;
coinex

فروش گوشی‌های سامسونگ در بازار چین کاهش یافته است

فروش گوشی‌های سامسونگ در بازار چین کاهش یافته است
سامسونگ هنوز هم به عنوان بهترین گوشی ساز جهان شناخته می‌شود، اما آمار و ارقام فروش گوشی‌های سامسونگ در چین برای دومین سه ماهه از سال 2017، چندان هم جالب نیست.

بر اساس گزارش‌هایی که از کره به گوش می‌رسد، فروش این کمپانی در سه ماهه دوم سال 2017 در چین نسبت به همین دوره زمانی در سال گذشته، کاهش زیادی را نشان می‌دهد. بر اساس این گزارش، سامسونگ در این کشور تنها 7.2 درصد از مشتریان متعهد قبلی خود را حفظ کرده است. البته این تغییر فاحش می‌تواند به دو جنبه از بازار بزرگ چین مربوط باشد.

اول آن که دستگاه‌های بالا رده این کمپانی کره‌ای چندان مورد علاقه کاربران چینی نیست و عامل دوم این که، اکثر کاربران چینی در هنگام خرید گوشی‌های هوشمند به برندهای محلی خود توجه می‌کنند تا خرید از یک برند کره‌ای!

بر اساس این گزارش جدید، بیشتر کاربران چینی که برای اولین بار به دنبال خرید یک گوشی هوشمند است، بیشتر از آن چه که به کارایی و عملکرد دستگاه توجه داشته باشند، به قیمت نهایی آن توجه می‌کنند. با توجه به این موضوع، برندهای چینی یکی از مهمترین و اولین انتخاب این افراد محسوب می‌شود؛ چرا که این شرکت‌های سازنده در چند کوارتر گذشته، علاوه بر این که محصولات باکیفیتی ارائه داده‌اند، به طور مرتب از قیمت محصولات خود کاسته و گوشی‌های مقرون به صرفه‌تری را راهی بازار کرده‌اند.

در ادامه این گزارش آمده است که وضعیت فروش سامسونگ در بازار چین رو به وخامت است. کاربران بین سنین 16 تا 25 سال به جای خرید دستگاه‌های پرچمدار، بیشتر تمایل به خرید گوشی‌های میان رده و مقرون به صرفه دارند. قیمت متوسط فروش گوشی‌های هوشمند در کوارتر دوم در این کشور به زیر 305.60 دلار کاهش یافته است که 63 درصد از فروش را شامل می‌شود.

به همین منوال، گوشی‌های پرچمدار سامسونگ که قیمتی بیش از 600 دلار دارند، در سه ماهه دوم تنها 6.4 درصد از کل فروش را به خود اختصاص داده‌اند و این در حالی است که گوشی‌های پرچمدار بالا رده سامسونگ که بیشتر تمرکز بازاریابی این غول تکنولوژی را شامل می‌شود، قیمتی به مراتب بیشتر از این مقدار دارند.

سامسونگ در پایان سه ماهه دوم تنها توانست 48 میلیون دستگاه از محصولات خود را به فروش برساند، در همین حال اپل چیزی در حدود 171 میلیون از دستگاه‌های iOS خود را به فروش رساند. این آمار در مقایسه با فروش کمپانی‌های مشهور چینی ضعف قابل توجهی دارد.

در همین کوارتر هواوی با فروش 132 میلیون دستگاه در این بازار جایگاه اول را دارد. اوپو چیزی در حدود 124 میلیون از دستگاه‌های خود را به فروش رسانده است و شیائومی نیز توانسته تا 68 میلیون دستگاه را به دست کاربران خود برساند.

.

منبع: androidheadlines

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر