;
coinex

سامسونگ دیسپلی عرضه کننده اصلی نمایشگرهای OLED انعطاف پذیر لقب گرفت!

سامسونگ دیسپلی عرضه کننده اصلی نمایشگرهای OLED انعطاف پذیر لقب گرفت!سامسونگ دیسپلی بازار نمایشگرهای OLED انعطاف پذیر را در 3 ماهه دوم سال 2017 به دست گرفت و هنوز هم تامین کننده اصلی این قطعات در بازار محسوب می‌شود.

اطلاعات جمع آوری شده توسط یک شرکت انگلیسی به نام آی اچ اس مارکیت (IHS Markit) از این امر حکایت می‌کنند که سامسونگ دیسپلی (Samsung Display) در طول بازه زمانی سه ماهه دوم سال میلادی جاری (12 فروردین تا 9 تیر 96) در عرضه 32 درصد از نمایشگرهای اندازه کوچک و متوسط OLED در سطح جهان دست داشته و توانسته است از فروش این نمایشگرها 3.92 میلیارد دلار درآمد کسب کند؛ آمار موجود نشان می‌دهد که شرکت ژاپنی جی دی آی (JDI) در این بازه زمانی با عرضه 15 درصد از نمایشگرهای فوق در سطح جهان درآمدی معادل 1.86 میلیارد دلار را کسب کرده و مقام دوم را در این زمینه به خود اختصاص داده است. طبق اطلاعات منتشر شده، بعد از این دو شرکت درآمد ال جی دیسپلی (LG Display) با عرضه 9.7 درصد از نمایشگرهای OLED در بازار جهانی معادل 1.19 میلیارد دلار بوده است.

اطلاعات موجود نشان می‌دهند که بازار نمایشگرهای OLED انعطاف پذیر در سه ماهه دوم سال 2017 معادل 132 درصد رشده داشته و هنوز هم با سرعت نسبتا زیادی در حال گسترش است. منابع خبری گفته‌اند که سازندگان این قطعات توانسته‌اند در طول این سه ماه با فروش این نمایشگرها در مجموع 2 میلیارد دلار درآمد داشته باشند؛ این رقم در مقایسه با بازار 886 میلیون دلاری سال 2016 میلادی از یک رشد بسیار گسترده در زمینه فروش این قطعات حکایت می‌کند.

جالب است بدانید نمایشگرهای اندازه کوچک و متوسط OLED تنها در صنعت گوشی سازی مورد استفاده قرار نمی‌گیرند اما این صنعت به دلیل ارائه طرح‌های جدید در زمینه طراحی گوشی‌های هوشمند بزرگ‌ترین مصرف کننده این سخت افزارها محسوب می‌شود.

منتقدان گفته‌اند که شرکت سامسونگ الکترونیکس (Samsung Electronics) در سال 2017 میلادی با عرضه خانواده گوشی‌های گلکسی اس 8 و سپس مدل گلکسی نوت 8 در زمینه گسترش استفاده از نمایشگرهای بدون حاشیه پیشتاز بوده است؛ ظاهرا بعد از این سازنده ال جی الکترونیکس (LG Electronics) با عرضه گوشی‌های جی 6 و وی 30 و راه اندازی خط تولید گوشی‌های میان رده کیو 6 جایگاه دوم را در این بازار از آن خود کرده است؛ البته باید به این نکته هم اشاره کرد که استفاده از این نمایشگرها توسط شرکت‌های گوشی سازی چینی و اپل هم در افزایش عرضه نمایشگرهای OLED تاثیر داشته است.

رویکردی که هم اکنون در جریان است در آینده‌ای نزدیک متوقف نمی‌شود زیرا تقریبا همه سازندگان به استفاده از نمایشگرهای بدون حاشیه در ساخت گوشی‌های خود روی آورده‌اند با وجود این باید منتظر ماند و دید که آیا سامسونگ هنوز می‌تواند به واسطه مقدار سرمایه گذاری خود در این زمینه برتری را همچنان حفظ کند یا این که ال جی به تامین کننده اصلی نمایشگرهای OLED تبدیل می‌شود زیرا این سازنده تصمیم گرفته است که با قدرت و عزم بیشتری در این صنعت ایفای نقش کند.

.

منبع: androidheadlines

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر