coinex
otetmarket
راهنمای خرید تکراتو

رتبه 18 علمی ایران در جهان ؛ انجام پروژه مشترک را با کشورهای خارجی

رتبه 18 علمی ایران در جهان ؛ انجام پروژه مشترک را با کشورهای خارجی

مدیرکل حوزه وزارتی و مشاور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، از رتبه 18 علمی ایران در جهان خبر داد. وی در ادامه اعلام نمود که تاکنون شرکت‌های‌دانش‌بنیان و واحدهای فناور توانسته‌اند تا بیش از 235 پروژه مشترک را با کشورهای خارجی به انجام رسانند.

خرید بلیط هواپیما

در آیین آغاز سال تحصیلی جدید دانشگاه دامغان، دکتر فریدون سخن گفت و به آمار جمعیت دانشجویی کشور و ظرفیت دانشگاه‌ها اشاره نمود. وی در ادامه بر انجام عالیت‌های علمی پژوهشی دانشجویان و اعضای هیئت علمی، به ویژه در شرکت‌های دانش‌بنیان و پارک‌های علم و فناوری تاکید کرد. به گفته وی در کشور چیزی حدود ۳۹ پارک علم و فناوری وجود دارد که این پارک‌ها توانسته‌اند تاکنون حدود ۲۱۵ میلیون ریال صادرات را به انجام دهند. دکتر فریدون به توان و ظرفیت‌های خوب حوزه آموزش عالی کشور اشاره کرد و ادامه داد که از ابتدای دولت یازدهم، در سطح دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی، دو میلیون و ۵۰۰ هزار متر مربع پروژه عمرانی آغاز شده که تا کنون نیز دو میلیون مترمربع از این میزان تکمیل شده و به بهره برداری رسیده است.

دستیابی به موفقیت با ارتباط صنعت و دانشگاه

مشاور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در ادامه به شکل‌گیری دانشگاه‌های صنعتی در کشور نیز اشاره نمود و ادامه داد که این دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی باید بتوانند با تلاشی مضاعف، چرخه علمی را به ثروت تبدیل نمایند. وی شتاب دادن به رشد و توسعه کیفی در مراکز آموزش عالی را، از مهم ترین برنامه‌های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری دانست و اعلام کرد که امروزه موفقیت در عرصه‌های علمی از طریق ارتباط صنعت و دانشگاه به دست می‌آید. مشاور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری تاکید نمود که لازم است تا صنعت و دانشگاه با هم در عرصه‌های علمی رقابت کنند و برای این امر مهم لازم است تا ارتباط بین این دو بخش، بیش از پیش تقویت گردد.

دکتر عبدالعلی بصیری، رئیس دانشگاه دامغان نیز در این مراسم حضور داشت و آغاز سال تحصیلی 97-96 را مصادف با ماه سرشار از عبرت و پیام محرم و هفته شکوهمند دفاع مقـدس اعلام نمود. وی این آغاز را سرشار از شگفتـی‌های ناب انسانـی، حماسه و دفـاع، ایثـار و شهادت دانست و ادامه داد که شهدای گرانقدر اسلام از عاشورا تا دفاع مقدس، با انتخابی آگاهانه و مسئولانه، راه و رسم سربلندی را به ما آموختند.

دکتر بصیری در ادامه در مورد رتبه 18 علمی ایران در جهان سخن گفت و همچنین گزارشی از فعالیت‌ها، ظرفیت‌ها و توانایی‌های دانشگاه دامغان را ارائه نمود و از اینکه سال تحصیلی جدید با همت اعضای هیئت علمی، کارکنان و دانشجویان با موفقیت‌های بیشتری همراه خواهد بود، ابراز امیدواری کرد. حجت الاسلام محمد فدایی، مسئول دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه نیز، به همزمانی این مناسبت‌ها و آغاز سال تحصیلی جدید اشاره نمود و محرم را کلاس بندگی و درس آزادگی دانست.

دکتر فرویدن در پایان مراسم از کسب رتبه 18 علمی ایران در جهان احساس رضایت نموده و به سؤالات مختلف دانشجویان، کارکنان و اعضای هیئت علمی که در جلسه حضور داشتند پاسخ داد. پس از پایان مراسم، دکتر فریدون و اعضای هیئت رئیسه دانشگاه دامغان به مناسبت حضور در هفته دفاع مقدس، با یکی از خانواده‌های شاهد و ایثارگر دانشگاه دامغان دیدار نمودند.

.

منبع: isna

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر