;
coinex

هواوی میت 10 با پردازنده کرین 970 گوشی آیفون 8 را به چالش می‌کشد!

هواوی میت 10 با پردازنده کرین 970 گوشی آیفون 8 را به چالش می‌کشد!
کمپانی هواوی ادعا می‌کند که پردازنده کرین 970 این کمپانی می‌تواند آیفون 8 اپل را در بازار گوشی‌های هوشمند به چالش کشیده و حتی آن را شکست دهد. این می‌تواند ادعای بسیار بزرگی باشد!

هواوی سومین تولید کننده برتر گوشی‌های هوشمند در جهان است. این کمپانی امیدوار است که با مدل‌های آینده خود بازار موبایل جهان را تغییر داده و بتواند برندهای بزرگی چون سامسونگ و اپل را نیز به چالش بکشد.

اخیرا تایید شده است که گوشی‌های هواوی میت 10 و هواوی میت 10 پرو در تاریخ شانزدهم اکتبر (24 مهر) به طور رسمی معرفی خواهند شد. هواوی ادعا می‌کند که این دستگاه‌ها قابلیت‌های سخت افزاری بسیار قدرتمندتری نسبت به پرچمداران سامسونگ و اپل خواهند داشت.

هواوی میت 10
رندر ارائه شده از هواوی میت 10

پرچمداران جدید هواوی این قدرت را مدیون پردازشگر جدید هواوی هایسیلیکون هستند. هواوی میت 10 و هواوی میت 10 پرو از کرین 970 قدرت خواهند گرفت. این چیپست با لیتوگرافی 10 نانومتری هایسیلیکون طراحی شده و توسط TSMC ساخته شده است.

هواوی می‌گوید که کرین 970 در مقایسه با پردازنده‌های کوالکام، به لطف تکنولوژی‌های جدیدی که در آن به کار گرفته شده است، پردازش سریع‌تری داشته و مصرف انرژی کمتری خواهد داشت. با شروع به کار این پردازنده در ماه‌ آینده، قدرت این پردازنده بیش از پیش خود را نشان خواهد داد.

کرین 970 عملکرد سریع‌تر و عمر باتری بیشتری را به ارمغان می‌آورد

ریچارد یو (Richard Yu)، مدیر اجرایی بخش کسب و کار هواوی در مصاحبه خود با رویترز توضیح داد که هواوی در پردازنده کرین 970 از یک واحد پردازش عصبی (NPU) استفاده کرده است. این واحد یک تراشه هوش مصنوعی است که با ترکیب تکنولوژی‌هایی مانند محاسبات کلاسیک، گرافیک و پردازش تصاویر در یک تراشه سرعت را بالاتر برده، فضای کمتری نیاز داشته و مصرف انرژی را کاهش می‌دهد.

تاکنون تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند از تراشه‌های جداگانه‌ای برای این سیستم استفاده می‌کرده‌اند، اما با توجه به اینکه برندهای بزرگ این حوزه به دنبال ایجاد فضای بیشتری در دل گوشی‌های هوشمند هستند، هواوی امیدوار است که با کرین 970 بتواند در این زمینه فرمانروای بلامنازع بازار باشد.

هواوی در وب سایت رسمی خود گفته است که ما مزایای رقابتی بیشتری در مقایسه با سامسونگ و اپل داریم. کاربران می‌توانند در مقایسه با پرچمداران دیگر، عمر باتری طولانی‌تر، عملکرد سریع‌تر و طراحی جمع و جورتری را شاهد باشند.”

از سوی دیگر تحلیلگران صنعتی پیش بینی می‌کنند که اپل با وجود مدل‌های آیفون 8 و همچنین پرچمدار جدید آیفون ایکس در ماه‌های آینده فروش بسیار خوبی را تجربه کند. آیفون ایکس که به مناسبت دهمین سالگرد تولید آیفون عرضه می‌شود، بهترین مدل آیفون در تاریخ کوپرتینو خواهد بود.

گفته می‌شود که آیفون X اپل با یک نمایشگر تمام صفحه، سنسور تشخیص چهره سه بعدی، پنل شیشه‌ای پشت برای پشتیبانی از شارژ بی سیم و همچنین سیستم دوربین دوگانه خودنمایی کند.

سامسونگ هم قصد دارد تا با معرفی زود هنگام گلکسی اس 9 هر چه زودتر وارد رقابت با آیفون 8 اپل شود. با این وجود، بازار گوشی‌های هوشمند در ماه های آینده رقابت بسیار سختی را بین غول‌های بزرگ این حوزه شاهد خواهد بود. آینده بازار موبایل جهان به زودی دستخوش تغییرات شگرفی می‌شود، منتظر باشید!

.

منبع: softpedia

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر