;
coinex

روبات‌های ماژولار کیوبروید برای اهداف آموزشی تولید می‌شوند

ربات های ماژولار کیوبروید

کیوبروید (Cubroid) یک استارت آپ نوپا است که روی تولید روبات‌هایی با طراحی ماژولار و به شکل مکعبی ساخته می‌شوند و می‌توان با کنار هم قرار دادن این مکعب‌ها مکانیزه‌های پیچیده‌تری تولید کرد، فعالیت می‌کند.

کیوبروید یک رویکرد آموزشی پیش گرفته و تطابق این مجموعه با لگو (Lego)، این استارت آپ را از رقبا متفاوت می‌کند. البته چند نمونه مشابه از جمله کیوبلت (Cubeletes) نیز تولید شده‌اند که با وجود شباهت فراوان با کیوبروید اما تفاوت‌های نیز با این محصول دارد. اول از همه اینکه کیوبروید برای کوکان 5 تا 12 سال طراحی شده است. کاربری این مجموعه بسیار ساده بود و ثانیا مکعب‌های کیوبروید با مکعب‌های اسباب‌بازی‌های شرکت لگو نیز هماهنگی دارد، اما مکعب‌های کیوبلت به یک سری لوازم جانبی برای کار کردن نیاز دارد.

عملکرد روبات‌های ماژولار کیوبروید

روبات‌های ماژولار کیوبروید به این شکل عمل می‌کنند: این محصولات از 9 گونه مختلف مکعب تشکیل شده‌اند.

  • مکعب اصلی: مغز (کامپیوتر)
  • چهار مکعب سنسور، شامل سنسور: نور، مجاورت، لمس و در دست گرفتن
  • چهار مکعب عمل‌کننده شامل: موتور DC، موتور خدماتی، صدا و نور LED
  • یک مکعب بدون مصرف که تنها برای اهداف سازه‌ای تولید شده است

مکعب های روبات ماژولار کیوبروید

تمامی این مکعب‌ها از طریق بلوتوث باهم در ارتباط هستند.این مکعب‌ها به وسیله‌ی یک موبایل یا کامپیوتر و از طریق اپلیکیشن مرتبط با آن‌ها کنترل می‌شوند. البته مکعب مادر می‌تواند بدون اینکه توسط یک کامپیوتر خارجی کنترل شود، یک برنامه‌ی نصب شده روی برد را اجرا کند. این که مکعب‌ها از اتصال‌های الکتریکی بی‌نیاز هستند، مزیت بسیار مهمی است، اما همین امر موجب می‌شود هر یک از آن‌ها جداگانه نیاز به شارژ شدن داشته باشد.

نرم افزار برنامه ریزی مکعب های روبات ماژولار کیوبروید

مکعب‌های کیوبروید عمدتا توسط اپلیکیشن‌های تبلت و کامپیوتر خانگی قابل‌برنامه‌ریزی هستند و از آنجایی که برای کودکان طراحی شده‌اند، رویداد برنامه‌ریزی اصلی این محصولات بر اساس دستورات ساده‌ی حسی و عکس‌العملی بنا شده است. در حال حاضر برنامه‌های پیچیده‌تر از جمله حلقه سازی و شاخه سازی برای رابط کاربری ساده کودکانه این محصول در دسترس نیست. اما به گفته سازندگان این روبات‌ها چنین برنامه‌های از دستور کار نیز خارج نشده‌اند. البته توجه داشته باشید که با افزوده شدن چنین ویژگی‌هایی جلوهای بصری برنامه‌ریزی این سیستم پیچیده خواهد شد.

قیمت و زمان عرضه روبات‌های ماژولار کیوبروید

همان‌طور که گفته شده این مطابقت مکعب‌های کیوبروید با اسباب‌بازی‌های لگو بسیار جذاب بود و مطمئنا به فروش بیشتر این محصولات کمک شایانی خواهد کرد. نمایش پایانی این محصولات در CES 2018 خواهد بود و در فوریه همان سال به بازار عرضه خواهد شد. قیمت اولیه این محصول در وب‌سایت کیک استارتر 149 دلار (معادل 225 هزار تومان) بود و مشخص نیست که پس از عرضه به بازار چه قیمتی خواهد داشت.

منبع: ubergizmo

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر