;
coinex

توقف تولید 20 مدل خودرو در سال آینده

 

توقف تولید 20 مدل خودرو در سال آینده

مصوبه تعداد استانداردهای خودرویی از ۵۱ به ۸۳ مورد افزایش پیدا کرده است. این امر باعث شده تا توقف تولید 20 مدل خودرو را در پنج گروه در دی ماه سال ۱۳۹۷ شاهد باشیم.

از بین 83 مورد استانداردهای خودرویی، 81 مورد آن مربوط به استانداردهای ایمنی و کاربری است و دو مورد آن مربوط به استانداردهای زیست محیطی است.

جزیات حذف خط تولید برخی خودروها

بر اساس ابلاغ موجود تصمیم گرفته شده است تا خودروهای در حال تولیدی که نتوانند تعداد استانداردهای خودرویی خود را از 52 مورد به ۸۳ مورد ارتقا دهند، خط تولید آنها تا دی ماه سال ۱۳۹۷ با توقف مواجه خواهد شد. در ستاد سیاست‌گذاری خودرو که با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت همراه بود، در مورد افزایش استانداردهای خودرویی از ۵٢ مورد به ٨٣ مورد و همچنین در خصوص نحوه اجرای این استانداردها بحث و تصمیم گیری شد. تفاهم‌نامه‌ای نیز، بین سازمان ملی استاندارد و وزارت صنعت، معدن و تجارت، در راستای افزایش استانداردهای خودرویی از ۵۲ مورد به ۸۳، مدنظر قرار گرفته است تا استانداردها از نظر تعداد و کیفیت‌های لازم افزایش یابند.

احتمال توقف تولید 20 مدل خودروی در حال تولید

از ابتدای سال جاری بیش از نیمی از ۸۳ مورد استاندارد مدنظر، کلید خورده است و 33 مورد آن نیز از ابتدای دی ماه سال ۱۳۹۷ اجرایی خواهد شد. یک مقام مسوول که زیر مجموعه وزارت صنعت، معدن و تجارت است از توقف تولید ۲۰ مدل خودرو تا دی ماه سال 97 خبر داد و اعلام نمود که این 20 مدل، از گروه خودروهای سواری و باری سبک هستند. به گفته وی توقف تولید 20 مدل خودرو، در گروه خودرویی پراید، پژو ۴۰۵، پرشیا، زامیاد و سری اولیه سمند است.وی تاکید نمود که اگر تعداد استانداردهای این خودروها به ۸۳ مورد نرسد، با توقف تولید این مدل‌ها در دی ماه سال ۱۳۹۷ روبه‌رو خواهیم شد.

.

منبع: isna

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر