;
coinex

بررسی و مشخصات فنی لامبورگینی هوراکان سوپر تروفئو ایوو مدل سال 2018 میلادی

لامبورگینی هوراکان سوپر تروفئو ایوو

لامبورگینی هوراکان سوپر تروفئو ایوو (Lamborghini Huracan Super Trofeo Evo) مدل سال 2018 میلادی ، نمونه‌ای است تغییر یافته و به روز شده از مدل خیابانی هوراکان که با توجه به قابلیت‌های فنی بسیار بالا و ظاهر جنگجوی خود در سال آینده میلادی (سال 2018 میلادی) به رقابت با خودروهایی چون فراری 488 خواهد پرداخت.

لامبورگینی هوراکان سوپر تروفئو

در سال 2014 میلادی و در خلال همایش Monterey Car Week در ایالت کالیفرنیا (California) ایالات متحده آمریکا، شرکت لامبورگینی از یک مدل بهینه سازی شده از لامبورگینی هوراکان استاندارد رونمایی کرد. این خودرو که لامبورگینی هوراکان LP620-2 سوپر تروفئو نام داشت، یک خودروی بسیار پرقدرت و مخصوص مسابقه بود که با توجه به قیمت مناسب در قبال کارایی بسیار بالا، نمونه مناسبی برای مسابقات اتومبیل رانی GT3 به حساب می‌آمد.

لامبورگینی هوراکان سوپر تروفئو با فروشی معادل 150 دستگاه در سه سال توانست نمونه موفقی لقب گرفته و راهی پیست های مسابقه در آسیا، خاور میانه، اروپا و آمریکای شمالی گردد. شرکت لامبورگینی برای سال 2018 میلادی و در یک رویداد ویژه از یک نمونه جدید و بهینه سازی شده از این خودرو رونمایی کرد. لابورگینی هوراکان سوپر تروفئو ایوو در کنار لذت رانندگی موجود در نمونه قبلی، با ایجاد تغییراتی در بخش بدنه به منظور بهبود قابلیت های آئرودینامیکی و تجهیز به امکاناتی جدید در بخش ایمنی خودرو، نمونه قابل تامل بوده که در ادامه به بررسی آن خواهیم پرداخت.

لامبورگینی هوراکان سوپر تروفئو ایوو

همانطور که انتظار می رود در ساخت بدنه لامبورگینی هوراکان سوپر تروفئو ایوو از الیاف فیبر کربن استفاده زیادی شده که این امر موجب پایین تر آمدن وزن خالص خودرو شده است. بر اساس گفته های جیورجیو سانا (Giorgio Sanna) مدیر عامل این شکت، مهم ترین ویژگی نمونه جدید لامبورگینی هوراکان سوپر تروفئو ایوو تغییرات ظاهری و بدنه آن بوده که توسط مهندسان این شرکت مورد بازنگری اساسی قرار گرفته است.

هدف اصلی این تغییرات نیز بر اساس گفته های وی تولید بیشترین نیروی عمودی (Downforce) مانند نمونه گذشته و ارائه بیشترین قابلیت های آئرودینامیکی و کمترین مقاومت در برابر فشار هوا در سرعت های بالای این خودرو بوده که منجر به پایداری بیشتر لامبورگینی هوراکان سوپر تروفئو ایوو بر روی سطح پیست به خصوص در خصوص پایداری بخش عقبی خودرو در هنگام عبور از پیچ های پیست با سرعت های بالا خواهد شد.

تجهیزات اضافه شده : ورودی هوا و باله عقب جدید

ورودی های هوای تعبیه شده در سقف نیز بهینه سازی شده و موجب افزایش سه درصدی خداکثر گشتاور تولیدی می شوند. این ورودی علاوه بر کمک به کاهش دمای موتور و فراهم کرن اکسیژن مورد نیاز برای احتراق، موجب شده که طراحی بخش عقبی خودرو نیز دچار تغییراتی شده و نمایی زیبا تر به خود گیرد. گلگیرهای جلویی از طراحی تیزتری برخوردار شده و ضریب درگ پایین تری را برای این خودرو فراهم می کنند.

در انتهای لامبورگینی هوراکان سوپر تروفئو ایوو نیز باله عقبی (Spoiler) ساخته شده از آلومینیوم قابل تنظیم این خودرو وجود داشته که با توجه به عرض بیشتر، با وجود کاهش نیروی عمودی وارد بر خودرو، هیچ فشار اضافه ای را بر خودرو تحمیل منی کند. بخش های جانبی این باله نیز نسبت به مدل قبلی بزرگ تر و عریض تر شده است. تمامی این تغییرات موجب شده که ضریب درگ این خودرو نسبت به نمونه قبلی با کاهش 8 درصدی روبرو شود.

با توجه به این مساله که با وجود این تغییر نیروی عمودی وارد بر خودرو تغییری نکرده، این رقم عدد بسیار مناسبی به حساب می آید. البته بر اساس اعلام شرکت لامبورگینی، مالکان مدل های قبلی لامبورگینی هوراکان سوپر تروفئو ایوو نیز قابلیت تعویض بدنه خودروی خود را با این کیت بدنه جدید خواهند داشت. لامبورگینی هوراکان سوپر تروفئو ایوو که در کنفرانس خبری این رویداد به نمایش گذاشته شد، یک نمونه به رنگ خاکستری بود که با تزئیناتی به رنگ زرد، مزین شده بود.

طراحی داخلی و کابین

کابین لامبورگینی هوراکان سوپر تروفئو ایوو صرفا برای استفاده به عنوان یک خودروی مسابقه ای طراحی شده و تمامی ملزومات و ادوات تزئینی و رفاهی به منظور کاهش هر چه بیشتر وزن، حذف شده اند. صفحه نمایش لمسی و سیستم اطلاعاتی/سرگرمی (Infotainment) و پوشش های مرغوب صندلی ها و ادوات داخلی نیز شامل این جراحی شده اند.

راننده در داخل صندلی های اسپرت و مسابقه ای با ارتفاع بسیار کم ساخت شرکت OMP قرار گرفته و بر روی فرمان اسپرت آن دکمه هایی برای تنظیم وضعیت و عملکرد خودرو از قبیل تنظیمات پیشرانه و سیستم تعلیق تعبیه شده است. در بخش پشتی فرمان نیز بخش پشت آمپر لامبورگینی هوراکان سوپر تروفئو ایوو قرار گرفته که از یک صفحه دیجیتال ساخته شده است. در داخل کابین نیز اتصالات فلیزی (Roll Cage) نصب شده که به تامین ایمنی راننده می پردازد.

موتور و پیشرانه

پیشرانه استفاده شده در لامبورگینی هوراکان سوپر تروفئو ایوو یک نمونه بهینه سازی شده از موتور 10 سیلندر خورجینی 5.2 لیتری تنفس طبیعی (بدون استفاده از سیستم توربوشارژر) به حجم دقیق 5.204 سسی سی بوده که توانایی تولید نیرویی معادل 620 اسب بخار را در دور موتور 8.250 RPM دارد. این نیرو نیز بر خلاف نمونه استاندارد و عادی این خودرو که از یک جعبه دنده 7 سرعته دو کلاچه سود می برد، توسط یک جعبه دنده 6 سرعته دستی XTrac سکوئنشیال (تغییر دنده به صورت پلکانی بدون قابلیت انتخاب یک دنده خاص) به جرخ های عقبی (RWD) منتقل می گردد.

حداکثر لامبورگینی هوراکان سوپر تروفئو ایوو به صورت الکتریکی و بر اساس قوانین مسابقه به رقم 174 مایل در ساعت (معادل 280 کیلومتر در ساعت) محدود شده که رقمی پایین تر از حداکثر سرعت 200 مایلی (معادل 321 کیلومتر در ساعت) موجود در نمونه استاندارد و عادی این خودرو است. لامبورگینی هوراکان سوپر تروفئو ایوو برای رسیدن به سراعت 100 کیلومتر در ساعت از حالت سکون تنها به زمانی معادل 2.4 ثانیه نیاز دارد.

سیستم اگزوز لامبورگینی هوراکان سوپر تروفئو ایوو

از دیگر به روز رسانی های موجود در لامبورگینی هوراکان سوپر تروفئو ایوو می توان به تغییر سیستم خروجی اگزوز اشاره کرد که با تغییر مکان قرار گیری کاتالیزور ، میزان خروجی گازهای تولید شده را افزایش داده و با کاهش دمای آن، راندمان کلی پیشرانه را بالا می برد. تمامی این بهینه سازی ها موجب شده که لامبورگینی هوراکان سوپر تروفئو ایوو زمان طی پیست مسابقه مونزا (Monza) را در زمانی 1.5 ثانیه سریعتر از مدل قبلی طی نموده و رکورد 1 دقیقه و 46.3 ثانیه را به نام خود ثبت نماید.

شاسی و هندلینگ

بدون شک، نقطه عطف لامبورگینی هوراکان سوپر تروفئو ایوو استفاده از مواد اولیه با پایین ترین وزن ممکن بوده و در هر نقطه ای که امکان بکارگیری الیاف فیبر کربن وجود داشت، از این ماده مقاوم و سبک وزن استفاده شده است. برای افزایش بیشتر قابلیت ها، سیستم فرمان لامبورگینی هوراکان سوپر تروفئو ایوو نیز به یک طراحی جدید مجهز شده که بیشترین کارایی، زمان عکس العمل و دقت لازم را برای راننده فراهم می کند.

از سیستم های کمکی رانندگی موجود در لامبورگینی هوراکان سوپر تروفئو ایوو می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • سیستم ترمزهای ضد قفل (ABS) ساخت شرکت بوش (Bosch)
  • سیستم کنترل کشش (Traction Control) ساخت شرکت موتک (Motec)

این سیستم ها کمک زیادی به پایین آوردن زمان طی پیست نموده و به وسیله دکمه های تعبیه شده بر روی فرمان کنترل می گردد. از تجهیزات و امکانات لامبورگینی هوراکان سوپر تروفئو ایوو می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • رینگ های اسپرت 18 اینچی با پهنای 11 اینچ در بخش جلویی
  • رینگ های اسپرت 18 اینچی با پهنای 12 اینچ در بخش عقبی
  • تایرهای ساخت شرکت پیرلی با سایز 305/660-DH در جلو و 315/680-DH در عقب
  • استفاده از لامپ های LED در چراغ های عقبی و جلویی
  • تنظیم مدل رانندگی و سیستم کنترل کشش (TC) در 9 مدل مختلف

قیمت در بازارهای جهانی

لامبورگینی هوراکان سوپر تروفئو ایوو قرار است که با قیمتی معادل 295.000 دلار (معادل 1 میلیارد و 150 میلیون تومان با احتساب دلار 3.900 تومانی در زمان نگارش) در بازار ایالات متحده و 235.000 یورو (معادل 1 میلیارد و 100 میلیون تومان با احتساب یوروی 4.700 تومانی در زمان نگارش) در بازار اروپا و آسیا به فروش برسد.

زمان عرضه

بر اساس اعلام بخش مسابقه ای شرکت لامبورگینی، Lamborghini Squadra Corse این خودرو در بهار سال آینده میلادی (سال 2018 میلادی) در دسترس علاقمندان قرار خواهد گرفت.

رقبا در بازارهای جهانی

از رقبای اصلی لامبورگینی هوراکان سوپر تروفئو ایوو مدل سال 2018 میلادی می توان به نمونه های فهرست زیر اشاره کرد:

  • فراری 488 Challenge
  • پورشه 911 GT3 Cup

فراری 488 Challenge

فراری 488 Challenge اشاره کرد که قرار است سال آینده، جایگزین مدل 458 گردد. این خودرو با استفاده از موتور 8 سیلندر خورجینی (V8) مجهز به سیستم توربوشارژر دوبل (Twin Turbo) خود با حجم 3.9 لیتر، توانایی تولید نیرویی معادل 661 اسب بخار و حداکثر گشتاور تولیدی 561 پاوند بر فوت (معادل 760 نیوتون متر) را دارد.

این نیروی تولیدی نیز توسط یک جعبه دنده 7 سرعته دو کلاچه با تکنولوژی خودروهای فرمول 1 به چرخ های عقبی منتقل می گردد. قیمت فراری 488 Challenge بر اساس اعلام شرکت سازنده چیزی در حدود 300.000 دلار (معادل 1 میلیارد و 170 میلیون تومان) خواهد بود.

پورشه 911 GT3 Cup

پورشه نیز با مسابقات اتومبیل رانی بیگانه نبوده و مدل 911 GT3 Cup این شرکت، یکی از مدعیان این بخش است. این خودرو از یک موتور 6 سیلندر خطی 3.8 لیتری استفاده کرده که نیرویی معادل 460 اسب بخار را در اختیار راننده قرار می دهد. این نیرو نیز توسط یک جعبه دنده 6 سرعته دستی سکوئنشیال به چرخ های عقبی منتقل می گردد.

پورشه 911 GT3 Cup از دو نمونه ذکر شده ارزان تر بوده و با قیمتی در حدود 213.000 دلار (معادل 830 میلیون تومان) در اختیار علاقمندان خودرو های مسابقه ای قرار می گیرد.

مشخصات فنی لامبورگینی هوراکان سوپر تروفئو ایوو در یک نگاه

حجم موتور (سی. سی.) 5.204
تعداد سیلندر. 10 تنفس طبیعی.
قدرت موتور (اسب بخار) 620
گشتاور (نیوتون. متر.) 600
گیربکس 6 سرعته دستی.
مصرف سوخت  (شهر) .
مصرف سوخت (بزرگراه) .
مصرف سوخت (ترکیبی) .
شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت 2.4
حداکثر سرعت (کیلومتر در ساعت) 280 (محدود شده.)
طول ﴿میلیمتر.﴾ 4.653
پهنا ﴿میلیمتر.﴾ .
ارتفاع ﴿میلیمتر.﴾ .
فاصله دو محور ﴿میلیمتر.﴾ 2.620
ارتفاع از زمین ﴿میلیمتر.﴾ .
وزن ﴿کیلوگرم.﴾ کمتر از 1.600
قیمت پایه (میلیارد تومان) 1.1

گالری تصاویر لامبورگینی هوراکان سوپر تروفئو ایوو

منبع : Topspeed

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر