;
coinex

15 ویژگی مخفی اما کاربردی سیستم عامل آی او اس 11 اپل

15 ویژگی مخفی اما کاربردی بروزرسانی سیستم عامل آی او اس 11 اپل!

بعد از ماه‌ها تست نسخه بتا اپل بالاخره سیستم عامل آی او اس 11 را منتشر کرد. این سفت افزار ویژگی‌های مخفی اما کاربردی زیادی دارد که در این مطلب معرفی شده‌اند.

اگر می‌خواهید دوستان خود را با استفاده از ویژگی‌های منحصر بفرد سفت افزار گوشی‌های آیفون خود تحت تاثیر بگذارید، توصیه می‌کنیم که این مطلب را با دقت بخوانید.

سیستم کنترل مرکزی آی او اس 11

سیستم کنترل مرکزی آی او اس 11

اپل در بروزرسانی سیستم عامل جدیدش منو کنترل مرکزی (Control Center) را کاملا از نو طراحی کرده است، به این نحو که در آی او اس 11 (iOS 11) همه ابزارهای این منو در یک صفحه جمع آوری شده‌اند تا کاربر دیگر نخواهد در مکان‌های مختلف آن‌ها را جست و جو کند. با این وجود، بعضی از میانبرهای این منوی کنترلی مخفی هستند. برای استفاده از این میانبرها باید آیکون‌های شبکه‌ای را برای چند ثانیه لمس نمایید تا به ویژگی ایردراپ (AirDrop) و هات سپات شخصی گوشی خود دسترسی پیدا کنید؛ شما همچنین می‌توانید با چند ثانیه لمس کردن آیکون میزان روشنی نمایشگر از امکانات ویژگی نایت شیفت (Night Shift) هم استفاده نمایید.

منوی کنترل مرکزی قابل تنظیم آی او اس 11

منوی کنترل مرکزی قابل تنظیم آی او اس 11

در آی او اس 11 برخلاف نسخه‌های قبلی این سیستم عامل کاربر می‌تواند تقریبا هر ابزاری را که می‌خواهد به منوی کنترل مرکزی اضافه کند؛ منوی کنترل مرکزی در این نسخه هنوز هم بعضی از برنامه‌ها را پشتیبانی نمی‌کند با وجود این شما می‌توانید آیکون همه ابزارهای کاربردی خود مثل آیکون فعال سازی حالت کمبود شارژ (Low Power Mode) یا ایجاد یادداشت‌های صوتی (Voice Memos) را به آن اضافه کنید.

قابلیت امرجنسی مد (Emergency mode) آی او اس 11

قابلیت امرجنسی مد (Emergency mode) آی او اس 11

اگر که در یک وضعیت بحرانی قرار گرفتید، با کمک بروزرسانی جدید می‌توانید با 5 بار فشار دادن کلید روشن/خاموش دستگاه، حالت امرجنسی مد را فعال کنید. اگر از یک گوشی آیفون ایکس استفاده می‌کنید برای فعال کردن این ویژگی باید برای مدت چند ثانیه کلید روشن/خاموش صفحه نمایش و کلید صدای گوشی را با یکدیگر نگه دارید. این قابلیت اسکنرهای تاچ آی دی (Touch ID) و فیس آی دی (Face ID) را غیر فعال می‌کند تا کسی نتواند شما را مجبور کند که قفل دستگاه خود را باز کنید. حالت امرجنسی مد امکان تماس با شماره‌های ضروری و دسترسی یافتن به اطلاعات پزشکی را نیز برای کاربر فراهم می‌سازد.

به اشتراک گذاری رمز شبکه‌های وای فای توسط آی او اس 11

به اشتراک گذاری رمز شبکه‌های وای فای توسط آی او اس 11

اگر به خانه یکی از دوستانتان رفته باشید و رمز وای فای او را گرفته‌اید، ممکن است که به دلیل پیچیده بودن رمز، تمایلی به وارد کردن آن برای وصل کردن یک دستگاه آی او اس دیگر به شبکه وای فای را نداشته باشید. بروزرسانی جدید این امکان را برای شما فراهم می‌کند تا این رمز را بین دستگاه‌های آی او اسی که از آن‌ها استفاده می‌کنید، به اشتراک بگذارید.

قابلیت ضبط فیلم از صفحه نمایش در آی او اس 11

قابلیت ضبط فیلم از صفحه نمایش در آی او اس 11

اگر یک برنامه نویس هستید، این قابلیت برای شما کاربرد زیادی پیدا می‌کند. در بروزرسانی جدید سیستم عامل اپل، شما می‌توانید یک میانبر قابل تنظیم را به منو کنترل مرکزی دستگاه خود اضافه کنید تا با استفاده از آن، از صفحه نمایش گوشی یا دستگاه فیلم بگیرید. این قابلیت بعد از یک شماره معکوس 3 ثانیه‌ای از هر کاری که در صفحه نمایش گوشی خود انجام داده‌اید فیلم ضبط می‌کند و آن را در قسمت گالری فیلم‌های گوشی ذخیره می‌سازد.

قابلیت ذخیره سازی فایل‌های گیف در آی او اس 11

قابلیت ذخیره سازی فایل‌های گیف در آی او اس 11

اگر به فایل‌های گیف علاقمند هستید، می‌توانید با نصب بروزرسانی جدید بر روی دستگاه خود این فایل‌ها را ذخیره و به اشتراک بگذارید. نرم افزار فوتوز (Photos) در بروزرسانی جدید این فایل‌ها را برای شما ذخیره می‌کند و نمایش می‌دهد.

تنظیم میانبر ایرپاد در آی او اس 11

تنظیم میانبر ایرپاد در آی او اس 11

اپل در آی او اس 11 کاربر را قادر ساخته که دو میانبر جداگانه برای هندزفری‌های ایرپاد (AirPods) تنظیم کند. برای مثال شما هم اکنون می‌توانید با دو بار لمس ایرپاد سمت چپ، دستیار مجازی سیری (Siri) را فعال کنید و با دو بار لمس ایرپاد سمت راست، آهنگ بعدی را اجرا نمایید.

ویژگی‌های جدید اپل مپس (Apple Maps) در آی او اس 11

ویژگی‌های جدید اپل مپس (Apple Maps) در آی او اس 11

اپل مپس در بروزرسانی جدید ویژگی‌های جدیدی را به خود دیده است؛ شما هم‌اکنون با استفاده از این قابلیت می‌توانید مکان فرودگاه‌ها و فروشگاه‌های مختلف را پیدا کنید و علاوه بر این نسبت به فاصله خود تا نزدیک‌ترین رستوران هم مطلع شوید. این قابلیت هم‌اکنون امکان جستجو در طبقات مختلف یک مکان را نیز در اختیار شما قرار می‌دهد.

حالت غیرفعال سازی اعلان‌ها در هنگام رانندگی (Do Not Disturb While Driving)

حالت غیرفعال سازی اعلان‌ها در هنگام رانندگی (Do Not Disturb While Driving)

اگر گوشی آیفون خود را با استفاده از بلوتوث به یک خودرو متصل کنید، سیستم عامل جدید اپل با استفاده از حالت فوق، همه اعلان‌ها را بر روی حالت سکوت قرار می‌دهد تا در هنگام رانندگی بتوانید تمرکز بیشتری داشته باشید. این قابلیت حتی در صورتی که خودروی شما فاقد بلوتوث باشد، از طریق تشخیص جابجایی مکان شما متوجه می‌شود که در حال رانندگی هستید و از این طریق اعلان‌های گوشی را در حالت سکوت قرار می‌دهد.

ترفندهای گرفتن اسکرین شات در آی او اس 11

ترفندهای گرفتن اسکرین شات در آی او اس 11

به نظر می‌رسد که اپل این ویژگی را از نرم افزارهای اسنپ چت (Snapchat) و اینستاگرام (Instagram) دریافت کرده است. در آی او اس 11 زمانی که اسکرین شات می‌گیرید، یک آیکون کوچک در گوشه سمت چپ و پایین صفحه ظاهر می‌شود؛ شما با استفاده از این آیکون می‌توانید اندازه تصویر اسکرین شات خود را تغییر دهید، آن را تفسیر کنید و یا با استفاده از یک نرم افزار دیگر نمایش دهید. این ویژگی جدید همچین این امکان را در اختیار شما می‌گذارد زمانی که تنظیمات مورد نظر خود را بر روی تصویر اسکرین شات پیاده کردید، تصویر اولیه را ذخیره یا پاک کنید.

پاک سازی نرم افزارهای اپ استور به کمک آی او اس 11

پاک سازی نرم افزارهای اپ استور به کمک آی او اس 11

شما هم‌اکنون می‌توانید با نصب بروزرسانی جدید نرم افزارهایی را که به طور مداوم از آن‌ها استفاده نمی‌کنید، از طریق منوی تنظیمات اپ استور (App Store) پاک کنید. این ویژگی آیکون نرم افزارهایی را که کمتر از آن‌ها استفاده می‌کنید، از روی صفحه نمایش دستگاه برنمی‌دارد، اما سیستم عامل را قادر می‌سازد تا دفعه بعدی که کار قصد استفاده از آن نرم افزار را داشت، آن اپلیکیشن را مستقیما از اپ استور دانلود کند. این قابلیت برای کاربرانی که ظرفیت حافظه داخلی گوشی آن‌ها 16 گیگابایت است، یک ویژگی سودمند محسوب می‌شود.

قابلیت اسکن کدهای کیو آر (QR) در آی او اس 11

قابلیت اسکن سازی کدهای کیو آر (QR) در آی او اس 11

بروزرسانی جدید سیستم عامل آی او اس، دوربین گوشی‌های آیفون را قادر می‌سازد تا در هنگام مواجه شدن با یک کد کیو آر، آن کد را بخوانند. اگر از نرم افزار وی چت (WeChat) به طور مداوم استفاده می‌کنید، این ویژگی برای شما اهمیت زیادی پیدا می‌کند.

قابلیت متراکم سازی تصاویر و فیلم‌ها در آی او اس 11

قابلیت متراکم سازی تصاویر و فیلم‌ها در آی او اس 11

دوربین گوشی‌های آیفون روز به روز پیشرفته‌تر می‌شوند؛ این ارتقاء خوب است اما از طرف دیگر حجم تصاویر و فیلم‌ها را بیشتر می‌کند؛ از این رو اپل دو قابلیت جدید تصویربرداری و فیلم برداری به نام HEIF و HEVC را به سیستم عامل آی او اس 11 اضافه کرده است تا شما بتوانید با کیفیت مشابهی فیلم برداری و عکاسی کنید، اما به حجم کمتری برای ذخیره فایل‌های خود نیاز داشته باشید. سیستم عامل جدید همچنین به طور خودکار فرمت عکس یا فیلمی را که می‌خواهید از طریق ایمیل به یک دستگاه غیر آی او اس بفرستید، به JPG یا MP4 تغییر می‌دهد.

صفحه کلید دوقلوی آی پد

صفحه کلید دوقلوی آی پد

با نصب بروزرسانی آی او اس 11 هم‌اکنون می‌توانید با حرکت دادن انگشت خود به سمت پایین بر روی یک کلید در آی پد، یک عدد یا سمبل را بدون تغییر دادن صفحه کلید تایپ کنید. عادت کردن به این ویژگی کمی طول می‌کشد با وجود این می‌توان گفت که این قابلیت برای سیستم عامل و طرفداران اپل یک ویژگی خوب محسوب می‌شود.

قابلیت‌های جدید نرم افزار اورنوت (Evernote) آی پد

قابلیت‌های جدید نرم افزار اورنوت (Evernote) آی پد

بروزرسانی آی او اس 11 ویژگی‌های جدیدی را برای کاربران نرم افزار اورنوت آی پد به ارمغان آورده است. این برنامه هم‌اکنون می‌تواند اسناد مختلف را برای شما اسکن کند. همچنین سیستم عامل جدید اپل می‌تواند به کمک اورنوت، دست خط شما را شاخص گذاری کند تا راحت‌تر بتوانید یادداشت‌های خود را پیدا کنید.

.

منبع: techcrunch

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    سلام خسته نباشین
    یه سوال داشتم لطفا اگه راهشو میدونین برام با ایمیل توضیح بدین ممنون میشم
    بعضی از گوشی های آیفونی ک برا آزمایش دستم گرفتم زمانی ک به تاچ آیدیسون دست میزدم کل گوشی میلرزید یعنی زمانی ک قفل بود میخواستم بازشون کنم زمانی ک دستم به تاچ آیدی میخورد کل گوشی میلرزید ولی هرچی تو تنظیمات گشتم همچین چیزی برا فعالسازی پیدا نکردم اگه میدونبن راهشو برام ایمیل کنین اگه ممکنه
    ممنون

    پاسخ