;
coinex

به ادعای پوتین کشوری که در هوش مصنوعی پیشتاز باشد، بر جهان حکمرانی خواهد کرد!

به ادعای پوتین کشوری که در هوش مصنوعی پیشتاز باشد، بر جهان حکمرانی خواهد کرد!
برخی از بزرگترین رهبران تکنولوژی جهان همچون ایلان ماسک بارها در باره خطرات بالقوه‌ای که هوش مصنوعی می‌تواند برای جهان بوجود آورد هشدار داده‌اند. انها اغلب با استدلال‌های مختلفی سعی داشته‌اند تا مردم جهان را با این پدید اشنا کرده و به آنها هشدار دهند.

هوش مصنوعی علی‌رغم فواید بسیاری که برای بشر به ارمغان می‌آورد، می‌تواند به همان اندازه نیز برای بشریت خطرناک باشد؛ اما در این بین به نظر می‌رسد که برخی از افراد نه تنها از خطرات احتمالی آن بیمی ندارند، بلکه سعی در گسترش آن و در اختیار گرفتن این تکنولوژی بزرگ هستند.

رئیس جمهور روسیه، ولادیمیر پوتین، پیش بینی می‌کند کشوری که بتواند در زمینه تحقیق و توسعه هوش مصنوعی پیشتاز باشد، بدون شک در آینده “بر جهان حکمرانی خواهد کرد”.

پوتین این سخنان را در هفته گذشته و هنگامی که برای برخی از دانشجویان کشورش سخنرانی می‌کرد، به زبان آورد. او گفت:

هوش مصنوعی در آینده نه تنها به روسیه، بلکه به همه بشریت تعلق دارد. این یک فرصت بسیار بزرگ است، اما برخی پیش بینی می‌کنند که هوش مصنوعی تهدیدی برای بشریت خواهد بود. هر کسی که بتواند رهبری این حوزه را به دست بگیرد، بی گمان حاکم جهان خواهد شد.

تعجب آور نیست که برخی از قدرتمندترین کشورهای جهان، توسعه AI را به عنوان یک مساله امنیت ملی تلقی می‌کنند. چین به تازگی اعلام کرده که قصد دارد تا سال 2030 پیشتاز تحقیقات در زمینه هوش مصنوعی بوده و رهبری جهان را در این عرصه به دست بگیرد. ایالات متحده نیز در این زمینه به عنوان یک لیدر مطرح است.

هوش مصنوعی به سیستم‌هایی اطلاق می‌شود که می‌توانند در موارد مختلف واکنش‌هایی مشابه با رفتارهای انسانی از خود بروز دهند. یادگیری و توانایی کسب تجربه و استدلال برای حل مسایل از ویژگی‌های بارز انسان است، اما در هوش مصنوعی سعی می‌شود تا تمامی این ویژگی‌ها به ماشین منتقل شود.

به همین دلیل ماشین می‌تواند به تنهایی تجربه کند و بر اساس مشاهدات خود در شرایط مشابه دیگر، بهترین تصمیم را گرفته و بر اساس تجربه، دانش خود را افزایش دهد. این همان موردی است که در بسیاری از فیلم‌های علمی تخیلی از آن استفاده شده است. سناریوی هوش مصنوعی بی گمان می‌تواند آینده جهان را رقم زند.

ولادیمیر پوتین و سخنرانی او درباره هوش مصنوعی

ولادیمیر پوتین در ادامه سخنرانی خود افزود که هیچ کشوری نباید قادر باشد تا هوش مصنوعی را به صورت انحصاری در اختیار خود درآورد. اگر روسیه بتواند رهبری جهان را در این حوزه به دست بگیرد، دانش خود را با تمام جهان به اشتراک خواهد گذاشت، همان طور که امروز دانش هسته‌ای خود را با دنیا به اشتراک گذاشته است.

.

منبع: ubergizmo

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر