;
coinex

سامسونگ و سرمایه گذاری 300 میلیون دلاری روی ماشین های هوشمند

سامسونگ و سرمایه گذاری 300 میلیون دلاری روی ماشین های هوشمند

همه ما می‌دانیم که سامسونگ در صنعت خودروسازی فعالیتی ندارد، اما امروز باید بگوییم که این کمپانی قصد دارد با هوشمندسازی ماشین ها، در این صنعت محبوب نیز خودی نشان دهد.

در ماه مارس بود که این غول کره‌ای، شرکت هارمن اینترنشنال را با مبلغ 8 میلیارد دلار تصاحب کرد؛ شرکتی که محصولات هوشمند و متصل (به اینترنت) را برای کمپانی‌های خودروسازی مهندسی و طراحی می‌کند. بنابراین شاید ورود غول تکنولوژی کره‌ای به صنعت خودروسازی از ماه‌ها قبل پایه‌گذاری شده بود.

اکنون شنیده می‌شود که سامسونگ قصد دارد 300 میلیون دلار دیگر برای سرمایه‌گذاری روی استارتاپ‌ها و تکنولوژی‌هایی که قصد توسعه ماشین‌های هوشمند دارند، کنار بگذارد. صندوق سرمایه‌گذاری نوآوری خودرو سامسونگ (Samsung Automotive Innovation Fund) هم‌اکنون 300 میلیون دلار سرمایه برای سرمایه‌گذاری در حوزه‌های سنسورهای هوشمند، هوش مصنوعی، راه‌حل‌های ایمنی خودرو و غیره دارد.

در همین راستا، سامسونگ اعلام کرد که مبلغ 89 میلیون دلار روی استارتاپ TTTech سرمایه‌گذاری کرده است؛ شرکتی که حوزه فعالیتش، کنترل ایمنی و شبکه است. این استارتاپ تا به‌امروز، فناوری‌هایی در حوزه خودرو در اختیار شرکت‌هایی نظیر آئودی قرار داده تا در سدان آئودی ای 8 (A8) خود از آن بهره ببرد.

شرکت هارمن اینترنشنال همچنین به دنبال توسعه کسب و کارش است تا بتواند جای پای خود را در این بازار محبوب، محکم کند. این شرکت با رشد خیره‌کننده 65 درصدی در فروش بخش خودروی خود مواجه بوده؛ بخشی که توانسته سیستم سرگرمی بزرگسال (Infotaiment) و سیستم ماهواره‌ای ناوبری (satnav) را در اختیار طیف گسترده‌ای از خودروسازان قرار دهد.

این شرکت به تازگی بخش جدیدی راه‌اندازی کرده که قرار است محصولات الکترونیک و تکنولوژی‌های خودرو را به منظور توسعه تکنولوژی‌های جدید برای ماشین‌های متصلِ امن‌تر و هوشمندتر طراحی کند؛ بدین منظور این بخش جدید همکاری تنگاتنگی با بخش ماشین‌های هوشمند مرکز نوآوری و استراتژی سامسونگ خواهد داشت.

سامسونگ به شدت درباره ظهور خود به عنوان یک پیشگام در این صنعت مصمم است و درحالی‌که خبری از ساخت “ماشین سامسونگ” نیست، می‌دانیم که این غول تکنولوژی قصد دارد دانش فنی و تکنولوژی خود را در ماشین‌هایی که در خیابان‌ها هستند، به کار گیرد.

منبع: ubergizmo

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر