;
coinex

اپل نحوه عملکرد فیس آی دی ، جایگزین تاچ آی دی را به طور کامل شرح داد!

اپل نحوه عملکرد فیس آی دی ، جایگزین تاچ آی دی ، را به طور کامل شرح داد!

نحوه عملکرد فیس آی دی برای بسیاری از کاربران گوشی‌های آیفون و سایر افراد سوال بوده به همین دلیل اپل اخیرا توضیحاتی را در این رابطه ارائه کرده که در ادامه به بررسی و اشاره به آنها خواهیم پرداخت.

فناوری فیس آی دی (Face ID) اپل می‌تواند برگ برنده یا سکوی سقوط آیفون ایکس باشد؛ این فناوری به عنوان جایگزین فناوری تاچ آی دی (Touch ID) معرفی شده است به همین دلیل باید دقت و مزایای بیشتری داشته باشد. با وجود این تا دیروز هنوز هیچ مطلب جامعی در رابطه با نحوه عملکرد فیس آی دی به عنوان یک توضیح شفاف منتشر نشده بود از این رو اپل امروز یک متن تشریحی کامل را در رابطه با همه ویژگی‌های فیس آی دی در فضای مجازی قرار داد.

توضیحات مرتبط با نحوه عملکرد فیس آی دی در پورتال امنیت و حریم خصوص جدید سازنده مشهور آمریکایی منتشر شده و بهتر است بدانید که اولین مطلبی که در آن مورد اشاره قرار گرفته این است که فناوری فیس آی دی اطلاعات صورت کاربران را در سیستم ذخیره ابری قرار نمی‌دهد بلکه در گوشی کاربر ذخیره می کند. اپل در این رابطه گفته است که فناوری فیس آی دی چهره کاربر را اسکن می‌کند و اطلاعاتی نسبی از آن را در گوشی نگه می‌دارد تا حتی در صورتی که یک هکر توانست گوشی کاربر را هک کند، نتواند به کمک آن اطلاعات به طور کامل تصویر صورت کاربر را بازسازی کند.

نکته دیگری که در رابطه با نحوه عملکرد فیس آی دی کنجکاوی کاربران را برانگیخته این است که این فناوری چگونه می‌تواند با گذشت زمان خود را بروزرسانی کند و با تغییراتی که در چهره کاربر رخ می‌دهد، وفق دهد. اپل در این رابطه توضیح زیر را ارائه کرده است:

“نحوه عملکرد فیس آی دی به این صورت است که این فناوری برای این که بتواند روند باز کردن قفل گوشی را بهبود بخشد و همچنین خود را با تغییراتی که در صورت کاربر ایجاد می‌شود، وفق دهد، با گذشت زمان اطلاعات ذخیره شده در رابطه با مختصات ریاضیاتی صورت کاربر را بروزرسانی می‌کند. فیس آی دی بعد از هر بار موفق باز کردن قفل گوشی، در صورتی که کیفیت اطلاعات ریاضیاتی تصویر صورت مناسب باشد، از آن اطلاعات استفاده می‌کند تا برای چند دفعه محدود دیگر هم از اطلاعات ذخیره شده استفاده کند تا زمانی که این اطلاعات دیگر قابل استفاده نباشند.

به طور معکوس، اگر که فیس آی دی نتواند هویت کاربر اصلی خود را تشخیص دهد اما کیفیت دریافت شده توسط این سیستم بیشتر از یک حد معین باشد و کاربر بلافاصله بعد از عدم باز شدن قفل گوشی توسط فیس آی دی رمز تعیین شده خود را وارد کند، فیس آی دی دوباره یک تصویر جدید از صورت کاربر می‌گیرد و به واسطه آن تصویر اطلاعات قبلی خود را بروزرسانی می‌کند. این اطلاعات دوباره برای چند بار محدود و تا دفعه بعدی که مختصات جدید صورت با اطلاعات موجود در گوشی تطابق پیدا نکند، مورد استفاده قرار می‌گیرند. این فرآیند بروزرسانی فیس آی دی را قادر می‌سازد تا خود را با تغییراتی که در اثر اعمال آرایش یا رشد مو بر روی صورت رخ می‌دهند، وفق دهد و از طرف دیگر دقت خود را نیز در باز کردن قفل گوشی بهبود بخشد.”

سوال مهم دیگری که اپل در رابطه با نحوه عملکرد فیس آی دی به آن پاسخ داده این است که چگونه این امکان وجود دارد که یک کاربر دیگر نتواند با استفاده از سیستم فیس آی دی صورت کاربر اصلی گوشی را اسکن و قفل گوشی را باز کند؟ اپل در پاسخ به این سوال گفته است که کاربر برای این که بتواند با استفاده از فیس آی قفل گوشی خود را باز کند باید مستقیما با چشمان باز به گوشی نگاه کند اما محدودیتی که در این رابطه وجود دارد و باید نسبت به آن مطلع باشید این است که سیستم امنیتی جدید اپل سرعت بسیار بالایی دارد به همین دلیل می‌تواند با دریافت یک نیم نگاه کوتاه از طرف کاربر هم قفل گوشی را باز کند؛ اپل برای این که از سوء استفاده کردن سارقان از این ویژگی جلوگیری کند، این امکان را فراهم کرده است که کاربر بتواند با فشار دادن کلیدهای قرار گرفته در دیواره جانبی گوشی، آیفون را در حالت خاموش شدن قرار دهد و از این طریق قابلیت فیس آی دی را غیر فعال کند.

اپل در رابطه با نحوه عملکرد فیس آی دی در هنگام استفاده از آن برای انجام پرداخت از طریق سیستم اپل پی (Apple Pay) گفته است که کاربر برای انجام دادن این فرآیند باید قبل از استفاده از گوشی در ترمینال علاوه بر این که به گوشی نگاه کند، دو بار کلید پاور گوشی را نیز فشار دهد.

.

منبع: phonearena

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر