;
coinex

وضعیت تجهیزات جانبی کامپیوتر در بازار؛ بی اعتمادی مشتریان به دلیل وجود کالای قاچاق

وضعیت تجهیزات جانبی کامپیوتر در بازار ؛ بی اعتمادی مشتریان به دلیل وجود کالای قاچاق

جمال جعفری یک تولیدکننده تجهیزات جانبی کامپیوتر در ایران است که وضعیت فروش این تجهیزات در بازار را تشریح و بررسی نمود. وی در مورد بازار مربوط به تجهیزات جانبی کامپیوتر و همچنین صرفه تولید داخلی آنها سخن گفت.

جعفری ورود تجهیزات جانبی قاچاق به بازار موبایل و تجهیزات آن را، برابر با ورود اجناس بی‌کیفیت اعلام نمود و اظهار کرد که این امر باعث شده تا مشتریان نسبت به خرید اجناس از این بازار بی اعتماد شوند. وی این مساله را عدم رشد کافی در مورد فروش تجهیزات جانبی دانست.

بررسی وضعیت فروش تجهیزات جانبی کامپیوتر

جعفری وضعیت فروش تجهیزات جانبی کامپیوتر در بازار را نیز تشریح نمود و تاکید کرد که در بین انواع تجهیزات، پاور بانک توانسته است به سطح مطلوبی از فروش در کشور دست یابد. وی تولید این محصول در کشور را اقتصادی عنوان کرد.

جعفری افزود که اسپیکر بلوتوث نسبت به گذشته سرعت رشد مورد انتظار را در بازار نداشته است و ساندبار (سینمای حرفه‌ای خانگی) نیز کم تقاضا شده است.

نحوه بومی سازی تجهیزات جانبی

به گفته جعفری، ایده‌ای که برای بومی کردن تجهیزات وجود دارد این است که باید ابتدا بازارسازی صورت گیرد و سپس محصول تولید گردد. وی در این مورد تاکید کرد، برای اینکه تولید داخلی به صرفه باشد، لازم است تا یک محصول فروشی ماهیانه 2 هزار عددی داشته باشد.

این تولیدکننده تجهیزات جانبی کامپیوتر در مورد وجود پاور بانک‌های قاچاق جعلی با ظرفیت 20 هزار آمپر و بدون گارانتی در بازار کشور سخن گفت و اعلام نمود که بی‌کیفیتی این محصول باعث شده تا کاربران حتی به خرید تجهیزات اصل نیز تمایلی نداشته باشند.

جعفری همچنین درباره وضعیت فروش تجهیزات جدید صوتی و تصویری مانند ساندبار نیز سخن گفت و اعلام نمود فروش این محصول نیز به حدی نرسیده است که تولید آن در کشور مقرون به صرفه باشد.

.

منبع: farsnews

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر