;
coinex

محققان باتری با الکترولیت آب – نمک می‌سازند

باتری لیتیوم - یون

سال گذشته با انفجار های متعدد باتری گلکسی نوت 7، بر همگان مشخص شد که هنوز از میزان خطرات احتمالی باتری های لیتیوم –یون کاسته نشده است. حالا گروهی ازمحققان الکترولیت جدیدی برای باتری ها ساخته‌اند. در ادامه با تکراتو همراه باشید.

همانطور که می‌دانید انفجار گوشی‌های هوشمند پدیده جدیدی نیست. سال گذشته گلکسی نوت 7 سامسونگ توجه همگان را به خطر استفاده از باتری های لیتیوم – یون جلب کرد. با اینکه باتری های لیتیوم – یون استاندارد تلقی می‌شوند، اما با انفجار گلکسی نوت 7 مشخص شد که هنوز از خطرات احتمالی آن برای استفاده در وسایل الکترونیکی کاسته نشده است.

در این راستا محققان خبرهای خوبی درباره باتری‌های جدید دارند. آنها به تازگی موفق شدند الکترولیت‌هایی بر پایه آب بسازند که خطر انفجار باتری‌ها را بسیار کم می‌کند. این الکترولیت با استفاده از محلول غلیظ آب و نمک ساخته شده است که کمک می‌کند تا یک لایه محافظ روی الکترودها ساخته شود؛ در حالت عادی الکترولیت‌های مرسوم چنین کاری را انجام نمی‌دهند. به این ترتیب این الکترولیت ها از الکترودها محافظت می‌کنند و امکان ذخیره انرژی بیشتری را فراهم می‌کنند.

قبل از اینکه درباره امکان طراحی و تولید باتری های بی‌خطر هیجان زده شوید، خوب است بدانید که هنوز مشکلاتی بر سر راه تولید این نوع باتری وجود دارد که هنوز محققان راه حلی برای آن پیدا نکرده‌اند. متاسفانه این نوع الکترولیت ها دوام زیادی ندارند، به این معنا که تعداد دفعاتی که باتری قابل شارژ است، زیاد نیست و حدودا 70 چرخه تخمین زده می‌شود.

از این نظر اگر شما دستگاه‌های قبلی خود را از صفر تا 100 درصد به صورت روزانه شارژ می‌کردید و تا مدت زیادی باتری کیفیت مناسبی را عرضه می‌کرد؛ در مقایسه با باتری های مرسوم این نوع باتری‌ها تقریبا 2 ماه دوام می‌آورند. در صورتی که باتری های لیتیوم – یون صدها چرخه شارژ صفر تا 100 را با موفقیت پشت سر می‌گذارند.

این اولین باری نیست که محققان به دنبال طراحی و تولید باتری هایی با دوام بیشتر و خطر کمتر می‌گردند. اما پیش بینی می‌شود که همچنان باتری های لیتیوم – یون  در صنعت الکترونیک باقی خواهند ماند.

منبع: ubergizmo

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر