;
coinex

مک جدید براساس فاصله کاربر، صدای سیستم را تغییر می‌دهد

مک جدید

در حالی که آیفون 8 این روزها در مرکز توجهات قرار دارد؛ اپل روی دیگر محصولات نیز کار می‌کند که یکی از آن‌ها مک است. براساس شایعات جدید، این مدل قادر خواهد بود تا زمانی که کاربر از سیستم فاصله می‌گیرد؛ صدای در حال پخش را افزایش دهد.

در نگاه اول این تکنولوژی بیهوده به نظر می‌رسد اما دو رکن اصلی باعث می‌شود زحمات اپل خیلی هم بدون نتیجه نباشد! یکی از این موارد برای زمانی است که در اتاق حرکت می‌کنید و نمی‌خواهید موسیقی را از دست بدهید!

دومین سود این حرکت، برای تماس‌های ویدیویی است. طبق طرح اولیه، کاربران می‌توانند در صورتی که با گروهی از دوستان به مکالمه ویدیویی مشغول هستند، فردی که صدایش ضعیف‌تر از بقیه به گوش می‌رسد را انتخاب نموده و وضعیت را بهبود دهند. کم شدن صدای یکی از افراد حاضر در تماس‌ها به عوامل مختلفی از جمله دور بودن وی از سیستم بستگی دارد.

توضیحات تکمیلی این طرح، اطلاعات بیشتری در اختیارمان قرار می‌دهند:

این سیستم برای بهتر کردن صدای رایانه و خروجی صداست. به لطف سنسور تعیبه شده، کامپیوتر به راحتی مکان کاربر را تشخیص داده و همچنین محیط اطراف را آنالیز می‌کند.

سنسور مخصوصی در رایانه به کار برده شده که براساس فاصله کاربر و اشیا موجود در محیط، صدا یا تصویر خروجی را تنظیم می‌کند. خروجی مورد نظر نیز با پردازنده تعامل دارد و به این شکل سیستم عمل خواهد کرد.

از آن‌جایی که این فقط یک طرح اولیه است، امکان دارد اپل از آن صرف نظر کند. باید منتظر ماند و دید سرانجام چه تکنولوژی‌هایی روی مک جدید پیاده سازی خواهد شد.

منبع: SoftPedia

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر