coinex
راهنمای خرید تکراتو

استفاده از سیستم های پرداخت آفلاین ؛ راهکاری برای حل مشکل پول خرد

استفاده از سیستم های پرداخت آفلاین ؛ راهکاری برای حل مشکل پول خرد

به گفته محمد جلالیان، کارشناس بانکداری الکترونیکی، سیستم های پرداخت آفلاین ، سیستم‌هایی کارا هستند که انجام پرداخت‌های خرد روزانه شهروندان را سرعت می‌بخشند.

این  کارشناس حوزه بانکداری الکترونیکی، به وجود زیرساخت‌های تکنولوژیکی برای تجمیع کارت‌های هوشمند و استفاده از سیستم های پرداخت آفلاین در کشور اشاره نمود و اعلام کرد که کارت‌های هوشمند یا کارت های شهروندی می‌توانند اپلیکیشن‌های مختلف و متنوعی را نیز پذیرا باشند.

مشکل تجمیع کارت‌ها در یک کارت واحد در کشور

وی ادامه داد که از این کارت‌های هوشمند یا کارت شهروندی می‌توان برای اهداف مختلفی استفاده نمود. به گفته این کارشناس بانکداری الکترونیکی، تنها مشکلی که در کشور وجود دارد و مانع  تجمیع کارت‌ها در یک کارت واحد می‌گردد، بحث عدم هماهنگی نهادها در استفاده از یک کارت مخصوص است. وی اشاره نمود که بانک‌های کشور خود را در مقابل اعتماد و سپرده‌های مردم مسئول می‌دانند و ملزم به حراست و حفاظت از اعتبار مردمی هستند که به آنها اعتماد کرده‌اند.

محمد جلالیان به صحبت‌های اخیر وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات که درباره راه‌اندازی سیستم های پرداخت آفلاین و همچنین تجمیع تمام کارت‌های جاری در کشور در قالب کارت ملی سخن گفته بود اشاره نمود و افزود که در تمام دنیا کارت‌های هویتی افراد فقط برای احرازهویت و مسائل و الزامات حاکمیتی و امنیتی استفاده می‌شوند. وی در این مورد ادامه داد که کارت‌های پرداخت و کارت‌های بانکی کاربردی متفاوت از هم دارند و لازم است تا این دو مقوله را از هم جدا شوند و هر یک را در جای خودمورد استفاده قرار گیرند.

وی ادامه داد که می‌توان کاری کرد که تنها یک نهاد صادرکننده کارت در کشور وجود داشته باشد و ادامه داد که هیچ اتفاق نظری بین نهادها و شرکت‌های مختلف صادرکننده کارت‌ها وجود ندارد زیرا هر کدام از نهادهای صادرکننده در قبال کارتی که ارائه و صادر می‌کنند خود را مسئول می‌دانند. این کارشناس بانکداری الکترونیکی همچنین به آخرین تکنولوژی‌های روز دنیا که در فضای سیستم های پرداخت آفلاین وجود دارند اشاره نمود و ادامه داد که برخی از برنامه‌های اندرویدی وجود دارند که روی تلفن‌های همراه نصب می‌شوند و یک فضای امن را برای پرداخت‌های خرد فراهم می‌کنند.

وی ادامه داد که باید تمامی کارت‌ها در یک کارت واحد تجمیع شوند و با یک برنامه واحد امکان ارائه خدمات به همه وجود داشته باشد. وی همچنین اعلام نمود که ارائه خدمات تمام بانک‌ها هم باید در قالب یک ابزار واحد امکان پذیر باشد. به گفته وی این امکان وجود دارد که در این فضا هم، همه بانک‌ها خدمات خود را به صورت جداگانه ارائه نمایند.

وی ادامه داد که بانک مرکزی در سال‌های گذشته به مساله سیستم های پرداخت آفلاین و کیف پول الکترونیکی در کشور پرداخته است و اعلام نمود که این بانک قبلا طرح سپاس را هم ارائه کرده است.  به گفته وی اکنون این بانک ایده کارت‌های هوشمند را به تاخیر انداخته است و دیلل آن هم تحولات تکنولوژیکی است. هدف بانک مرکزی از به تاخیر انداختن ایده کارت‌های هوشمند این است که، مجبور نباشد هزینه‌ای دوباره در قبال خدمات پرداخت آفلاین پرداخت نماید.

آینده سیستم های پرداخت آفلاین در کشور

محمد جلالیان در پایان اضافه کرد که در آینده شاهد تجمیع کارت‌های هوشمند در یک کارت خواهیم بود و ادامه داد که قرار نیست تا از چندین ابزار مختلف استفاده شود بلکه هدف اصلی این است تا از طریق یک ابزار یا سامانه پشتیبان، هم پرداخت‌های آنلاین و هم پرداخت‌های آفلاین را مدیریت کنیم. وی همچنین اعلام نمود که پرداخت‌های خرد را هم می‌توان در یک بستر آفلاین انجام داد.

.

منبع: isna

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر