;
coinex

فیس آی دی اپل یک ویژگی خوب یا یک دردسر در مواقع اضطراری؟!

فیس آی دی اپل یک ویژگی خوب یا یک دردسر در مواقع اضطراری؟!

اپل در نهایت از محصولات جدید خود رونمایی کرد که در بین آنها آیفون ایکس به خوبی می‌درخشد. این گوشی پرچمدار جدیدی است که با ویژگی‌های جذابی به بازار عرضه می‌شود. یکی از این ویژگی‌ها فیس آی دی (Face ID) است.

غول کوپرتینو، آیفون ایکس را به مناسبت دهمین سالگرد تولید آیفون ساخته و برای آنکه این دستگاه بتواند جشن دهمین سالگرد را هر چه باشکوه‌تر کند، ویژگی‌های جدیدی را به آن اضافه کرده است. فیس آی دی یکی از همین ویژگی‌های جدید است که برای امنیت هر چه بیشتر اطلاعات کاربران طراحی و توسعه داده شده است، اما مدتی است که این ویژگی به موضوع داغ گفتگوها و بحث‌های این حوزه تبدیل شده است.

حال سوال اینجاست که چگونه می‌توان در مواقع اضطراری، مثلا در هنگام سرقت، از این ویژگی استفاده کرد؟ و یا اگر در یک درگیری خیابانی و یا تصادف، صورت شما دفرمه شود، چگونه می‌توان قفل گوشی را باز کرد؟

گریک فدریگی (Craig Federighi)، یکی از مدیران ارشد اپل در مصاحبه‌ای که به تازگی با تکرانچ انجام داده، به این سوال پاسخ داده است. فدریگی می‌گوید که کاربران می‌توانند در مواقع اضطراری به سرعت ویژگی فیس آی دی را غیر فعال کنند.

طبق گفته فدریگی:

غیر فعال کردن ویژگی‌های امنیتی در گوشی‌های قدیمی‌تر نیز صورت می‌گیرد، شما با پنج بار کلیک متوالی بر روی دکمه هوم می‌توانید این کار را انجام دهید، اما در گوشی‌های جدید اپل، همچون آیفون ایکس و آیفون 8 اگر شما هر کدام از دکمه‌های کناری دستگاه را برای مدت کوتاهی نگه دارید، صفحه نمایش خاموش شده و البته این ویژگی نیز غیرفعال می‌شود؛ بنابراین اگر دزدی جلوی شما را گرفت، تنها کافی است که به جیب خود برسید و برای چند لحظه یکی از دکمه‌های کناری آیفون ایکس را فشار دهید تا ویژگی فیس آی دی غیرفعال شود. این کار در آیفون 8 ویژگی تاچ آی دی را غیرفعال خواهد کرد.

ویژگی فیس آی دی قابلیت جدیدی است که اپل به آیفون ایکس اضافه کرده و هنوز برای قضاوت درباره خوب یا بد بودن این ویژگی کمی زود است، اما اگر بتوان به این سادگی فیس آی دی آیفون ایکس را غیرفعال کرد، پس امنیت بالای این دستگاه دقیقا کجاست؟ احتمالا برای این کار فاکتورهایی وجود دارد که شاید در حال حاضر ما از آن بی‌خبریم!

.

منبع: ubergizmo

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر