی‌آمپر ساعتی تامین کرده و علاوه بر این، هر دو مدل با دارا بودن کد حفاظتی IP68 در برابر نفوذ آب و گرد و غبار مقاوم خواهند بود.

زمان دقیق، تاریخ و بازارهایی که این دو گوشی هوشمند در آن عرضه خواهند شد، هنوز به طور کامل مشخص نشده است، اما این کمپانی اعلام کرده بود که عرضه سونی اکسپریا ایکس زد 1 از تاریخ 19 سپتامبر (28 شهریور) انجام خواهد شد، در حالی که مدل کامپکت آن احتمالا از 4 اکتبر (12 مهر ماه) برای ورود به بازارهای جهانی آماده می‌شود.

اگر این تاریخ‌های اعلام شده باشد، گوشی سونی اکسپریا ایکس زد 1 در واقع اولین گوشی هوشمند جهان است که با اندروید 8 اوریو از جعبه خارج خواهد شد. گوشی‌های گوگل پیکسل 2 انتظار نمی‌رود که تا اوایل ماه اکتبر وارد بازار شوند.

قیمت اکسپریا ایکس زد 1 در هنگام ورود به بازار، 699.99 دلار خواهد بود و نسخه کامپکت با 100 دلار ارزان‌تر، با برچسب قیمتی 599.99 دلار به فروش می‌رسد. تنها تفاوتی که بین نسخه‌های بین المللی با مدل آمریکایی این گوشی‌ها وجود دارد، این است که سنسور اثر انگشت در نسخه‌های آمریکایی فعال نخواهد شد.

داده فیلى، وبلاگى که مى توانید در مورد بازاریابى محتوایى و تبلیغات آنلاین در آن بخوانید، حامى تکراتو براى پوشش نمایشگاه IFA 2017

.

منبع: androidheadlines

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر