;
coinex

فروش غیر قانونی حواله های رنو ساندرو استپ وی در سایت های اینترنتی

 

فروش حواله های استپ وی در سایت های اینترنتی

برخی سایت‌های فروش که در کشور به صورت مجازی کار می‌کند، روز گذشته مشغول فروش حواله های رنو ساندرو استپ وی بودند. در حالی که شرکت سایپا قبلا اعلام کرده بود که در صورت مشاهده چنین شرایطی به شدت با آن برخورد خواهد کرد و از ایجاد فضای دلالی در پیش فروش استپ وی خودداری می‌کند.

فروش حواله های رنو ساندرو استپ وی به صورت غیرقانونی

فروش حواله های رنو ساندرو استپ وی یا به بیانی درست داچیا ساندرو استپ وی ، از طریق سایت‌های مختلف در حال انجام است و استپ وی را با قیمت‌های جدیدی عرضه می‌کنند. دو سایت‌ مجازی دیوار و باما مشغول فروش و ارائه قیمت جدید برای حواله این خودروی ظاهرا فرانسوی هستند.

وعده‌هایی که دو سایت دیوار و باما برای فروش حواله های رنو ساندرو استپ وی اعلام کرده بودند بسیار جالب بود. این سایت‌ها قیمت حواله‌ای استپ وی اتوماتیک را حتی تا 5 میلیون تومان نیز افزایش داده‌بودند و جالب‌تر اینکه انتقال این خودرو را در نمایندگی‌های سایپا وعده داده‌اند.

پیش فروش خودروی رنو ساندرو استپ وی توسط شرکت سایپا یکشنبه هفته گذشته آغاز شد و طبق معمول به دلیل ترافیک سایت بسیاری از مشتریان نتوانستند تا در سایت ثبت نام کنند. مشتریانی که قادر به ثبت نام نبودند، به صورت حضوری به نمایندگی‌های سایپا مراجعه کردند تا آنها ثبت نام را برایشان انجام دهند.

پیش خرید استپ وی توسط نمایندگی‌ها با یک تا دو میلیون تومان

در ‌ازای دریافت یک تا دو میلیون تومان، برخی از نمایندگی‌ها استپ وی را از مردم پیش خرید می‌کردند؛ که البته این کار غیرقانونی بود و تخلف محسوب می‌شود. علاوه بر اینکه نمایندگی‌ها چنین اقدامی را انجام داده‌اند اکنون شاهد برخی از سایت‌های فروش کالا هستیم که در این زمینه فعال شده‌اند و اقدام به فروش حواله های استپ وی نموده‌اند.

در پیش فروش رنو ساندرو استپ وی، شرکت سایپا پیش پرداخت 27 میلیون تومانی را برای خرید خودروی استپ وی اتوماتیک و پیش پرداخت 24 میلیون تومانی را نیز برای دنده‌ای اعلام کرده بود، اما سایت‌های مجازی، فروش حواله های استپ وی اتوماتیک را بین 31 تا 33 میلیون تومان و مدل دنده‌ای را نیز بین 27 تا 30 میلیون تومان اعلام کردند. با وجود اینکه شرکت سایپا سعی نمود تا از فضای دلالی فروش این خودرو جلوگیری کند اما نتوانست و واسطه‌گران توانستند جلوتر از مصرف‌کننده واقعی خودروی مذکور را خریداری کنند.

رضا تقی‌زاده، معاون بازاریابی و فروش گروه خودروسازی سایپا اعلام نمود که برای جلوگیری از این عمل اقداماتی را انجام داده بودند. وی ادامه داد که در مرحله اول، هر نفر با یک کد ملی امکان ثبت‌نام داشت و امکان تکرار کد ملی در جریان ثبت‌نام وجود نداشته است. گام بعدی عدم امکان خرید و فروش کاردکسی این خودرو بوده است؛ پس یعنی خرید و فروش در نمایندگی‌ها انجام نمی‌شده است و عواقب هر گونه خرید و فروش مشتریان بیرون از نمایندگی‌ها متوجه سایپا نخواهد بود.

البته به نظر می‌رسد که عوامل بازدارنده‌ای که سایپا در این مورد در نظر داشته است خیلی اثرگذار نبوده چون در سایت‌های فروش عنوان شده که به‌دلیل عدم صلح در نمایندگی‌ها وکالت تام در محضر داده می‌شود.

.

منبع: donya-e-eqtesad

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر