;
coinex

روشی برای جلوگیری از باز کردن قفل Face ID توسط سارقان با صورت شما

توصیه هایی برای جلوگیری از باز کردن قفل Face ID توسط سارقاناگر فردی تلاش کرد آیفون ایکس 999 دلاری شما را سرقت کند، برای جلوگیری از باز کردن قفل Face ID توسط سارقان با صورت شما یک روش ساده وجود دارد: گوشی را فشار دهید.

این روش را نایب رئیس بخش نرم‌افزار کمپانی اپل در پاسخ به سوالی در مورد ریسک باز شدن قفل گوشی با سیستم تشخیص چهره توسط سارقان به کاربران توصیه کرده است.

آیفون ایکس محصول جدید شرکت اپل که از 12 آبان ماه فروش آن آغاز خواهد شد. این دستگاه به یک سیستم تشخیص چهره مجهز شده که اپل آن را فیس آی دی (Face ID) نامیده است و کاربران باید برای باز شدن قفل دستگاه، آیفون ایکس را جلوی صورت خود بگیرند. افراد بسیاری معتقدند که این ویژگی کاملا جذاب و کاربری است؛ اما همین امکان می‌تواند موجب باز کردن بسیار راحت گوشی توسط سارقان به وسیله چهره مالک اصلی دستگاه شود.

یک مشتری آینده‌نگر در ایمیلی از نایب رئیس بخش نرم‌افزار کمپانی اپل سوال کرده که چه روشی برای جلوگیری از باز کردن قفل Face ID توسط سارقان در نظر گرفته شده است؟

در پاسخ به این ایمیل، که در توییتر نیز به اشتراک گذاشته شده است، آقای کریگ فدریگی این روش را توصیه کرده:

“دو روش برای کاهش ریسک این خطر احتمالی وجود دارد، اول اینکه اگر شما به گوشی خود نگاه نکنید، قفل دستگاه باز نخواهد شد. روش دوم اینکه اگر محکم گوشی خود و دکمه‌های اطراف آن را بفشارید، سیستم Face ID به صورت موقت غیرفعال می‌شود و سارقان این امکان را نخواهند داشت که حتی با نگاه کردن شما به گوشی‌ قفل آن را باز کنند.”

روش اولی که آقای فدریگی توصیه کرده در مراسم رونمایی از آیفون ایکس نیز عنوان شده بود، اما روش دوم کاملا جدید است. فارغ از میزان موثر بودن این راه برای تامین امنیت دستگاه در برابر سارقان، مطمئنا آرامش و تسلط کاربر در چنین شرایط پر از استرسی نیز نقش مهمی در موفقیت این روش خواهد داشت.

بنابراین اگر شما فردی هستید که می‌توانید هم‌زمان با تهدید شدن توسط سارقان، به صورت مخفیانه دکمه‌های دو طرف آیفون ایکس خود را بفشارید، احتمالا موفق خواهید بود تا از باز کردن قفل Face ID توسط سارقان جلوگیری کنید و حداقل در صورت از دست دادن تلفن هوشمند خود اطلاعات شخصی شما دست نخورده باقی خواهد ماند.

.

منبع: businessinsider

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر