;
coinex

ادغام دستیارهای صوتی هوشمند کورتانا و الکسا از شرکت‌های مایکروسافت و آمازون

ادغام دستیارهای صوتی هوشمند کورتانا و الکسا

دو شرکت بزرگ نرم افزاری آمریکایی مایکروسافت (Microsoft) و آمازون (Amazon) خبر از یک همکاری دو جانبه برای ادغام دستیارهای صوتی هوشمند خود، کورتانا (Cortana) و الکسا (Alexa) دادند.

در چند سال گذشته، شرکت‌های بزرگ نرم افزاری جهان مانند مایکروسافت و اپل (Apple) دست به طراحی و ارائه سیستم‌های هوشمند دستیار صوتی مخصوص به خود زده اند. در این بخش رایج نیست که شرکتی دست به همکاری با رقبای خود زده و با به‌روزرسانی و بهینه سازی سیستم دستیار هوشمند صوتی خود، از نرم افزار رقیب پشتیبانی نماید.

ادغام دستیارهای صوتی هوشمند کورتانا و الکسا

این دو شرکت در راستای ادغام دستیارهای صوتی هوشمند کورتانا و الکسا، سیستم‌های هوشمند دستیار صوتی خود را به گونه ای برنامه ریزی کرده‌اند که از این پس کاربران دستیار صوتی کورتانا که به صورت پیش فرض در آخرین نسخه سیستم عامل ویندوز 10 وجود داشته، قابلیت استفاده از توانایی‌های سیستم الکسا و بالعکس را نیز خواهند داشت. بدین ترتیب کاربران با ادای جمله “Alexa, Open Cortana” یا “Cortana, Open Alexa” قابلیت استفاده از تمامی ویژگی‌های این دو سیستم را خواهند داشت.

ویژگی‌های ادغام دستیارهای صوتی هوشمند کورتانا و الکسا

با ادغام دستیارهای صوتی هوشمند کورتانا و الکسا ، کاربران دستیار هوشمند صوتی الکسا، توانایی مدیریت و هماهنگ کردن قرارهای ملاقات و دسترسی به جدول‌های زمان بندی را خواهند داشت. کاربران دستیار صوتی کورتانا نیز توانایی خرید از فروشگاه آمازون، کنترل لوازم خانگی هوشمند و بیش از 20 هزار عملیات تعریف شده توسط این سیستم را خواهند داشت.

مدیر عامل شرکت مایکروسافت، ساتیا نادلا (Satya Nadella) در مورد دلیل ادغام دستیارهای صوتی هوشمند کورتانا و الکسا گفت:

اطمینان از اینکه کاربران سیستم دستیار صوتی هوشمند کورتانا، در هر نقطه‌ای و هر دستگاهی قادر به استفاده از آن باشند، یک اولویت بسیار کلیدی برای ماست. ادغام دستیارهای صوتی هوشمند کورتانا و الکسا یک گام بزرگ برای رسیدن به این هدف خواهد بود.

.

منبع : UberGizmo

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر