;
coinex

تعمیر اسنشال فون تقریبا غیرممکن است

تعمیر اسنشال فون تقریبا غیرممکن است

زمانی که اندی روبین اولین گوشی هوشمند تولید استارتاپ خود، اسنشال فون را رونمایی کرد، کمتر کسی فکر می‌کرد که این گوشی نوپا بتواند جایگاهی برای خود در میان پرچم‌داران باسابقه‌ی اندرویدی دست و پا کند.

پس از چند مرتبه تاخیری که در روند عرضه‌ی این گوشی ایجاد شد، بالاخره اسنشال فون به دست مشتریانی که آن را پیش‌خرید کرده بودند رسید و اکنون بسیاری در حال بررسی برای خرید این دستگاه هستند.

در نگاه اول اسنشال فون شاید متفاوت‌تر از محصولات سایر تولیدکنندگان به نظر برسد اما در این مطلب می‌خواهیم بررسی کنیم که در صورت خرابی، تعمیر کردن این گوشی چقدر دشوار خواهد بود؟

گروه مشهور iFixit مثل همیشه این محصول را نیز کالبد شکافی کرده‌اند تا امکان تعمیر پذیری این گوشی هوشمند را بررسی کنند.

پیش از اینکه وارد جزئیات شویم باید گفت که اسنشال فون از 10 نمره امکان تعمیر پذیری 1 گرفته و این یعنی تعمیر کردن این محصول تقریبا غیرممکن است.

نمره 1 از 10 برای اسنشال فون در تعمیرپذیری

اول اینکه به دلیل باریکى بیش از حد محل اتصال چسب در این گوشی و قدرت بالایی که این چسب دارد هر تلاشی برای تعمیر این دستگاه، فارغ از اینکه میزان آسیب وارده چقدر باشد، محکوم به شکست است. باز کردن اسنشال فون نیز بسیار دشوار است و حتی امکان آسیب زدن به شاسى گوشی نیز در هنگام باز کردن آن وجود دارد.

علاوه بر این پورت USB نوع C این دستگاه نیز مستقیما به بورد اصلی متصل شده و از آنجایی که خبری از جک هدفون در این دستگاه نیست، کاربران بیشتر از این پورت استفاده خواهند کرد و زودتر از حد آسیب خواهد دید.

همچنین دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی اسنشال فون دقیقا بر روی همان ماژولی نصب شده که بلندگوی مکالمه نیز روی آن قرار دارد. نهایتا نیز باید گفت که دسترسی به باتری این محصول نیز بسیار دشوار است.

بنابر توضیحاتی که داده شد اگر اسنشال فون شما خراب شود، هرگز تعمیر نخواهد شد و باید به فکر جایگزین کردن آن باشید.

منبع: phonearena

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر