;
coinex

قیمت آیفون 8 و آیفون 8 پلاس در ایران ؛ پرچمداران جدید اپل به ایران رسیدند

قیمت آیفون 8 و آیفون 8 پلاس در ایران ؛ پرچمدارن جدید اپل به ایران رسیدند
قیمت آیفون 8 و آیفون 8 پلاس در ایران مشخص شد. البته قیمت های اعلام شده برای این دو دستگاه هنوز به حالت تعادل نرسیده و نوسان قیمت بالایی در بین پرچمداران جدید اپل در بازار ایران دیده می‌شود.

عرضه جهانی آیفون 8 و آیفون 8 پلاس همراه با برخی دیگر از محصولات این کمپانی همچون اپل تی وی 4K و سومین نسل از اپل واچ، در تاریخ 31 شهریور ماه (22 دسامبر) انجام گرفت و تقریبا همزمان با عرضه جهانی آنها، آیفون 8 و آیفون 8 پلاس نیز به بازار ایران وارد شد.

قیمت آیفون 8 و آیفون 8 پلاس در ایران با نوسان قیمتی بالا همراه است

حباب قیمتی آیفون 8 در بازار موبایل ایران به خوبی دیده می‌شود. از ابتدا پیش بینی می‌شد که با وجود قیمت‌های واقعی آیفون 8 و آیفون 8 پلاس و با توجه به هزینه‌های مربوط به ارزش افزوده و همچنین گمرک، این دو دستگاه باقیمتی در حدود 5 تا 7 میلیون تومان به بازار ایران وارد شوند.

اکنون این دو گوشی پرچمدار آیفون با گذشت دو روز از عرضه جهانی آنها، وارد کشورمان شده‌اند. قیمت آیفون 8 در ایران برای نسخه 64 گیگابایتی آن و در هر سه رنگ مختلف، حدود 4 میلیون و پانصد هزار تا 5 میلیون تومان اعلام شده و قیمت آیفون 8 پلاس برای مدل 256 گیگابایتی در بازار ایران محدوده‌ای بین 5.5 تا 7 میلیون تومان دارد.

قیمت آیفون 8 و آیفون 8 پلاس در ایران با نوسان قیمتی بالا همراه است

قیمت آیفون 8 پلاس برای نسخه 64 گیگابایتی آن 5 میلیون و پانصد هزار تا 6 میلیون تومان بوده و نسخه 256 گیگابایتی با قیمتی در حدود 6.5 میلیون تا 7 میلیون تومان معامله می‌شود. همان طور که می‌بینید هنوز هیچ قیمت مشخصی برای آیفون 8 و آیفون 8 پلاس در ایران وجود ندارد.

محدوده قیمتی در بین فروشگاه‌های مختلفی که این دو گوشی جدید را در اختیار دارند، بسیار زیاد است. برخی از فروشگاه‌ها در شبکه اجتماعی خود (کانال‌های تلگرامی و اینستاگرام) اقدام به فروش آیفون 8 و آیفون 8 پلاس کرده‌اند. بالاترین قیمتی که برای خرید آیفون 8 در ایران اعلام شده، حدود 6 میلیون تومان بوده که برای نسخه 256 گیگابایتی آن پرداخت شده و بالاترین مبلغ پرداخت شده برای آیفون 8 پلاس مربوط به نسخه 256 گیگابایتی آن بوده که چیزی در حدود 7.5 میلیون تومان معامله شده است.

قیمت‌ آیفون 8 پلاس و آیفون 8 اپل در ایران کاملا در نوسان است و محدوده قیمتی آن نیز به هیچ عنوان منطقی نیست. برخی منابع خبری در ایران، قیمت‌ها را کمی منطقی‌تر اعلام کرده‌اند. به گفته وب سایت iranjib قیمت نسخه 64 گیگابایتی آیفون 8 در هر سه رنگ آن 4 میلیون و پانصد هزار تومان اعلام شده در حالی که قیمت نسخه 256 گیگابایتی آیفون 8 برای فروش در ایران 5 میلیون چهار صد هزار تومان است.

به همین منوال قیمت‌های اعلام شده برای آیفون 8 پلاس نیز نوسان عجیبی نشان می‌دهد و این نشان از نظارت نداشتن صحیح ارگان‌های مربوطه در بازار موبایل ایران است.

پیش بینی می‌شود که حباب قیمت آیفون 8 در ایران تا یکی دو ماه دیگر نیز ادامه داشته باشد؛ بنابراین برای خرید پرچمداران جدید اپل بهتر است صبور باشید. مسلما در روزهای آینده قیمت آیفون 8 و آیفون 8 پلاس در ایران کمی متعادل‌تر و منطقی‌تر خواهد شد.

نظر شما درباره قیمت آیفون 8 و آیفون 8 پلاس در بازار ایران چیست؟ اگر شما نیز یکی از گوشی‌های جدید اپل را خریداری کرده‌اید، به ما بگویید که برای خرید آن چه مقدار هزینه کرده‌اید؟

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (2 نظر)

    ترجیح میدم سامسونگ رو و صبر میکنم تا چند روز دیگه گلکسی نوت 8 میگیرم که اینهمه امکانات رو برای ایرانیا فراهم کرده. امیدوارم شما هم تحریم کنید اپل رو

    پاسخ

    بااین وضح تحریم های اپل خرید محصولات این شرکت واقعا خیانت به خودمون محسوب میشه. با نخریدن محصولات شرکت باید یه درس درست حسابی بهش داد. من آی پد دارم اما با این ارور 1009 رقبت نمیکنم اصلا صفحشو باز کنم و هیچ برنامه ای نمیتونم دانلود کنم مگر با بدبختی.

    پاسخ