;
coinex

خدمات دولت الکترونیک ثابت و موبایل تا چندماه دیگر ارائه می شود

خدمات دولت الکترونیک ثابت و موبایل تا چندماه دیگر ارائه می شود

معاون وزیر ارتباطات از ارائه خدمات دولت الکترونیک ثابت و موبایل به مردم تا چندماه دیگر خبر داد. با تکراتو همراه شوید.

به گفته نصرالله جهانگرد، بیشترین رشد برنامه‌های توسعه اقتصادی کشور مربوط به بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات است که میزان این رشد ۱۹.۴ درصد بوده است. وی در مقایسه میزان رشد بخش فناوری اطلاعات با تاثیرگذارترین بخش های اقتصادی کشور در توسعه، ادامه داد که متوسط رشد این بخش‌ها چیزی حدود ۴.۵ تا ۸ درصد بوده است.

وی مهمترین تحول استراتژیک در ۳۰ سال گذشته را برای حرکت به سمت عصر دیتا، ورود تکنولوژی موبایل به کشور و پس از آن ورود نسل های سوم و چهارم موبایل دانست. وی اعلام نمود که با این وجود اکنون می‌توان خدمات دولت الکترونیک ثابت و موبایل تا چندماه دیگر به مردم ارائه داد.

به گفته وی تحولی که از سال ۹۲ در این بخش اتفاق افتاده، به اندازه کل ۳۰ سال گذشته اثربخشی داشته است. این تحول توانسته است سطح مبادلات و روابط کشور را از نظر اجتماعی، اقتصادی، امنیتی، سیاسی و مدیریتی به جایی برساند که بازگشت به عقب امکان پذیر نیست.

رئیس سازمان فناوری اطلاعات، بر ضرورت راه‌اندازی و انجام خدمات دولت الکترونیک تاکید نمود و اشاره کرد که اگر ارتباطات قطع شود، نظام اداری و اجرایی کشور فلج خواهد شد. وی ادامه داد شبکه ملی اطلاعات کشور باید راه‌اندازی شود و شبکه ارتباطی کشور نیز باید بر آن مسلط باشد. به گفته وی اگر شبکه بین الملل قطع گردد، نباید به قدرت امنیتی، نظارتی و سرویس دهی آسیبی وارد شود.

معاون وزیر ارتباطات، بر حرکت نظامات الکترونیکی به سمت خدمت رسانی به مردم تاکید نمود و اعلام نمود که مردم تا چند ماه آینده می‌توانند از خدمات دولت الکترونیک به صورت ثابت و همراه استفاده کنند.

.

منبع: mehrnews

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر