;
coinex

برگزاری جشنواره رویان ؛ بورسیه دانشجویان در دانشگاه های برتر کشور

برگزاری جشنواره رویان ؛ بورسیه دانشجویان در دانشگاه های برتر کشور

معاون علمی و فناوری رییس جمهور در مراسم برگزاری جشنواره رویان، این پژوهشگاه را برند بخش سلامت کشور دانست و اعلام نمود که لازم است دانشجویان کشور در بهترین دانشگاه های جهان تحصیل کنند.

سورنا ستاری درخصوص تحصیل دانشجویان تاکید کرد باید فرصتی فراهم شود تا دانشجویان کشور بتوانند برای تحصیل در رشته‌های مهمی که کشور به آنها نیاز دارد، در دانشگاه های برتر دنیا تحصیل کرده و بورسیه شوند و باید زیرساخت‌ بازگشت افراد به کشور نیز فراهم شود.

وی همچنین در ادامه مراسم برگزاری جشنواره رویان، علاوه بر اینکه یاد و خاطره دکتر کاظمی آشتیانی را گرامی داشت، بر رشد و توسعه همه ساله پژوهشگاه رویان نیز تاکید کرد. وی امیدوار است شرکت‌های زایشی برند رویان، تبدیل به شرکت‌های بین‌المللی شوند.

وی تاکید کرد که اگرچه مشکلات بودجه ای در کشور وجود دارد اما مباحث سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی مورد توجه قرار خواهند گرفت. وی ادامه داد که در کشور نیز در حوزه داروهای بیوتکنولوژی، تجهیزات پزشکی و همچنین سلول‌های بنیادی، شرکت‌هایی در حال فعالیت هستند.

ستاری در ادامه تاکید نمود که نگاه تجاری به محصولات رویان باید قوت یابد، چون به گفته وی با بودجه دولتی نمی‌توان تکنولوژی خلق نمود، پس رویان باید از فروش محصولات خود درآمد کسب نماید.

به گفته معاون علمی و فناوری رییس جمهور اگر قرار باشد پژوهشی 100 درصد هزینه را از طریق دولت تامین کند، نخواهد توانست در راستای رفع نیازهای مردم فعالیت کند. وی تاکید کرد که قسمت اعظم هزینه های پژوهشی باید از بخش خصوصی تهیه شود.

ایجاد موقعیت شغلی برای جذب نخبگان

در مراسم برگزاری جشنواره رویان ، سورنا ستاری در مورد جذب نخبگان و بازگشت آنها نیز سخن گفت و ادامه داد که باید موقعیت مناسب برای جذب نخبگان فراهم گردد.

به گفته ستاری چیزی که باعث بازگشت نخبگان به کشور می‌شود اقتصاد است نه دولت و اگر پایه اقتصاد کشور، نیروی انسانی باشد نخبگان به کشور باز خواهند گشت. وی ادامه داد هیچ کس از طریق پول دولت نمی‌تواند در جایی جذب شود، بلکه لازم است تا موقعیت شغلی مناسب ایجاد گردد.

معاون علمی و فناوری رییس جمهور در پایان مراسم برگزاری جشنواره رویان اعلام نمود که صرفا با پول خرج کردن نمی‌توان افراد را به کشور بازگرداند. وی ادامه داد برای اینکه بتوانیم در این مسیر گام اساسی برداریم، لازم است شرکت‌هایی داشته باشیم که بر پایه نیروی انسانی اداره شوند.

منبع: isna

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر