;
coinex

مسدودسازی واتساپ در چین؛ کاربران چینی به دنبال یک پلتفرم جدید!

مسدودسازی واتساپ بالاخره در چین شروع شد؛ کاربران چینی به دنبال یک پلت فرم جدید!
مسدودسازی واتساپ مسنجر، بزرگ‌ترین پلتفرم پیام رسانی جهان در چین که بزرگ‌ترین بازار فروش و عرضه گوشی‌های هوشمند است، بالاخره اتفاق افتاد.

چین با مسدودسازی دسترسی مردمش به سرویس‌های آنلاین، غریبه نیست و به نظر می‌رسد که این بار قرعه به نام نرم افزار محبوب پیام رسان واتساپ (Whatsapp) افتاده است. این نرم افزار که در تملک فیس بوک (Facebook) قرار دارد، چند وقت پیش به طور نسبی در کشور چین مسدود شده بود؛ اما به تازگی دولت این کشور آن را به طور کامل مسدود کرده است.

سرویس‌های آنلاین متعددی وجود دارند که روزانه بدون هیچ محدودیتی در اکثر نقاط جهان مورد استفاده قرار می‌گیرند، ولی کاربران چینی اجازه استفاده از آن‌ها را ندارند. فیس بوک، توییتر (Twitter)، تعداد زیادی از خدمات گوگل و ویکی پدیا (Wikipedia) تنها تعداد محدودی از خدماتی هستند که چین آن‌ها را مسدود کرده و حال واتساپ هم به این لیست اضافه شده است.

مسدودسازی واتساپ اگرچه به طور نسبی در گذشته باعث شده بود که کاربران چینی نتوانند از بعضی قابلیت‌های این پلتفرم پیام رسان مثل تماس تصویری آن استفاده کنند؛ اما هم اکنون تمامی قابلیت‌های واتساپ ممنوع شده است. خبرگزاری نیویورک تایمز (New York Times) گفته است که احتمالا فناوری پیشرفته واتساپ در اعمال رمزگذاری دو طرفه بر روی پیام‌های کاربران، توجه سیاست سانسورسازی چین را به خود جلب کرده است؛ زیرا رمزگذاری دو طرفه پیام در این سرویس باعث می‌شود که واتساپ نتواند به تقاضای دولت چین، محتوای ارتباط بین کاربران را فاش کند.

مسدودسازی واتساپ باعث می‌شود که بسیاری از کاربران چینی برای ارسال پیام‌های خود از یک سرویس محلی به نام وی چت (WeChat) که توسط یک شرکت بسیار بزرگ چینی به نام تنسنت (Tencent) اداره می‌شود، استفاده کنند. فیسبوک هنوز در رابطه با این اقدام دولت چین نظری نداده است، اما می‌توان انتظار داشت که این شرکت به زودی مطالبی را در این رابطه بیان کند.

.

منبع: ubergizmo

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر