;
coinex

حمایت از شرکت های خصوصی و دانش بنیان ؛ بازگشت نخبگان به کشور

حمایت از شرکت های خصوصی و دانش بنیان ؛ بازگشت نخبگان به کشور

دکتر علی وطنی که در چهارمین جشنواره زیست فناوری ایران حضور داشتند، در مورد طرح‌های ارائه شده و همچنین فعالیت‌های این جشنواره اعلام کردند که نسل جدیدی پا به عرصه گذاشته‌اند که به سمت تولید محصول در حرکتند و از خام فروشی فاصله گرفته‌اند. وی در ادامه بر حمایت از شرکت های خصوصی و دانش بنیان نیز تاکید نمود.

به گفته علی وطنی، پیمودن این مسیر نیاز به زیر بناهای تحقیقاتی دارد و ادامه داد که جایگاه امروز کشور نیاز به مراقبت داشته تا کسی نتواند بازار محصولات زیست فناوری را در دست بگیرد. وطنی تاکید نمود که لازم است تا افراد فناور بیشتری در کشور تربیت شوند و باید راه برای ایجاد شرکت های دانش بنیان و خصوصی باز باشد، نه اینکه هر روز کرکره‌های شرکت‌های دانش‌بنیان پایین کشیده شود. به گفته وطنی حمایت از شرکت های خصوصی و دانش بنیان بسیار مهم است زیرا آنها نقش بسیار موثری در تولید مبتنی بر تعقل، تفکر و دانش دارند و تاکید نمود که با استفاده از فناوری‌های نوین می‌توان بخش اعظمی از اشتغال کشور را تامین کرد و همچنین شهرها و روستاها را عاری از آلودگی نمود.

بازگشت نخبگان به کشور

معاون توسعه فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری درباره خروج سالانه ۱۵۰ هزار نفر از کشور سخن گفت و اعلام نمود که بنیاد ملی نخبگان در حال انجام اقداماتی است و باعث شده است تا روزانه ۳ نفر از نخبگان به کشور باز گردند. وی همچنین از مسئولان کشور خواست تا حمایت کردن از شرکت های خصوصی و دانش بنیان را جز وظایف خود بدانند و تاکید نمود که اگر از شرکت‌های بخش خصوصی حمایت نمی‌شود، حداقل مورد آزار نیز قرار نگیرند.

.

منبع: isna

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر