;
coinex

سان سوئیفت وایولت ، خودرویی الکتریکی با ظرفیت 4 سرنشین ، در راه رقابتی جدی!

سان سوئیفت وایولت ، خودرویی الکتریکی با ظرفیت 4 سرنشین ، در راه رقابتی جدی!سان سوئیفت وایولت (Sunswift Violet)، برای رقابت در مسابقه بریجستون وورد سولار چلنج آماده شد؛ این خودرو با کمک 284 سلول خورشیدی خود 1.1 kW خروجی دارد.

سان سوئیفت وایولت یک خودروی الکتریکی است که توانایی حمل 4 سرنشین را دارد. این خودرو ساخته شده است تا سه پارامتر کاربرد پذیری، سرعت و مقاومت را با طی کردن مسیر 3,021 کیلومتری بین شهرهای داروین (Darwin) و ادلاید (Adelaide) در خود جلوه دهد. وایولت توسط دانشجویان مقطع لیسانس تیم سان سوئیفت که در زمینه ساخت خودروهای خورشیدی مسابقه‌ای فعالیت دارد، ساخته شده است. این دانشجویان در دانشگاه نیو ساوت ولز (University of New South Wales) تحصیل می‌کنند و قبل از ارائه سان سوئیفت وایولت پنج خودروی دیگر را نیز طراحی کرده بودند. خودروی ساخته شده توسط این مخترعان قرار است که در مسابقه بریجستون وورد سولار چلنج (Bridgestone World Solar Challenge) که از تاریخ 16 مهر (8 اکتبر) برگزار می‌شود، شرکت کند.

سیمبا کوئستلر (Simba Kuestler)، سرپرست این تیم دانشجویی، در رابطه با خودروی سان سوئیفت وایولت می‌گوید: “وایولت توانایی حمل چهار سرنشین را دارد اما انرژی مورد نیاز یک سرخ کن را مصرف می‌کند. این خودروی الکتریکی می‌تواند سیستم‌های تهویه هوا، ناوبری، اطلاعاتی – تفریحی، سنسوهای پارک دنده عقب و حتی یک شبکه وای فای را در یک فضای وسیع در اختیار سرنشینان خود بگذارد.”

مسابقه بریجستون وورد سولار چلنج در مسافت 3,021 کیلومتری واقع در بین دو شهر داروین و ادلاید برگزار می‌شود اما ظاهرا این مسابقه برای سان سوئیفت وایولت چالش چندان بزرگی نیست زیرا تیم سازنده این خودرو با استفاده از آن یک مسافت 4,300 کیلومتری را طی کرده‌اند تا بقیه علاقمندان به مسابقه سولار چلنج را به شرکت در این رقابت ترغیب کنند و علاوه بر این فناوری به کار رفته در ساخت وایولت را به بقیه نشان دهند.

منابع خبری گفته‌اند که سان سوئیفت وایولت می‌تواند به سقف سرعت 130 کیلومتر بر ساعت دست یابد اما باید سرعت خود را بر روی مقدار 60 کیلومتر بر ساعت حفظ کند تا بتواند تنها با کمک سلول‌های خورشیدی خود مسابقه را تمام کند. طبق اطلاعات موجود این خودرو می‌تواند با کمک یک سیستم تبدیل کننده انرژی خورشیدی به انرژی الکتریکی مسافتی معادل 800 کیلومتر و با کمک مجموعه‌ای از باتری‌های لیتیوم یونی مسافتی معادل 400 کیلومتر را طی کند.

سان سوئیفت گفته است که وایولت همچنین از دو موتور الکتریکی با توان کلی 3 کیلو وات بهره می‌برد؛ طبق اطلاعات منتشر شده توسط این تیم این دو موتور می‌توانند در سرعت 110 کیلومتر بر ساعت 9 اسب بخار قدرت و 90 پوند فوت گشتاور تولید کنند. سیمبا به منابع خبری گفته است که شاسی مونوکوک فیبر کربنی به کار رفته در ساخت سان سوئیفت وایولت در کنار یک سیستم تعلیق جلو و عقب آلومینیومی باعث شده است که وزن این خودرو به 380 کیلوگرم کاهش یابد. از دیگر ویژگی‌های برجسته وایولت می‌توان به سبک طراحی آیرودینامیکی منحصر بفرد آن اشاره کرد که ضریب پسا را برای این خودرو به کمتر از 0.2 رسانده است.

سان سوئیفت وایولت

.

منبع: newatlas

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر