;
coinex

اپل یک گزارش جامع در مورد عملکرد Face ID در زمینه حریم شخصی منتشر خواهد کرد

اپل یک گزارش جامع در مورد عملکرد Face ID در زمینه حریم شخصی و امنیت منتشر خواهد کردطی چند روزی که از رونمایی آیفون ایکس یا 10 اپل می‌گذرد، فناوری تشخیص چهره این دستگاه توجه فراوانی را به خود جلب کرده اما در همین حین برخی کارشناسان حوزه امنیت و حریم شخصی درباره عملکرد Face ID اپل ابراز نگرانی کرده‌اند.

طرفداران شرکت اپل در این چند روز گذشته سر از پا نمی‌شناسند و معتقدند عملکرد Face ID در آیفون ایکس روش آینده‌نگرانه برای باز کردن قفل گوشی‌های هوشمند است. اما در همین حال دیگران از جمله یکی از اعضای کمیته حریم شخصی در مجلس سنای آمریکا درباره‌ی نحوه عملکرد Face ID سوالاتی را مطرح کرده است.

در حالی که اپل جزئیات مختصری درباره‌ی سیستم تشخیص چهره‌ی ویژه‌ی خود طی مراسم رونمایی آیفون ایکس مطرح کرد، این کمپانی امروز اعلام کرد که به زودی و پیش از آغاز فروش این محصول در روز 3 نوامبر، اطلاعات بیشتری درباره‌ی عملکرد Face ID در زمینه حریم شخصی و امنیت منتشر خواهد کرد.

نایب رئیس بخش نرم‌افزار شرکت اپل روز جمعه طی یک مصاحبه با وب‌سایت TechCrunch اعلام کرد که این شرکت قصد دارد یک گزارش جامع در پاسخ به سوالات سنا و دولت درباره امنیت سیستم فیس آیدی منتشر کند. یکی از سوءبرداشت‌ها درباره‌ی عملکرد Face ID اپل این است که این سیستم یک بانک اطلاعات از چهره‌ی کاربران خود درست خواهد کرد. اما همان‌طور که قبلا در مطلب جامع بررسی تفاوت‌های تشخیص چهره Face ID اپل و اسکنر عنبیه سامسونگ نیز کامل برای شما توضیح دادیم، ذخیره‌سازی و پردازش تمامی اطلاعات این سیستم اپل به صورت امن و کد گذاری شده بر روی گوشی انجام می‌شود.

نایب رئیس بخش نرم‌افزار شرکت اپل نیز در مصاحبه با TechCrunch بر این نکته تائید کرده و گفته: “تمام اطلاعات مشتریان بر روی آیفون آن‌ها باقی خواهد ماند.”

وی همچنین افزود:

“تیم ما در اپل سال‌هاست در حال توسعه‌ی تکنولوژی سیستم‌های Face ID بوده و از همان ابتدا حریم شخصی کاربران یکی از اولویت‌های مهم این تیم بوده است. تشخیص چهره اپل یک روش امن و بصری برای احراز هویت کاربران است، که به وسیله سیستم دوربین TrueDepth و چیپست اختصاصی بیونیک A11 نقشه دقیقی از هندسه‌ی صورت کاربر تهیه کرده و آن را با صورت واقعی افراد برای باز کردن قفل دستگاه تطبیق می‌دهد؛ این اطلاعات هیچ‌وقت گوشی هوشمند شما را ترک نخواهند کرد.”

ما عملکرد Face ID اپل را بر روی افراد مختلف با فرهنگ‌ها، نژادها و قومیت‌های گوناگون آزمایش کردیم و با استفاده از میلیاردها تصویر شبکه هوشمند عصبی خود را آماده کرده و در برابر خرابکاری‌های احتمالی نیز کاملا ایمن کرده‌ایم.

ما اطمینان داریم که مشتریان آیفون ایکس از این ویژگی در گوشی هوشمند خود لذت خواهند برد و حس خواهند کرد که استفاده از این امکان تا چه اندازه آسان موثر است.

مطمئنا هرچه به عرضه‌ی آیفون ایکس نزدیک‌تر شویم، اطلاعات بیشتری درباره عملکرد Face ID اپل به دست خواهد آمد پس تا آن زمان با تکراتو همراه باشید.

.

منبع: businessinsider

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر