;
coinex

تست‌های اولیه تاکسی پرنده خودران در دبی آغاز شد [تماشا کنید]

تاکسی پرنده خودران آینده صنعت حمل و نقل دبی را دگرگون خواهد کرد. این تاکسی‌های پرنده خودران که به اختصار AAT نامیده می‌شوند، اولین سرویس تاکسی های پرنده خودران در جهان خواهند بود.

AAT با محیط زیست بسیار سازگار بوده و تنها از نیروی پیشرانه برق استفاده خواهد کرد. نمونه اولیه از این تاکسی پرنده توانست به مدت 30 دقیقه با سرعت 50 کلیومتر بر ساعت پرواز کند. حداکثر سرعت این وسیله نقلیه خودران پرنده 100 کیلومتر بر ساعت است.

تاکسی پرنده خودران (AAT) چیزی در حدود دو متر ارتفاع دارد و توسط سازنده آلمانی Volocopter ساخته شده است. این تاکسی‌های پرنده دارای سیستم چتر نجات اضطراری و 9 سیستم باتری مستقل هستند. سازندگان ادعا می‌کنند که هر باتری برای شارژ کامل چیزی در حدود دو ساعت زمان نیاز دارد، اما در محصول نهایی این زمان به طور قابل توجهی کاهش خواهد یافت.

تاکسی پرنده خودران (AAT)

AAT از طریق اپلیکیشنی در گوشی‌های هوشمند اجازه می‌دهد تا کاربران پروازهای خود را رزرو کرده و مسیرهای خود را ردیابی کنند. دولت دبی می‌گوید که در طی پنج سال آینده با اداره حمل و نقل دبی و مقامات کشور امارات و همچنین شهرداری‌ها برای توسعه قوانین و مقررات مربوط به پرواز تاکسی‌های خودران پرنده همکاری خواهد کرد.

در طول این مدت، پروازهای آزمایشی زیادی انجام خواهد شد و شرکت آمریکایی JDA Aviation مدیریت و نظارت بر مسایل ایمنی آن را بر عهده خواهد داشت. دبی قصد دارد تا سال 2030 چیزی در حدود یک چهارم از تمامی سفرهای سالیانه خود را به حمل و نقل سیستم‌های خودران اختصاص دهد. این موضوع می‌تواند دبی را بیش از پیش در کانون توجه قرار دهد.

.

منبع: theverge

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر