;
coinex

مقایسه ال جی وی 30 با گلکسی اس 8 پلاس سامسونگ؛ مقایسه پرچمداران کره‌ای

مقایسه ال جی وی 30 با گلکسی اس 8 پلاس سامسونگ؛ مقایسه پرچمداران کره‌ای
مقایسه ال جی وی 30 با گلکسی اس 8 پلاس رقابت جذابی خواهد بود. ال جی وی 30 به تازگی در نمایشگاه IFA 2017 رونمایی شد و سامسونگ نیز پرچمداران گلکسی اس 8 و گلکسی اس 8 پلاس خود را اخیرا معرفی و به بازار عرضه کرد.

رقابت در بازار گوشی‌های هوشمند پرچمدار به شدت بالا گرفته است. پرچمداران بزرگی به این بازار وارد شده‌اند و هنوز گوشی‌های قدرتمند دیگری از برندهای بزرگ جهان باقی مانده‌اند تا ورود خود را به این بازار اعلام کنند، اما در این مطلب قصد داریم تا مقایسه‌ای بین دو بازیگر اصلی این حوزه داشته باشیم. مقایسه ال جی وی 30 با گلکسی اس 8 پلاس سامسونگ می‌تواند نشان دهد که کدام گوشی ارزش خرید بالاتری دارد، پس در ادامه با تکراتو همراه باشید.

مقایسه ال جی وی 30 با گلکسی اس 8 پلاس در بخش طراحی

ال جی وی 30 در حال حاضر یکی از زیباترین گوشی‌های موجود است، اما طراحی گلکسی اس 8 پلاس نیز به لطف یک نمایشگر بزرگ 6.2 اینچی بدون حاشیه، قابل ستایش بوده و ظاهری بسیار شگفت انگیز دارد. لبه‌های منحنی در هر دو گوشی بسیار زیبا طراحی شده است و در این قسمت هیچ کدام از این دو دستگاه برتری محسوسی نسبت به هم ندارند.

مقایسه ال جی وی 30 با گلکسی اس 8 پلاس در بخش طراحی

اما موقعیت قرار گیری سنسور اثر انگشت در ال جی وی 30 بهتر از وضعیت این سنسور در گلکسی اس 8 پلاس است. گوشی ال جی وی 30 کمی بزرگتر از گلکسی اس 8 پلاس است، اما همچنان خوش دست بوده و به راحتی در دست می‌نشیند.

مقایسه ال جی وی 30 با گلکسی اس 8 پلاس در بخش صفحه نمایش

هر دو کمپانی ال جی و سامسونگ به خاطر ساخت تلویزیون‌های باکیفیت خود کاملا شناخته شده‌اند و مطمئنا در ساخت نمایشگر گوشی‌های هوشمند خود نیز نهایت دقت را به کرا برده‌اند. ال جی در مدل  ال جی V30 از یک تکنولوژی اولد که در ساخت صفحه نمایش تلویزیون‌های خود استفاده می‌کند، بهره برده و ساسمونگ از فناوری سوپر آمولد استفاده کرده است.

مقایسه ال جی وی 30 با گلکسی اس 8 پلاس در بخش صفحه نمایش

جزئیات در هر دو نمایشگر بسیار واضح و دقیق است و تفاوتی بین این دو در آزمایش‌های اولیه دیده نمی‌شود. شاید با انجام تست‌های دقیق‌تری بتوان صفحه نمایش بهتر را تشخیص داد، اما در حال حاضر قبول کنید که هیچ تفاوتی بین نمایشگر این دو اسمارت فون وجود ندارد.

رابط و عملکرد

این قسمت همان جایی است که در مقایسه ال جی وی 30 با گلکسی اس 8 پلاس ما انتظار داریم تا فاصله‌ای بین این دو گوشی هوشمند شاهد باشیم، اما نه در همان ابتدای امر.

از آنجا که هنوز نمی‌توانیم به عمق گوشی ال جی وی 30 نفوذ کرده و عملکرد این دستگاه را در طول زمان شاهد باشیم، اما بر اساس تجربیات شخصی می‌دانیم که عملکرد و سرعت گلکسی اس 8 پلاس به مرور زمان و به آهستگی کاهش می‌یابد، البته این موضوعی است که برای هر گوشی هوشمندی صادق خواهد بود.

مقایسه ال جی وی 30 با گلکسی اس 8 پلاس

ما امیدواریم که ال جی وی 30 از این موضوع رنج نبرد و به سرعت نشانه‌های پیری در آن دیده نشود، هرچند که این موضوع اجتناب ناپذیر است. هر دو گوشی ال جی وی 30 و گلکسی اس 8 سامسونگ به پردازنده اسنپدراگون 835 مجهز شده و از پشتیبانی 4 گیگابایت حافظه رم برخوردارند، اما انیمیشن‌ها و حرکت‌ها در پرچمدار ال جی به نظر واقعی‌تر می‌رسد. نه خیلی سریع و خسته کننده و نه خیلی کند و خیالی!

یکی از ویژگی‌های هیجان انگیز در ال جی وی 30 وجود Quad-DAC Hi-Fi است. با چهار مبدل دیجیتالی به انالوگ با کیفیت بسیار بالا، صدایی به شما منتقل می‌شود که تاکنون تجربه آن را با هیچ گوشی هوشمند دیگری نداشته‌اید. در این زمینه ال جی وی 30 به راحتی می‌تواند گلکسی اس 8 پلاس سامسونگ را پشت سر بگذارد. تجربه شنیداری در گوشی ال جی وی 30 بسیار شگفت انگیز خواهد بود.

مقایسه ال جی وی 30 با گلکسی اس 8 پلاس در بخش دوربین

اینجا جایی است که همه چیز کمی جالب‌تر می‌شود. دوربین ال جی وی 30 یک ماژول دوربین دوگانه است که از ترکیب دو سنسور 16 مگاپیکسلی و 13 مگاپیکسلی با چیدمان افقی تشکیل شده است. در یک سنسور لنزهای معمولی قرار گرفته و سنسور دوم به لنزهای واید مجهز شده است.

مقایسه ال جی وی 30 با گلکسی اس 8 پلاس در بخش دوربین

لنزهای معمولی دوربین ال جی وی 30 توانایی بسیار خوبی در ثبت جزئیات و عملکرد مناسب در نور کم دارند. اما اشکالات زمانی خود را نشان می‌دهد که دوربین در مناطق بیش از حد روشن به کار گرفته می شود. این کم و کاستی می‌تواند فرصت مناسبی برای گلکسی اس 8 پلاس باشد تا گوی رقابت را از ال جی وی 30 بدزدد، چرا که گلکسی اس 8 پلاس در این زمینه با دوربین ال جی وی 30 عملکرد مشابهی دارد. ثبت جزئیات با وضوح بالا در نور کم و به نمایش دراوردن تناژهای مختلف رنگی در تخصص سامسونگ است.

گلکسی اس 8 پلاس دوربین دوگانه ندارد، اما دوربین دوگانه ال جی وی 30 نمی‌تواند به مانند دوربین دوگانه گلکسی نوت 8 اثر بوکه ایجاد کرده و تنها از لنز های واید برای عکس‌های با زاویه واید استفاده می‌کند. این می‌تواند راه را برای گلکسی اس 9 و گلکسی اس 9 پلاس سامسونگ هموارتر کند.

بر اساس شایعات منتشر شده، گلکسی اس 9 سامسونگ با دوربین دوگانه خودنمایی می‌کند و در این صورت نه تنها سنسور دوم را در اختیار خواهد گرفت، بلکه می‌تواند اثر بوکه و زاویه دید گسترده را نیز در بر بگیرد. بدین شکل دوربین دوگانه گلکسی اس 9 حتی می‌تواند فراتر از دوربین ال جی وی 30 باشد.

مقایسه ال جی وی 30 با گلکسی اس 8 پلاس در بخش دوربین

اما به سراغ مقایسه ال جی وی 30 با گلکسی اس 8 پلاس بازگردیم. ال جی وی 30 دستگاه بسیار مناسبی برای کسانس است که می خواهند، عکس‌ها و ویدیوهای خود را با گوشی هوشمندشان درست کنند. بسیاری از حالت‌های تصویربرداری برای ال جی وی 30 وجود دارد، اما برخی از آنها ویژگی‌های جذاب‌تری به حساب می‌آیند. یکی از آنها قابلیت گرافی (GRAPHY) است.

ویژگی گرافی به کاربران اجازه می‌دهد تا عکس‌هایی حرفه‌ای بگیرند. چنین ویژگی خاصی در دوربین گلکسی اس 8 پلاس وجود ندارد و این مورد برتری پرچمدار ال جی نسبت به پرچمدار سامسونگ است.

کلام آخر

مقایسه ال جی وی 30 با گلکسی اس 8 پلاس مقایسه سختی خواهد بود. هر دو گوشی بر بلندای بازار گوشی‌های بالارده قرار دارند. البته نباید یک موضوع را فراموش کنید، نرم افزار و سخت افزار ال جی وی 30 هنوز نهایی نشده است؛ اما با این وجود همه چیز تقریبا برابر است.

مقایسه ال جی وی 30 با گلکسی اس 8 پلاس

هر دو دستگاه از طراحی زیبا و دلنشینی برخوردارند، نمایشگر هر دو گوشی به خوبی کار خود را انجام می‌دهند و وضوح بسیار بالایی دارند. دوربین و ویژگی‌های مربوط به ان شاید همان نقطه تفکیک بین این دو دستگاه باشد، اما این که برتری با کدام دستگاه خواهد بود، هنوز به بررسی‌های بیشتری نیاز دارد.

نظر شما چیست؟ شما در مقایسه ال جی وی 30 با گلکسی اس 8 پلاس کدام گوشی را برنده می‌دانید؟ ما را در بخش نظرات زیر از انتخاب خود آگاه کنید.

.

منبع: phonearena

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر