;
coinex

دانشگاه امیرکبیر در مسابقات ریزپرنده در کشور فرانسه موفق به کسب رتبه نخست شد

دانشگاه امیرکبیر در مسابقات ریزپرنده مقام اول را کسب کرد.

در مسابقات ریزپرنده که در کشور فرانسه برگزار شد، تیم ارسالی دانشگاه صنعتی امیرکبیر موفق شد تا در بخش چالش مجازی (VIRTUAL CHALLENGE) مقام نخست را از آن خود نماید.

برگزاری مسابقه ریزپرنده در فرانسه

مسابقات بین‌المللی ریزپرنده از سوی دانشگاه ISAE و با همکاری دانشگاه ENAC برگزار گردید. این مسابقات از روز دوشنبه، 18 سپتامبر  برابر با 27 شهریور آغاز شد و تا پنج‌شنبه 21 سپتامبر برابر با30 شهریور، در شهر تولوز فرانسه ادامه داشت. دو روز اول مسابقات ریزپرنده به ارائه مقاله در کنفرانس اختصاص داشت و تیم AUTMAV دانشگاه صنعتی امیرکبیر در بخش کنفرانس نیز دو مقاله تحویل داده بود که پذیرفته شدند.

از سال 2011، تیم ریزپرنده دانشگاه صنعتی امیرکبیر هر ساله در این مسابقات شرکت می‌کند و مقام‌های متعددی را نیز کسب می‌کند. از سوی کمیته برگزارکننده این مسابقات در سال جاری، چند بورسیه ثبت‌نام نیز به این تیم اعطا گشت. در این مسابقات حدود 25 تیم دانشگاهی از کشورهای مختلف ایران، استرالیا، برزیل، چین، آلمان، انگلیس، هند، مکزیک، سنگاپور و چند کشور اروپایی دگر شرکت داشتند. یکی از اهداف مهم برگزاری این مسابقات آزمایش کردن راه حل‌های فنی جدید، توسط تیم‌های تحقیقاتی دانشگاه‌ها بود.

اعضای تیم ارسالی دانشگاه صنعتی امیرکبیر

تیم AUTMAV دانشگاه صنعتی امیرکبیر به سرپرستی دکتر ابوالقاسم نقاش، عضو هیات علمی دانشگاه در این مسابقات شرکت کرد. از افراد این تیم نیز، می‌توان به سعید مظفری، محمدحسین کاظمی، حجت میرتاج‌الدینی، علی جامعی،‌ شهاب ستونی، علیرضا محمدی‌فرد، ساجد افضلی، محمد صادق آل اسحاق از دانشجویان دوره کارشناسی هوافضا، احمد رجایی‌زاده از دانشجویان دوره کارشناسی ارشد رشته هوافضا و حمیدرضا نعمتی از دانشجویان فوق دکترای هوافضا و امیرحسین حاجی شیخی از دانشجویان دوره کارشناسی علوم کامپیوتر اشاره کرد.

بخش‌های مختلف مسابقه

بخش‌های متداول این دوره از مسابقات ریزپرنده فرانسه شامل، داخل سالن (indoor) و فضای آزاد (outdoor) بود و علاوه بر آنها بخش‌های دیگری چون Drone Parade (پرواز هماهنگ ریز پرنده‌ها)، Virtual Challleng  (چالش مجازی)، Record Breaking (شکستن رکورد)، Treasure Hunt Challenge  (کشف گنجینه) نیز وجود داشت. این مسابقات سال آینده در شهر ملبورن استرالیا  برگزار خواهد شد.

.

منبع: isna

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر