;
coinex

آموزش اسکرین شات گرفتن در آیفون ایکس

اسکرین شات آیفون ایکس

با حذف شدن دکمه خانه از آیفون ایکس حالا برای انجام کارهای مختلفی از جمله رفتن به صفحه اصلی، منوی برنامه‌های در حال اجرا و… نیاز به انجام حرکات جدیدی داریم. اما یکی از اصلی‌ترین مشکلات پیش‌رو اسکرین شات گرفتن است؛ در گذشته با ترکیب کلیدهای پاور و خانه این عمل انجام می‌پذیرفت و هم‌اکنون راه جدیدی برای این کار به وجود آمده است.

خوشبختانه علی‌رغم حذف شدن این دکمه مهم، باز هم اسکرین شات گرفتن زیاد سخت نیست. دکمه پاور که حالا با نام «کلید کناری» شناخته می‌شود هنوز هم یکی از دو رکن اصلی عکس برداری از صفحه نمایش است. با فشردن هم زمان این کلید و دکمه زیاد کردن صدا، آیفون ایکس اسکرین شات می‌گیرد.

ویرایش اسکرین شات
ویرایش اسکرین شات

پس زیاد هم سخت نیست! به سادگی انگشتانتان رو دو طرف تلفن قرار داده و مطمئن شوید که دکمه کناری و افزایش صدا زیر دستانتان است؛ بعد هم کلیک و تمام! از آن‌جایی که آیفون ایکس در هنگام عرضه به صورت پیش‌فرض از iOS11 استفاده می‌کند؛ بلافاصله بعد از اسکرین شات گرفتن می‌تواند تصویر را به اشکال گوناگون ویرایش کنید.

نکته حائز اهمیت دیگر در سیستم عامل جدید، امکان فیلم برداری از صفحه نمایش بدون نیاز به جیلبریک است. شاید در ابتدا اسکرین شات گرفتن بدین صورت سخت به نظر برسد اما در حال حاضر بسیاری از تلفن‌های اندرویدی از این ترکیب استفاده می‌کنند و عادت کردن به آن زیاد هم سخت نیست.

منبع: iOS Gadget Hacks

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر