;
coinex

آیا اپل بهترین تولید کننده ساعت در جهان است؟

آیا اپل بهترین تولید کننده ساعت در جهان است؟

مدیرعامل اپل تیم کوک به تازگی مدعی شده که اپل برترین تولیدکننده‌ی ساعت در جهان است. شاید پذیرش این صحبت کار راحتی نباشد اما اکنون بررسی اطلاعات به دست آمده از فروش اپل واچ نیز صحت این ادعا را تایید می‌کند.

کمپانی بزرگ رولکس در سال 2016، 4.7 میلیارد دلار درآمد داشته، این شرکت 1 میلیون ساعت به فروش رسانده که قیمت متوسط این محصولات چهار هزار و هفتصد دلار بوده است. اما تخمین زده می‌شود که در دوازده ماه گذشته اپل 15 میلیون اپل واچ را به فروش رسانده که درآمد 4.9 میلیارد دلاری برای این شرکت به همراه داشته، اما قیمت متوسط ساعت‌های هوشمند اپل تنها 330 دلار بوده است.

از زمان عرضه‌ی ساعت هوشمند اپل واچ در سال 2015 تحقیقات نشان می‌دهند که اپل 33 میلیون ساعت به فروش رسانده که 12 میلیارد دلار از این طریق درآمد داشته است. کمپانی رولکس که در سال 1905 تاسیس شده از همان زمان همچنان به فروش ساعت‌های آنالوگ ادامه داده و اکنون سیاست فروش کمتر از ساعت‌های مچی گران‌قیمت‌تر را ترجیح می‌دهد.

در حالی که رولکس برترین برند ساعت غیر هوشمند در جهان به شمار می‌رود، اما جالب اینجاست که اپل با پشت سر گذاشتن رولکس در واقع موفق شده دیگر کمپانی‌های تولیدکننده ساعت مچی در جهان از جمله: سیکو، کاسیو و تایمکس را نیز شکست دهد و این پایان ماجرا نیست. اپل واچ به یک ابزار مهم کنترل کننده‌ی سلامتی در سراسر جهان تبدیل شده و اگر اپل در آینده موفق شود امکان کنترل غیر تهاجمی قند خون به صورت 24 ساعته را نیز به محصولات آینده‌ی خود بیافزاید، آن وقت شرایط برای تولیدکنندگان ساعت‌های آنالوگ از این هم دشوارتر خواهد شد.

اپل معمولا در مورد ارقام دقیق فروش و سودی که کسب کرده اظهار نظر نمی‌کند اما اکنون آمار و ارقام نشان می‌دهند که اپل واچ نه تنها یک محصول شکست خورده نیست، بلکه یک موفقیت بی‌نظیر برای کوپرتینویی‌ها محسوب می‌شود.

تخمین زده شده که از سال 2015 تا کنون 33 میلیون اپل واچ به فروش رسیده است
آمار فروش اپل واچ

منبع: phonearena

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر